• Anonym (Orolig man)

    Fruns chef flörtar med henne.

    Min frus chef skickar massa opassande saker till henne på mejl och sms. 
    Det började i somras med att han skicka en kväll när han sitter hemma och dricker och frågar om hon vill komma hem till honom och festa. Hon frågar varför och han börjar skriva saker som att han måste kolla om hon är rakad och att hon ska ta på sig en kortkort kjol utan underkläder. Att han vill ha henne på hans barstol med särade ben och att han ska slicka henne och k*ulla henne hårt. Hon skrev att hon inte tänkte åka hem till honom.Vid ett annat tillfälle skriver han att han har fantiserat om att smyga upp bakom henne på kontoret och sätta på henne bakifrån Och stoppa k*ken i henne mun. Den gången frågar hon vad hon får i utbyte för det och han svara att han ska slicka henne. Efter detta har det diskuterats att chefen ska bjuda alla på kontoret på en resa, då vill han dela rum med min fru och i sms frågar han om hon vill och hon skriver att det går bra eftersom han är den roligaste på kontoret. Han frågar om han får titta och  ta och känna på henne när hon är naken och nyduschad, hon svarar att han får väl prova om det går. Nu senast när han festat och var full skrev han att han längtar efter en resa där dom kan dela rum och han kan få göra allt möjligt med henne. 


    Detta har jag snokat fram utan att frun vet något. Hur ska jag konfrontera henne? Hjälp!!
  • Svar på tråden Fruns chef flörtar med henne.
  • Anonym (M)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-01-01 17:35:05 följande:
    Frun påstår det ja. Att hela arbetsplatsen är något slags skyddad verkstad när det gäller sexsnack och anspelningar. Helt sjukt.
    Det är ingenting som jag tycker är acceptabelt, men det är ju mer en arbetsmiljöfråga. Här diskuterar vi ju TS relation till hans fru. Och hon har lagt korten på bordet angående den saken.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 17:39:36 följande:
    Det är ingenting som jag tycker är acceptabelt, men det är ju mer en arbetsmiljöfråga. Här diskuterar vi ju TS relation till hans fru. Och hon har lagt korten på bordet angående den saken.
    Ja det där är ju en anmälan om sexuella trakasserier som bara väntar på att hända, men det är inte vårt problem.

    Vad menar du med att frun har lagt korten på bordet? Som jag ser av ts beskrivning så är hon allt annat än ärlig emot honom och om jag minns rätt har hon inte erkänt ett dugg av det hon håller på med tillsammans med chefen. Att hon säger att det finns en jargong på jobbet låter mest som undanflykter faktiskt, och det rättfärdigar verkligen inte den typen av ton som hon och chefen har emellan varandra även om det vore sant.
  • Anonym (Det händer)
    Ordinär Man skrev 2023-01-01 10:06:12 följande:
    Oh! Så stor och duktig du är då! Nej, du är en tangentbords riddare.
    Nja, säg inte det, en bekant till mig älskade att sätta på andras kvinnor, brukade skryta om det och hade öknamnet "guldkuken". Fram tills den dagen då han satte på fel tjej och fick hembesök av hennes man och några av hans biffiga polare. Det han inte visste var att snubben var grovt kriminell och suttit inne flera ggr.  "Guldkuken" åkte på rejält med däng och hamnade på sjukhus och kom ut från sjukan med ett fejs som frankenstein och trasiga knän.

    Kan även tilläggas att ingen tyckte speciellt synd om "guldkuken". Gillar man att leka med eld kommer man förr eller senare bränna sig.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 17:32:43 följande:

    Det var ju det jag sa, ingenstans står att hon vill dela säng med honom. Det var det jag kommenterade.

    Att hon svarar retfullt för att uppmuntra honom är din tolkning. Det kan bara hon svara på om det var hennes avsikt.


    Dessutom så har hon ju berättat för TS att de skämtar sexuellt med varandra.


    Tolkning?

    Att inte säga ifrån på något man VET ens partner tycker är respektlöst och förnedrande är ju defakto detsamma som att uppmuntra beteendet. Och ja hon tycker bevisligen om det för annars hade hon väl sagt ifrån?

    Vad spelar det för roll om hon berättar det för TS om hon ändå fortsätter med det? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-01-01 17:42:01 följande:
    Ja det där är ju en anmälan om sexuella trakasserier som bara väntar på att hända, men det är inte vårt problem.

    Vad menar du med att frun har lagt korten på bordet? Som jag ser av ts beskrivning så är hon allt annat än ärlig emot honom och om jag minns rätt har hon inte erkänt ett dugg av det hon håller på med tillsammans med chefen. Att hon säger att det finns en jargong på jobbet låter mest som undanflykter faktiskt, och det rättfärdigar verkligen inte den typen av ton som hon och chefen har emellan varandra även om det vore sant.
    Jag menar precis det jag skriver, att hon har lagt korten på bordet angående vad hon håller på med på jobbet. Det finns ingenting att rättfärdiga, TS accepterar att hon pratar sexuellt med de på jobbet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Det händer) skrev 2023-01-01 17:51:46 följande:
    Tolkning?

    Att inte säga ifrån på något man VET ens partner tycker är respektlöst och förnedrande är ju defakto detsamma som att uppmuntra beteendet. Och ja hon tycker bevisligen om det för annars hade hon väl sagt ifrån?

    Vad spelar det för roll om hon berättar det för TS om hon ändå fortsätter med det? 
    VET hon att hennes partner tycker att det är respektlöst och förnedrande? Det är väl ingenting som har framkommit?

    Nej, det bevisar faktiskt ingenting att hon inte säger ifrån. Du vet inte vad hon tänker. Kanske tänker hon att det hör till skämtandet som de har på jobbet, kanske tycker hon enbart att han är patetiskt, kanske bekommer det henne inte på något sätt alls. Så vad spelar det i så fall för roll vad en snuskgubbe tänker, inte hennes problem.

    Varför skulle hon inte fortsätta med sexpratet på jobbet? TS har ju accepterat det. Eller enligt vissas tänk, han har inte sagt ifrån så därför gillar han det.
  • Anonym (M)

    Ett förslag att hantera det här är ju att TS börjar med att prata med sin fru om att det inte känns bra för honom med den här sexpratet de har på jobbet som hon har berättat om. Och sen ser hur hon svarar. Om hon då lovar att tex sluta eller säga ifrån till sånt. Sen kan han ju också fortsätta följa vad som händer i deras meddelanden. Hon vet ju inte att han har gjort det.

  • Anonym (Det händer)
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 18:47:31 följande:
    VET hon att hennes partner tycker att det är respektlöst och förnedrande? Det är väl ingenting som har framkommit?

    Nej, det bevisar faktiskt ingenting att hon inte säger ifrån. Du vet inte vad hon tänker. Kanske tänker hon att det hör till skämtandet som de har på jobbet, kanske tycker hon enbart att han är patetiskt, kanske bekommer det henne inte på något sätt alls. Så vad spelar det i så fall för roll vad en snuskgubbe tänker, inte hennes problem.

    Varför skulle hon inte fortsätta med sexpratet på jobbet? TS har ju accepterat det. Eller enligt vissas tänk, han har inte sagt ifrån så därför gillar han det.
    Den här tråden är väl bevis nog för att han inte gillar vad de pysslar med? Att hon skiter i vad han tycker betyder inte att det är ok. 

    Om du tar av dig dina skygglappar så kommer du kanske se att det står klart och tydligt att han vill konfrontera henne kring det...
    Anonym (Orolig man) skrev 2022-12-30 17:20:50 följande:
    Detta har jag snokat fram utan att frun vet något. Hur ska jag konfrontera henne? Hjälp!!

    Hur du lyckas få det till att han accepterar det är ju väldigt märkligt. Tolkar du alltid saker bak och fram?
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Orolig man) skrev 2022-12-30 19:50:08 följande:
    Du är den enda som skriver det jag egentligen vill tro , att jag förstorar det genom att gå och älta det i huvudet och att jag är så rädd för att förlora henne. Dessutom så skiljde sig hennes vän sig precis från sin man för att hon träffat en ny man på sitt jobb. Därför tror jag också att jag tänker att det är värre än vad det egentligen är.
    Det är väldigt frestande att tro att bara man stoppar huvudet i sanden så kommer problemen lösa sig av sig självt men det funkar sällan så i praktiken. Det enda du kommer åstadkomma med det är att chefen förr eller senare kommer sätta på din fru och du kommer inte få reda på nåt för din fru kommer utgå ifrån att du är ok med det eftersom du inte sagt ifrån.

    Och nej, du inbillar dig inte saker eller gör saker värre än vad det är, din fru och chefens relation är allt annat än normalt utan faktiskt en bra bit över gränsen. Det kan du lätt verifiera genom att fråga hennes chef om han tror att hans fru är ok med jargong? Vad tror du svaret på den frågan kommer bli?
  • Anonym (M)
    Anonym (Det händer) skrev 2023-01-01 21:45:47 följande:
    Den här tråden är väl bevis nog för att han inte gillar vad de pysslar med? Att hon skiter i vad han tycker betyder inte att det är ok. 

    Om du tar av dig dina skygglappar så kommer du kanske se att det står klart och tydligt att han vill konfrontera henne kring det...
    Anonym (Orolig man) skrev 2022-12-30 17:20:50 följande:
    Detta har jag snokat fram utan att frun vet något. Hur ska jag konfrontera henne? Hjälp!!

    Hur du lyckas få det till att han accepterar det är ju väldigt märkligt. Tolkar du alltid saker bak och fram?
    Frågan jag ställde var hur hon VET?
    Eftersom du skrev såhär:

    Att inte säga ifrån på något man VET ens partner tycker är respektlöst och förnedrande 

    Det jag skrev att han accepterar är att de har sexprat med varandra och skämtar på jobbet. Det har hon ju redan berättat för honom helt öppet. Tror du att det är det TS menar att han ska konfrontera henne med? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Det händer) skrev 2023-01-01 21:55:14 följande:
    Det är väldigt frestande att tro att bara man stoppar huvudet i sanden så kommer problemen lösa sig av sig självt men det funkar sällan så i praktiken. Det enda du kommer åstadkomma med det är att chefen förr eller senare kommer sätta på din fru och du kommer inte få reda på nåt för din fru kommer utgå ifrån att du är ok med det eftersom du inte sagt ifrån.

    Och nej, du inbillar dig inte saker eller gör saker värre än vad det är, din fru och chefens relation är allt annat än normalt utan faktiskt en bra bit över gränsen. Det kan du lätt verifiera genom att fråga hennes chef om han tror att hans fru är ok med jargong? Vad tror du svaret på den frågan kommer bli?

    TS kan inte alls lätt verifiera det på det sättet. Att hans fru eventuellt inte tycker att det är OK att han skickar sms med sexuellt innehåll säger absolut noll om vad TS fru har för relation med chefen. 


    Tänk om chefens fru är OK med det då? De kanske har ett sånt förhållande? Anser du då att TS har fått sitt svar och att han kan låta chefen fortsätta i godan ro?


    Hur tänker du egentligen?

  • Anonym (Det händer)
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 21:59:19 följande:
    Frågan jag ställde var hur hon VET?
    Eftersom du skrev såhär:

    Att inte säga ifrån på något man VET ens partner tycker är respektlöst och förnedrande 

    Det jag skrev att han accepterar är att de har sexprat med varandra och skämtar på jobbet. Det har hon ju redan berättat för honom helt öppet. Tror du att det är det TS menar att han ska konfrontera henne med? 
    Och frågan jag ställde var hur fan lyckas du få det till att TS accepterar hennes och chefens relation när han klart och tydligt skriver att han INTE tycker det är ok?

    Jag vet inte om du fattat det men tråden handlar inte om vad DU tycker utan om vad TS trycker och TS tycker bevisligen inte att fruns och chefens relation är ok, eller hur?
  • Anonym (M)
    Anonym (Det händer) skrev 2023-01-09 11:23:41 följande:
    Och frågan jag ställde var hur fan lyckas du få det till att TS accepterar hennes och chefens relation när han klart och tydligt skriver att han INTE tycker det är ok?

    Jag vet inte om du fattat det men tråden handlar inte om vad DU tycker utan om vad TS trycker och TS tycker bevisligen inte att fruns och chefens relation är ok, eller hur?
    Vadå för relation, jag skrev inte det, jag skrev att han har accepterat hur de pratar med varandra på jobbet om sex och skämtar. Hon har berättat hur de pratar, han har låtit det bero.
Svar på tråden Fruns chef flörtar med henne.