• Anonym (M)

Måste man betala för förstörd häck?

Om man råkar köra in i butikens häck och den förstörs, kan de kräva ersättning? Det finns tydligen kameravervakning som visar bilen säger de, men det är ju deras eget fel att de inte sandat ordentligt.

• Svar på tråden Måste man betala för förstörd häck?
  • Friger
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 12:36:30 följande:
    Det var en parkeringsruta. Finns inget som säger att det inte skulle hända en annan också. Det var knappast tal om nån krasch heller, bilen gled och häcken var tunn, så den vek sig.
    De flesta buskar kan du ju kapa längs med marken och de repar sig...

Jag tror att busken kommer att repa sig så fort det blir varmt igen. Om det inte var traktor med påkopplad plog du körde över den med.
  • Anonym (HH)

Går väl på din försäkring?

• Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 12:34:12 följande:
    Bilen kördes redan så försiktigt det gick, men bromsen tog inte.
    Och då är det ju bilen det är fel på, inte underlaget. Har man inte fungerande bromsar så ger man sig inte ens ut på vägen, men du kommer väl bara att säga att du/hen inte visste det innan. Om det är så att bromsarna är ok så är det fortfarande bilförarens fel. Alla andra på parkeringen lyckades ju köra normalt.
  • Anonym (Däck?)

Verkar som om du inte haft tillräckligt bra vinterdäck. För du körde väl inte med sommardäck?

• Anonym (M)

Det har varit massa olyckor här, att vi råkade ut för en extremt hal parkeringsruta är inte vårt fel. Det är lika mycket en olycka som de övriga.

Nej det är varken fel på bilen eller däcken.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 12:07:24 följande:

Då kan man se det som att deras dåliga underhåll orsakade skada på vår bil. 

Men sluta försöka smita undan. Du körde. 
  • Anonym (Nfnf)

Har du inte trafikförsäkring eller varför så nojig över detta? Isåfall kör du ju olsglogt också. isåfall kan du ha det. hoppas du får böter om det är så

• Anonym (Abc)

En väsentlig fråga; gick du in och berättade vad som hänt eller tog dem kontakt i efterhand?

• Anonym (M)
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-01-06 15:08:18 följande:
    Men sluta försöka smita undan. Du körde. 
    Jag har som sagt aldrig påstått att det var jag som körde.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 15:06:26 följande:

Det har varit massa olyckor här, att vi råkade ut för en extremt hal parkeringsruta är inte vårt fel. Det är lika mycket en olycka som de övriga.

Nej det är varken fel på bilen eller däcken.

"Massa" olyckor...? Har svårt att tro det faktiskt, och ännu mer osannolikt att du skulle ha koll på det. På sin höjd att du har hört om någon enstaka person som halkat till men jag köper inte att det skulle ha inträffat särskilt många bilolyckor på en parkering pga halka. Även med ren is så glider bilen inte på ett sådant sätt att man mejar ner en hel häck, om man inte kör för fort.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 16:02:43 följande:
    Jag har som sagt aldrig påstått att det var jag som körde.
    Nehe varför frågar du då? Nyfiken granne eller? 
  • Anonym (Nfnf)

Eller åkte du med? Då kan man ju skriva det i tråden så folk förstår 

• Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-06 16:10:59 följande:
    "Massa" olyckor...? Har svårt att tro det faktiskt, och ännu mer osannolikt att du skulle ha koll på det. På sin höjd att du har hört om någon enstaka person som halkat till men jag köper inte att det skulle ha inträffat särskilt många bilolyckor på en parkering pga halka. Även med ren is så glider bilen inte på ett sådant sätt att man mejar ner en hel häck, om man inte kör för fort.
    I närområdet.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 17:53:19 följande:
    I närområdet.
    Det kanske stämmer men det är inte affärens fel och har inget med varken deras parkering eller din/er olycka med häcken att göra.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (M) skrev 2023-01-06 12:02:11 följande:
    Bilen greppade inte vid bromsning, så den gled in i häcken.
    Och varför i hela friden skulle det inte vara ditt fel?? Du körde för fort för underlaget. Hade du resonerar likadant om bilen glidit in i en annan bil? Eller ett barn? Det hade fortfarande varit affärens fel för att dom inte sandat?? 
Svar på tråden Måste man betala för förstörd häck?