Vill bara vakna en morgon utvilad och oledsen
Glad är för mycket begärt. Men en dag då jag inte är trött redan när jag vaknar och utan att börja gråta redan på väg till toan på morgonen hade varit trevligt.
Kan man vara utbränd när man gör ingenting och inte har gjort någonting på flera år? För det är så det känns, dom att jag är bränd. Tror jag, jag har inga erfarenheter.
Jag är sjukpensionär, egentligen emot min vilja. Det är så mycket jag vill men så lite jag klarar. Livet känns rätt rejält meningslöst. Ensam, orkeslös, feg, ful, överviktig och skuldsatt. Saker som brukade ge glädje orkar jag inte med, eller stör jag mig på istället. Eller vågar inte göra längre. Ser ingen vits med att göra saker för min egen skull. Det känns mest som att jag väntar på att livet ska ta slut.
Förra året slösade jag över 300 kr på färgpennor som jag knappt använt. Jag hade någon vag idé om att färglägga målarböcker för vuxna. Jag gjorde aldrig det. Jag har massor med böcker och önskningar om fler, men läser aldrig längre, jag orkar inte. Jag har hundratals timmar musik på datorn som jag aldrig lyssnar på. Jag drömmer om att laga god mat, men orkar inte laga.
Ska jag bara ge upp? Kan det bli bättre?