• Anonym (Den enfaldige karlsloken)

    Tycker du att män ska nöja sig?

    Om en man aldrig har haft ett förhållande, eller att det var längesen. Han har inte heller legat på evigheter.
    Bör han då ta varje chans och möjlighet som erbjuds? Även om det inte känns som rätt kvinna för honom, han känner inte tillräckligt intresse.
    Han har uppenbarligen svårt att få kvinnor, hur kan man då ha mage att tacka nej när kvinnor visar intresse? Är inte det här så typiskt män? Överskattar sin egen attraktionskraft. Javisst, kvinnorna står ju verkligen i kö för att få dig. Du som är en så perfekt man. Det kan man se med facit i hand. Det är därför du inte har legat på flera år. Du ställer krav? WTF? "Det måste kännas rätt"
    Vaddå rätt? Vakna upp! Finns inga perfekta kvinnor, och livet blir inte perfekt bara för att du träffar nån. Livet är inte som på film om du trodde det.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att män ska nöja sig?
  • Anonym (Den enfaldige karlsloken)

    Det här skulle vara kul om nån kvinna vill kommentera, lite reflektioner kanske. Har jag fel, eller rätt?


    je inlägg en gång.


    Kvinnor säger ofta att utseendet inte är viktigast, insidan är minst lika viktig. Jag har aldrig hört nån kritisera andras utseende så mycket som kvinnor gör.
    Om en kvinna jag känner är intresserad av en man eller träffar en man, så anmärker jag inte på hans utseende och kritiserar hennes val.
    Jag anmärker inte heller på en kvinnas kropp eller kritiserar den.


  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Den enfaldige karlsloken) skrev 2023-01-09 21:10:21 följande:
    Det har varit när jag pratat om en kvinna jag gillar eller ska träffa. Men det har jag lärt mig nu, att hålla för mig själv. Eller åtminstone inte prata med kvinnor om det, för då kommer förmaningarna och kritiken som ett brev på posten.
    Men om du själv tar upp ämnet med de personerna så tycker jag det är väldigt märkligt att kalla det för att de lägger sig i.
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-09 21:19:29 följande:
    Men om du själv tar upp ämnet med de personerna så tycker jag det är väldigt märkligt att kalla det för att de lägger sig i.
    Ja, eller hur 
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 21:22:55 följande:
    Ja, eller hur 
    Ts kritiserar även när folk har åsikter om något när andra trådar uppenbarligen ber om råd. Ts menar att det är kvinnor som gör det och vill enbart ha instämmande hejjarop (från vad han tror är kvinnor men kan vara vemsomhelst) 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 21:27:11 följande:
    Ts kritiserar även när folk har åsikter om något när andra trådar uppenbarligen ber om råd. Ts menar att det är kvinnor som gör det och vill enbart ha instämmande hejjarop (från vad han tror är kvinnor men kan vara vemsomhelst) 
    När andra ber om råd? 
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-09 21:30:27 följande:
    När andra ber om råd? 

    Javisst, har sett flera trådar där ts dömer (kvinnor) för att de gett råd till någon som efterfrågar det.


    Detta eftersom råden inte handlade om att stryka medhårs. Det är de enda råd som kvinnor enligt ts får ge. 

  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 21:39:50 följande:

    Javisst, har sett flera trådar där ts dömer (kvinnor) för att de gett råd till någon som efterfrågar det.


    Detta eftersom råden inte handlade om att stryka medhårs. Det är de enda råd som kvinnor enligt ts får ge. 


    Sen spelar det ingen roll om det är en man eller kvinna som ger rådet. I ts ögon så är alla oönskade råd från kvinnor 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 21:39:50 följande:

    Javisst, har sett flera trådar där ts dömer (kvinnor) för att de gett råd till någon som efterfrågar det.


    Detta eftersom råden inte handlade om att stryka medhårs. Det är de enda råd som kvinnor enligt ts får ge. 


    Nu blev det svårt att hänga med, orkar du ge något exempel? Säger han att de lägger sig i då också?
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-09 21:43:30 följande:
    Nu blev det svårt att hänga med, orkar du ge något exempel? Säger han att de lägger sig i då också?
    Japp, har exempelvis inte läst alla inlägg i den här tråden, frågeställningen är: ska män nöja sig? Folk har åsikter om det. Skulle gissa att ts håller på och dömer (kvinnor) för att dom svarat på frågeställningen. (Men motbevisa mig gärna, skulle vara uppfriskande)
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 22:03:47 följande:
    Japp, har exempelvis inte läst alla inlägg i den här tråden, frågeställningen är: ska män nöja sig? Folk har åsikter om det. Skulle gissa att ts håller på och dömer (kvinnor) för att dom svarat på frågeställningen. (Men motbevisa mig gärna, skulle vara uppfriskande)
    Ok, nu tror jag att jag förstår. Och även i andra trådar med annan TS som ber om råd, så de som svarar lägger sig i alltså?
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-01-09 22:07:38 följande:
    Ok, nu tror jag att jag förstår. Och även i andra trådar med annan TS som ber om råd, så de som svarar lägger sig i alltså?
    Ja
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 22:26:22 följande:
    Ja
    Ok, onekligen märklig inställning då...
  • Anonym (Den enfaldige karlsloken)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-09 21:39:50 följande:

    Javisst, har sett flera trådar där ts dömer (kvinnor) för att de gett råd till någon som efterfrågar det.


    Detta eftersom råden inte handlade om att stryka medhårs. Det är de enda råd som kvinnor enligt ts får ge. 


    Tvärtom så är det ofta kvinnor som vill bli strykna medhårs. Och blir inte kvinnor det så hoppar alla på männen som inte stryker kvinnan medhårs.
    Kvinnor har oftast högre i tak att kunna säga vad som helst.
  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Den enfaldige karlsloken) skrev 2023-01-10 08:11:17 följande:
    Tvärtom så är det ofta kvinnor som vill bli strykna medhårs. Och blir inte kvinnor det så hoppar alla på männen som inte stryker kvinnan medhårs.
    Kvinnor har oftast högre i tak att kunna säga vad som helst.
    Nej, det stämmer inte. Du påstår en massa saker som inte är korrekt. Det handlar inte om män och kvinnor. Det handlar om just du och dina påståenden.

    män är inte som dig. Män generellt är inte passivt aggressiva, och dömande mot en grupp. Dra inte in manssläktet i ditt hyckleri. 
  • Anonym (Levels)
    Anonym (Den enfaldige karlsloken) skrev 2023-01-09 21:07:53 följande:
    Ja, klickar det så måste inte allt vara perfekt. Då känns det inte som att man nöjer sig.
    Så vad menar du är nöjer sig? Kan det vara så att du tolkar det lite annorlunda än människor som säger det? För jag tror inte att någon menar att du ska ta någon som du verkligen inte gillar. Samma när man säger sänka kraven. Det innebär inte att ta vem som helst, men man kanske inte behöver sikta på någon som är tio poäng inom allt liksom. Människor söker sig ofta till någon som liknar dem själva. Inte till utseende, men som ligger på ungefär samma nivåer på olika sätt. Jag är själv lite annorlunda i vissa hänseenden och det är även min man. Passar utmärkt ihop. Jag skulle inte passa med en norm-normal person. Jag tror att samma kan gälla dig faktiskt.
Svar på tråden Tycker du att män ska nöja sig?