• varelse

    Andra graviditeten, skillnader?

    Hej,

    Jag är nu gravid med vårt andra barn, är ännu bara i veckan 5 så det är alldeles färskt :) Det har dröjt nästan 6 år, på grund av olika saker men bland annat för att jag blev skärrad över hur jobbigt det var att vara gravid. Jag mådde jättedåligt halva graviditeten och var som en zombie. Hemsk foglossning och problem med att magsyra rann upp i munnen när jag sov. Som tur var, fick jag ett perfekt barn som belöning :)

    Nu är jag som sagt i vecka 5 och inga nå större symtom ännu.

    Skiljde sig er andra graviditet mot första? Jag bara hoppas att det finns en chans att denna graviditet kan vara trevligare så kan jag få njuta lite också.

    Tack!

  • Svar på tråden Andra graviditeten, skillnader?
  • Anotherone

    Jag har två barn, också med ganska många år emellan, men mina graviditeter var extremt lika. Barnen visade sig också vara lika utseendemässigt, som att få en tvilling många år senare

  • DK90

    Hej! 


    grattis för det första 😄😄 
    jag plussade idag med barn nr 2 nu ikväll haha. Är himla himla tidigt v 4 och ska inte ha mens förens om 5 dagar. mitt första barn är 6 månader & 2 veckor 😅 det enda symtomet jag har nu är att jag känner molande mensvärk lixom tung nertill i ?tjejmagen?. Med första hade jag det plus sjukt ont i tuttarna redan nu?. så Vi får se hur snarlikt det blir eller olikt 😊😊

  • Villvaraanonym83

    Grattis! :) Jag väntar mitt andra barn (är i vecka 15 nu) och jag har exakt samma symptom denna gång. Den enda skillnaden är att i min första graviditet så kom ett symptom i taget, med typ 1-2 veckors mellanrum. Denna gång kom allt på en gång, typ i vecka 2-3 när man knappt är gravid. Så denna gång är värre eftersom jag mår illa, har huvudvärk, metallsmak i munnen, torr i munnen, förstoppad, andfådd och har foglossning och har haft det hela tiden, samtidigt hinner jag inte känna efter lika mycket eftersom jag redan har ett barn att ta hand om. Veckorna swishar förbi! :)

  • fjanten

    Med första barnet var det kämpigt. Spydde dygnet runt från början till slut. Jättejobbig förlossning. Med andra barnet märkte jag knappt att jag var gravid, annat än för den lilla, lilla magen. Förlossningen gick jättebra. (Mådde piss med trean och fyran, och mådde jättebra när jag väntade femman. Det kan skilja enormt för samma person!)

Svar på tråden Andra graviditeten, skillnader?