• Anonym (Läppen)

Män, vad tycker ni om fillers i läpparna på tjejer?

Män, vad tycker ni om fillers i läpparna på tjejer? Tänker nu inte bara på skräckexemplen som ser ut som ankor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män, vad tycker ni om fillers i läpparna på tjejer?
  • Anonym (Björk)
    Anonym (Fillers) skrev 2023-01-20 17:19:38 följande:

Aggressiv? Oj, vilken märklig tolkning. Är inte det minsta aggressiv eller upprörd. Jag diskuterar, precis som andra här i tråden gör. Precis som du gör. Antar att du också då är aggressiv. 

Jag har inga som helst problem med att folk inte tycker att fillers är snyggt. Det är inte det det handlar om. Har du ens läst mitt inlägg ordentligt? Det är skillnad på att säga att man anser att fillers inte är snyggt, och att komma med kommentarer där man dömer människor med fillers på förhand samt kvinnoförnedrande kommentarer som jag har sett här i tråden. Jag har aldrig sagt att det bara är gamla gubbar som röstar här. Däremot har jag sagt vad jag tror, att jag tror att det delvis är en åldersfråga och jag tror att de flesta som röstar här inte är unga killar. Som sagt, de unga killar jag har pratat med i verkligheten är inte alls lika kritiska. Du får ha vilken uppfattning du vill, men detta är min uppfattning. 

Bland män som är 30+ är det säkert vanligare att inte gilla fillers och det är inget som stör mig, inte det minsta. Att däremot droppa kvinnoförnedrande kommentarer, ja, det stör mig. Det är bara äckligt. 

Jag mår inte ett dugg dåligt av att personer inte tycker att fillers är snyggt. Läs om, läs rätt. Kvinnoförnedrande kommentarer är aldrig fräscht, oavsett om ämnet gäller fillers eller något annat och jag kommer alltid säga ifrån om jag ser att folk uttrycker sig på ett sådant sätt, oavsett vad det gäller. 

Visst är det så att folk uttrycker sig illa på anonyma forum och det vet jag redan, men jag kan fortfarande ifrågasätta deras sätt att uttrycka sig. Man ska inte låta sådana kommentarer bara passera som att det vore ok. 

Spökar man ut sig får man räkna med att folk reagerar. Så fungerar det i verkligheten. 
  • Anonym (Anka)
    Anonym (Björk) skrev 2023-01-21 18:44:50 följande:
    Spökar man ut sig får man räkna med att folk reagerar. Så fungerar det i verkligheten. 
    Och fäller man äckliga kommentarer om andra så får man också räkna med att folk reagerar.
  • Anonym (whippersnapper)
    Liniss skrev 2023-01-20 19:49:40 följande:
    Alltså, jag gillar inte heller fillers, men att hålla på och döma folk som väljer att skaffa detta och rentav komma med elaka kommentarer som vissa här i tråden gör är barnfasoner. Man kan svara ärligt på en fråga utan att vara elak mot folk. Det hör till rent hyfs. 
    Frågar man på nätet får man höra vad folk tänker på riktigt. Det är inte troligt att de skulle säga det till personen.

Man bör hålla åsikter om folks kroppar och modeval för sig själv oavsett att man inte vet om man ska skratta eller gråta när man ser en del.
  • Anonym (Björk)
    Anonym (Anka) skrev 2023-01-22 17:26:20 följande:
    Och fäller man äckliga kommentarer om andra så får man också räkna med att folk reagerar.
    Reagera bäst du vill. Jag tror det är nyttigt att dessa tjejer får lite perspektiv och inte bara lever i ekokammaren på insta och diverse tjejgrupper på fb där alla fillers beroende, tatuerade baddies dränker varandra i komplimanger oavsett hur illa det faktiskt ser ut för resten av världen. 
  • Anonym (en gåta)
    Liniss skrev 2023-01-20 19:49:40 följande:
    Alltså, jag gillar inte heller fillers, men att hålla på och döma folk som väljer att skaffa detta och rentav komma med elaka kommentarer som vissa här i tråden gör är barnfasoner. Man kan svara ärligt på en fråga utan att vara elak mot folk. Det hör till rent hyfs. 

Jag håller med dig, vilket jag också skrev i kommentaren. Försvarar inte elaka kommentarer och personangrepp.

Min poäng är att en kraftfull majoritet här ogillar fillers, många har beskrivit varför och uttryckt att det väcker känslor. En del fördomar men också erfarenheter. Min erfarenhet är att detta ganska väl speglar vad en stor andel män/killar tycker.

Bra tråd och ett tydligt utslag.

Personen jag skev till tycks inte acceptera detta svar utan tror det bara är gamla gubbar som är här och skriver. Detta eftersom hon själv minsann har hört flera som tycker det är snyggt, särskilt hennes pojkvän.

Jag tycker det är lite tragiskt att inte kunna ta till sig en bild som är relativt vedertagen, nån slags förnekelse, men det är ok. Jag har inga problem med det.

Kan också förstå känslan även om jag har lärt mig att ha lite större självdistans med åren. Även om jag så vore ensam i världen att uppskatta något så är det ok. Mitt val. Jag behöver inte försöka låtsas som att en majoritet håller med mig.

Ungefär så :)

• Anonym (Anka)
    Anonym (Björk) skrev 2023-01-22 19:13:21 följande:
    Reagera bäst du vill. Jag tror det är nyttigt att dessa tjejer får lite perspektiv och inte bara lever i ekokammaren på insta och diverse tjejgrupper på fb där alla fillers beroende, tatuerade baddies dränker varandra i komplimanger oavsett hur illa det faktiskt ser ut för resten av världen. 
    Nyttigt perspektiv att bli förolämpad och nedvärderad?
  • Anonym (Nää verkligen inte)

Är bara så bimbo, fåfängt och ofräscht. Ser ju helt galet ut dessutom.
    Som siliconpattar och en jävla massa tatueringar - trailer trash.
    Gärna "ryss-blonderad" också. Då är ju bilden total!

• Anonym (Björk)
    Anonym (Anka) skrev 2023-01-22 21:46:11 följande:
    Perspektivet att utanför deras ekokammare är det få som håller med om att dessa ingrepp ger ett vackert resultat. Det kan kanske se ok ut på deras eviga selfies i rätt vinkel och ljus men irl ser det ut som en allergisk reaktion. 
  • Kockobello
    Anonym (Björk) skrev 2023-01-22 22:04:29 följande:
    Perspektivet att utanför deras ekokammare är det få som håller med om att dessa ingrepp ger ett vackert resultat. Det kan kanske se ok ut på deras eviga selfies i rätt vinkel och ljus men irl ser det ut som en allergisk reaktion. 
    Det ser till och med hemskt ut i klinikernas egna reklam. 
  • Anonym (Anka)
    Anonym (Björk) skrev 2023-01-22 22:04:29 följande:
    Det är någonting annat än att folk uttrycker sig illa och kvinnoförnedrande kommentarer.
  • Anonym (...)
    Anonym (Läppen) skrev 2023-01-12 22:55:27 följande:
    Män, vad tycker ni om fillers i läpparna på tjejer?

Näää Obestämd
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (Nää verkligen inte) skrev 2023-01-22 21:57:26 följande:

Och folk som inte kan stava, WT deluksseee 
  • Anonym (ideal)
    Jag har gått tillbaka i tråden och räknat. Inte jättenoga, så jag kan ha missat något inlägg, men på 13 sidor med 10 inlägg per sida räknade jag det till strax under 10 kommentarer totalt som (jag tyckte) var onödigt nedvärderande eller direkt förnedrande, och ytterligare några som jag tyckte var onödiga, men inte direkt elaka. Det handlar alltså om kanske 3-4 personer som direkt nedvärderar.

Sammanfattningsvis så uttrycker den absoluta majoriteten av de som inte gillar fillers detta i relativt trevlig ton. De som har fillers tar det väl kanske personligt och tycker att dessa kommentarer är värre än vad de egentligen är, det är bara naturligt att känna så. Det innebär däremot inte att dessa negativa kommentarer verkligen är nedvärderande.
  • Anonym (Har)
    Anonym (Nää verkligen inte) skrev 2023-01-22 21:57:26 följande:

Oj du skulle verkligen inte vilja möta mig som har blonderat hår, fillers, silikonbröst, svanktatuering, en del piercingar.

Men tur att andra uppskattar mig och mina vänner med samma stil, och mina vänner som saknar allt jag har gillar mig ändå, kanske jag är trevliga bakom ytan, du kanske ska prata med sådana som mig och inte bara döma på det du ser.
  • Anonym (en gåta)
    Anonym (Har) skrev 2023-01-23 10:57:50 följande:
    Oj du skulle verkligen inte vilja möta mig som har blonderat hår, fillers, silikonbröst, svanktatuering, en del piercingar.

Men tur att andra uppskattar mig och mina vänner med samma stil, och mina vänner som saknar allt jag har gillar mig ändå, kanske jag är trevliga bakom ytan, du kanske ska prata med sådana som mig och inte bara döma på det du ser.

Mycket bra och klokt resonemang!

Jag gissar att det du beskriver väldigt många relationer bra och står stark i dina egna val.

Att jag svarar ärligt utifrån min uppfattning betyder inte att jag på något sätt tycker illa om personer i min närhet som valt att fixa sig på olika sätt. Man är ju så mycket mer än sitt utseende.

Skulle aldrig uttrycka mina åsikter utan välja att peka på de positiva egenskaperna. Hade troligen kunnat ha en bra relation med dig.

Om du hade frågat mig så hade jag kanske, väldigt snällt, sagt något om att jag verkligen uppskattar dig som person och försiktigt sagt något att jag hade gillat dig lika mycket utan dina inlägg etc. men betonat att det är ditt val och det allra viktigaste är att du trivs med dig själv. och menat det, uppriktigt.

• Anonym (C)
    vad fasen babblar... eller försöker du ens att babbla om? 
  • Anonym (Anka)
    Anonym (C) skrev 2023-01-23 11:14:43 följande:
    vad fasen babblar... eller försöker du ens att babbla om? 
    Inlägg 127 nämnde kvinnoförnedrande kommentarer. Det var det vi diskuterade när en annan skribent i tråden påpekar att han/hon tycker det är nyttigt för tjejerna att få ett annat perspektiv. Därför frågade jag som jag gjorde.
Svar på tråden Män, vad tycker ni om fillers i läpparna på tjejer?