MammaSarah1989 skrev 2023-01-14 07:54:10 följande:
Jo för att så länge man kan ha råd att betala hyran och saker runt om utan att söka ekonomiskt bistånd
Så nekas akut ansökan för matpeng tro mig jag vet hur soc fungerar har haft mycket med dom.
Det ska mycket till för att nekas nödpeng till mat när man har barn. Det ska möjligtvis vara om du i förrgår hade en tusenlapp på kontot och utdraget visar att du gick på krogen istället för att köpa mat. Inte ens då skulle du nog nekas då beslutet ska utgå från dagens situation oavsett hur du hamnat där. Däremot skulle man nog i det läget skicka en orosanmälan.
Ett avslag på matpeng ska även vara ett formellt beslut som du kan överklaga.
Nu när det är helg är det dessutom socialjouren du kan vända dig till och de brukar vara generösare än vardagssoc.
på onsdag kommer vårdbidraget som jag antar att du får, då du har barn med diagnoset. Fixa fram ett kontoutdrag som visar att du har tomt på kontot, så är jag rätt säker på att du får en matrekvis om det inte finns omständigheter som är helt uppåt väggarna med din planering.
Jag skulle ha beviljat i alla fall . Du har inget att förlora på att testa. Eller!