• Anonym (På det igen...)

    Hur dejtar man?

    Efter att ha levt i en fast relation i över tjugo år och passerat 50, hur gör man om man vill dejta med någon? Jag har absolut ingen brådska att gå in i något långvarigt förhållande men tror att jag skulle tycka det vore lika roligt att dejta som jag gjorde för 25 - 30 år sen. Jag gillar att lära känna nya människor och är inte blyg. 

    Men jag har förstås noll koll - använder medelålders människor Tinder eller finns det någon annan app som är mer lämpad? Går man ner till skilsmässodiket på Riche eller kallpratar med gold diggers på Noppes? :D Jag tycker nog fortfarande att jag är lite för ung och dessutom lite för dålligt med tid för att gå på någon språkkurs eller liknande med baktanken att hitta någon. Dessutom är jag förstås rätt kräsen..

    Hur har andra gjort för att återkomma till något slags aktivt singelliv?

  • Svar på tråden Hur dejtar man?
  • Anonym (På det igen...)

    Nu ville jag i och för sig mest få tips om dejting, men jag får väl tacka för analyserna.

    Dryg humor? Ja, retas är kul, åtminstone med de som tycker det är kul och retas tillbaka. Vad gäller Vikingakvinnan som ni blev sekundärkränkta för så var det inte illa ment, jag roades mest av tanken på mig själv i läderbrallor ivrigt raggande i Birka, och dessutom gissar jag att den som återkommande lajvar som viking utveckar rätt hård hud.

    Så värst sårbar känner jag mig däremot inte alls. Det låter som sådana där påståenden de plågar en med på yogaclips :) Jag mår utmärkt, men tack för omtanken(?)

    Idag jag var jag för övrigt på konstgallerier, ont om singelkvinnor fanns det gott om. 

  • Anonym (Skånegatan)

    Du kändes mer konstgalleriwannabee än lajvare. Vi är gamla, men tror att lajvare används fortfarande om personer som uppskattar medeltidsveckan, comiccon och Birka. Wannabee används nog inte, men din ålder skvallrar om att du känner till uttryckets innebörd och vad jag menar med det. Hoppas du såg något fint på rundan. 

  • Anonym (Oj)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-21 21:51:54 följande:

    Nu ville jag i och för sig mest få tips om dejting, men jag får väl tacka för analyserna.

    Dryg humor? Ja, retas är kul, åtminstone med de som tycker det är kul och retas tillbaka. Vad gäller Vikingakvinnan som ni blev sekundärkränkta för så var det inte illa ment, jag roades mest av tanken på mig själv i läderbrallor ivrigt raggande i Birka, och dessutom gissar jag att den som återkommande lajvar som viking utveckar rätt hård hud.

    Så värst sårbar känner jag mig däremot inte alls. Det låter som sådana där påståenden de plågar en med på yogaclips :) Jag mår utmärkt, men tack för omtanken(?)

    Idag jag var jag för övrigt på konstgallerier, ont om singelkvinnor fanns det gott om. 


    Du ville ha tips om dejting, men du skojar bort alla förslag på ett ganska drygt och raljant sätt. Sedan vet jag inte varför du tror att du sekundärkränker någon. Mitt enda tips är att sluta skoja bort allt.
  • Anonym (På det igen...)

    Tack, konsten var intressantare än besökarna :) Konst är lätt, jag vet väldigt snabbt vad jag vill ha. Sen kan det i och för sig vara kul att titta även på det man inte vill ha. 

  • Anonym (På det igen...)
    Anonym (Oj) skrev 2023-01-21 22:20:19 följande:
    Du ville ha tips om dejting, men du skojar bort alla förslag på ett ganska drygt och raljant sätt. Sedan vet jag inte varför du tror att du sekundärkränker någon. Mitt enda tips är att sluta skoja bort allt.
    Därför att jag inte uppfattade att Vikingakvinnan med omöjlig signatur var särskilt upprörd. Däremot du, som väl vad jag kan se inte gett något tips utan istället valde att försöka starta lite internetgräl. Ge mig ett tips själv, jag lovar att noggrannt överväga om jag ska skoja bort det på ett drygt och raljant sätt. (No promises.)
  • Anonym (Fia)

    Ibland är humor ett skydd och ibland bara ett alternativt sätt att se på en fråga. Jag känner många med dryg humor som faktiskt bara skrattar åt andra saker än vad gemene man skrattar åt. Och väldigt många som använder (försök till) förminskande av andra som skydd. Jag tycker han är rolig och har lite distans till hur andra ser på dejting. Han skulle kunna ta allt gravallvarligt och säga något rakt ut elakt om något nån annan verkligen gillar. Som lajvande. Inte allas kopp the. Lika lite som barhäng för min del. Människor är olika. 

  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-21 22:24:42 följande:

    Tack, konsten var intressantare än besökarna :) Konst är lätt, jag vet väldigt snabbt vad jag vill ha. Sen kan det i och för sig vara kul att titta även på det man inte vill ha. 


    Tänk om dejting är lika lätt som konst? Gå på känsla, du vet vad du vill ha?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-21 22:29:54 följande:
    Därför att jag inte uppfattade att Vikingakvinnan med omöjlig signatur var särskilt upprörd. Däremot du, som väl vad jag kan se inte gett något tips utan istället valde att försöka starta lite internetgräl. Ge mig ett tips själv, jag lovar att noggrannt överväga om jag ska skoja bort det på ett drygt och raljant sätt. (No promises.)
    Inte ett dugg upprörd. Bara frågande till varför man startar en tråd och sedan bara skojar bort allt. Du fick ett tips. Att sluta skoja bort saker och faktiskt erkänna för dig själv att du vill träffa någon och behöver råd kring det. Du vill framstå som världsvan, men är uppenbarligen osäker inuti. Våga släppa lite på den världsvana attityden så lyckas du säkert bättre.
  • Anonym (På det igen...)
    Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-22 22:09:48 följande:
    Tänk om dejting är lika lätt som konst? Gå på känsla, du vet vad du vill ha?
    Tack, när det gäller själva dejtandet är jag nog väldigt enkel, jag tycker det är kul att lära känna alla olika typer av människor, bara de är någorlunda glada.

    Det knepiga är att träffa någon att dejta med. Inte minst just nu när jag kör en superhälsosam period och därför avstår krogen och istället kör yoga och nyttig mat. Kanske måste in på någon dejtingsajt i alla fall. Vilken gäller? Någon i tråden tyckte inte alls om Match. Det trodde jag var en av de mer seriösa? Fast egentligen behöver det ju inte vara så väldigt seriöst, för min del. Känns inte alls bråttom att rusa in i något väldigt stadigt, jag njuter lite av ensamma perioder om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (Tails)

    Det bestämmer man själv, tillsammans med den man träffar.

  • Anonym (m läkönöihp¨'k,bgvfyphifv8)
    Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-21 22:05:25 följande:

    Du kändes mer konstgalleriwannabee än lajvare. Vi är gamla, men tror att lajvare används fortfarande om personer som uppskattar medeltidsveckan, comiccon och Birka. Wannabee används nog inte, men din ålder skvallrar om att du känner till uttryckets innebörd och vad jag menar med det. Hoppas du såg något fint på rundan. 


    Vi säger återskapare eller möjligen reenactor. Lajvare tillåter sig ofta att ha "hittepå" vikingakläder och skapar en person de agerar som när de lajvar. 

    Vi som återskapar har ingen person vi låtsas vara, men en del har ett viknganamn när de är klädda som vikingar. 
    De flesta av oss har så historiskt troliga kläder och attiraljer som det bara går (vissa kallar det historiskt korrekt) och försöker lära oss så mycket vi kan om vikingatiden  
  • Anonym (A)
    Anonym (Tails) skrev 2023-01-23 15:07:29 följande:
    Det bestämmer man själv, tillsammans med den man träffar.
    Sant
  • Anonym (På det igen...)
    Anonym (m läkönöihp¨'k,bgvfyphifv8) skrev 2023-01-23 17:57:29 följande:
    Vi säger återskapare eller möjligen reenactor. Lajvare tillåter sig ofta att ha "hittepå" vikingakläder och skapar en person de agerar som när de lajvar. 

    Vi som återskapar har ingen person vi låtsas vara, men en del har ett viknganamn när de är klädda som vikingar. 
    De flesta av oss har så historiskt troliga kläder och attiraljer som det bara går (vissa kallar det historiskt korrekt) och försöker lära oss så mycket vi kan om vikingatiden  
    Till undvikande av missförstånd: You go girl! Härligt med människor som brinner för en hobby och inte bryr sig om vad andra tycker. Det tyder på ett gott självförtroende, vilket i sig är attraktivt.
  • Anonym (m läkönöihp¨'k,bgvfyphifv8)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-24 10:40:52 följande:
    Till undvikande av missförstånd: You go girl! Härligt med människor som brinner för en hobby och inte bryr sig om vad andra tycker. Det tyder på ett gott självförtroende, vilket i sig är attraktivt.

    För mig kombineras två intressen, det ena återupptäkt på 'äldre' dar (historia), det andra (hantverk, skapande)  har funnits med hela livet på ett eller annat sätt, men jag har varit mer eller mindre aktiv beroende på livssituation. 

    Det börjad smått med hyfsat ok klädsel, senaste särken jag sydde är helt handsydd haha. Så, ja jag blev en nörd  


     

Svar på tråden Hur dejtar man?