• Alexxi90

    Ska bli skönt att få gå på akassa

    Tänkte bara få ur mig lite. Det ska bli skönt att snart få gå och stämpla. För så som samhället ser ut är det bättre att gå på akassa än att jobba. Vill heller intr jobba längre. Speciellt inte 100 %. Är så trött på detta ekorrhjulet och att slava för att cheferna ska få gotta sig i våra löner. Och skatt som går till invandrare som inte vill jobba. Varför ska vi svenskar jobba arslet av oss när det finns folk som bara sittet hemma om dagarna? 

  • Svar på tråden Ska bli skönt att få gå på akassa
  • Anonym (Slacker)

    Det är gött att gå hemma och lata sig ett tag. Men i längden kan de bli jobbigt för många. Det känns bra att få göra något nyttigt och inte bara dra hemma. Man måste inte jobba heltid om man inte vill.

  • TvillingmammaVästgöte

    Jag håller med dig. Jag blir otroligt omotiverad av att arbeta när jag ser alla som hänger i centrum , helt bekymmerslösa verkar de vara, när jag stressar ut för att göra lite snabba ärenden på lunchen.

  • Kockobello
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-01-20 08:23:00 följande:

    Jag håller med dig. Jag blir otroligt omotiverad av att arbeta när jag ser alla som hänger i centrum , helt bekymmerslösa verkar de vara, när jag stressar ut för att göra lite snabba ärenden på lunchen.


    Det är skattebetalarna som betalat allt de har i kassarna.
  • Anonym (Slacker)
    Kockobello skrev 2023-01-20 08:28:29 följande:
    Det är skattebetalarna som betalat allt de har i kassarna.
    Något ska man väl få tillbaka. Whisky kostar en del.
  • TvillingmammaVästgöte

    De flesta som hänger i vårt centrum är inte alkholister utan invandrare. Mammor med en massabarn, unga killar som borde ha något vettigare för sig. De flockas runt försäkringskassan också.

Svar på tråden Ska bli skönt att få gå på akassa