• Lärkan7

    Nidblödning i flera dagar??

    Hej! 


    Jag fick en ljusrosa blödning ÄL+5 och efter det har jag haft lite ljusbruna/rosa blödningar varje dag. Är på ÄL+10.Var helt hundra på att det var en nidblödning men nu vet jag inte vad det är eftersom det aldrig slutar. Aldrig haft mellanblödningar.

    Är det någon som haft något liknande och sedan plussat? 

  • Svar på tråden Nidblödning i flera dagar??
  • Anonym (Majsan)

    Jag har haft liknande och inte varit gravid och jag inte heller mellanblödningar i vanliga fall. Kroppen kan ju helt plötsligt ändra sig, man får mellanblödningar eller spottings fast man aldrig haft innan. Varit exakt samma för mig som sagt. Oftast beror mellanblödningar på lågt progesteron, så om man haft en klen ägglossning så är inte gulekroppen tillräckligt stark och producerar för lite progesteron som kan ge småblödningar eller att mensen kommer för tidigt. 

    Självklart kan det också bero på graviditet, eller så bara blev det så den här cykeln. 

  • Teriz
    Anonym (Majsan) skrev 2023-01-20 13:26:51 följande:

    Jag har haft liknande och inte varit gravid och jag inte heller mellanblödningar i vanliga fall. Kroppen kan ju helt plötsligt ändra sig, man får mellanblödningar eller spottings fast man aldrig haft innan. Varit exakt samma för mig som sagt. Oftast beror mellanblödningar på lågt progesteron, så om man haft en klen ägglossning så är inte gulekroppen tillräckligt stark och producerar för lite progesteron som kan ge småblödningar eller att mensen kommer för tidigt. 

    Självklart kan det också bero på graviditet, eller så bara blev det så den här cykeln. 


    Jag hade så fast i 3 dagar på äl + 4. Nu är jag på bim -2 och har precis plussat, så de du beskriver var för mig en nidblödning.
Svar på tråden Nidblödning i flera dagar??