• Anonym (stule­nbil)
    Fri 20 Jan 2023 16:26
    2012 visningar
    6 svar
    6
    2012

    Polisanmäld stulen bil - reaktion?

    Jag har en fundering, jag anmälde min pappas bil stulen. Den är helt borta.

    En gammal mazda årsmodell 1990, rostig, avställd och dessutom körförbud sedan nåt år tillbaka. Jag namnger en person som jag misstänker har tagit den.

    MEN! Nu det som jag tycker är konstigt...

    Fyra dagar efter jag polisanmälde den så ringer polisen och har ett förhör via telefonen gällande detta

    Är det normalt?  Lägger dom så mycket energi på en gammal stulen bil?

    Eller är det nåt i görningen eftersom jag namngav en person?

  • Svar på tråden Polisanmäld stulen bil - reaktion?
  • Fri 20 Jan 2023 16:29
    #1

    Vanligen lägger de inte ner så mycket tid på en stulen vil. Men namnet du gav på den du tror är inblandad kan ha andra kopplingar till polisen som gjorde att de tog kontakt. 

  • Anonym (+++)
    Fri 20 Jan 2023 16:32
    #2

    Vad är problemet? Du anmäler något - du vill väl då ha en lösning på problemet. Varför är det då konstigt att polisen ringer och gör en telefonintervju? 

  • Anonym (stule­nbil) Trådstartaren
    Fri 20 Jan 2023 16:41
    #3
    Anonym (+++) skrev 2023-01-20 16:32:00 följande:
    Vad är problemet? Du anmäler något - du vill väl då ha en lösning på problemet. Varför är det då konstigt att polisen ringer och gör en telefonintervju? 
    Det var ingen intervju, det var ett förhör.

    Det är inget problem alls, jag var bara förvånad att dom la så mycket personaltid på det.

    Jag hoppas givetvis att dom hittar bilen.
  • Anonym (h)
    Fri 20 Jan 2023 17:03
    #4

    Ser inget konstigt. De vill väl lösa fall ibland och du har en stark misstänkte

  • Anonym (Em)
    Sat 21 Jan 2023 18:56
    #5
    Anonym (stulenbil) skrev 2023-01-20 16:41:56 följande:
    Det var ingen intervju, det var ett förhör.

    Det är inget problem alls, jag var bara förvånad att dom la så mycket personaltid på det.

    Jag hoppas givetvis att dom hittar bilen.
    De behövde väl ytterligare uppgifter för att ta ställning till om ärendet skulle läggas ner eller utredas vidare. Om det inte är uppenbart att ett anmält ärende kan läggas ner direkt så måste ju polisen lägga tid på att utreda det. Det brukar finnas särskilda enheter som jobbar med att utföra sådana enkla åtgärder i enkla ärenden. Således ingenting konstigt att de ringde dig. 
  • Anonym (Jo)
    Sat 21 Jan 2023 18:58
    #6

    Ser inget konstigt.

Svar på tråden Polisanmäld stulen bil - reaktion?