• Randomiserad

    Polygam bonusfamilj?

    Hej! Jag är flerbarnspappa och har ett samboförhållande. Mycket är bra. Ekonomin är stabil och hyfsat god, boendet är utmärkt, familjelivet är precis så bra och ibland kaosigt som förväntad. Jag är en så bra förälder som jag kan vara och är mycket engagerad och närvarande i mina barns liv. Så långt allt gott. 


    Men. Parrelationen har liksom nått sitt max. Det är inte dåligt, vi känner varandra bra och har en sund relation. Jag skulle nog vilja ha fler barn men efter flera förlossningar är det nu inte längre ett alternativ pga medicinska skäl. Men jag känner att jag blir intresserad och attraherad av andra. Jag skulle inte gilla otrohet, jag är lojal av mig och tycker otrohet och korta relationer är rätt ointressant. Det skulle inte kännas bra att smussla och ljuga. Därför har jag tänkt att det perfekta för mig - för mig - hade varit att bredda vår familj med fler. Jag hade en tex kunnat se en ensamstående mamma bli inkluderad i vår familj. Både jag och min sambo är väldigt barnkära I ett bästa-scenario ser jag framför mig att alla lever tillsammans som en stor familj och delar de bördor och glädjeämnen som det innebär. Mycket skulle bli enklare rent praktiskt, jag tror stressnivån skulle gå ner ordentligt gällande vardagspusslet. Relationen mellan oss vuxna skulle bli mer dynamisk och spännande både socialt och sexuellt (min sambo är inte uttallat bi men jag vet att hon inte är främmande för det). 


    Jag ser såklart också riskerna. Det uppenbara är att min sambo skulle bli skogstokig om jag yppade dessa funderingar.Eller kanske snarare fantasier. Eller kanske inte (fantasier igen ? eller?). Det gruppdynamiska nya läge med en till vuxen i familjen och de psykologiska effekter detta skulle ge. Så bästa scenario/värsta scenario. Ibland känns de lika troliga och kanske skulle det bli något däremellan. 


    Men nu skulle jag vilja lufta det här med er. Vad säger ni? Är det en hippedröm? Modernt eller medieval (multiamorös/polygami)? Hade du som singel och längtar efter familj (utan att kanske kunna få egna barn tex) kunnat tänka dig att inkluderas i en ?färdig? fint fungerande familj med små och större barn. Eller som ensamstående mamma ingå i en ?bonusfamilj??

    Jag tänker lite såhär - bonusfamiljer med barn från vardera håll är ju vanligt förekommande numera, men då i monogama förhållanden. Varför inte bonusfamilj i polygam inramning? Förutsatt att alla är med på det dvs. 


    Det var det, låt höra.  

  • Svar på tråden Polygam bonusfamilj?
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Jonna) skrev 2023-01-22 19:37:31 följande:
    Men snälla Lilith, vems sida tror du att jag är på? Läs igen. Plus, jag tror att ts redan insett sitt misstag och övergivit sin dröm, men om du har roligt, fortsätt för all del med din grälsjuka. 
    Du får ursäkta men jag trodde att den här tråden var på skämt?!

    Men okej, jag ska svara TS seriöst: Om du och din sambo är överens om att ni får ligga med andra så kan ni ju hyra ut ett rum på prov till en ensamstående, attraktiv mamma, som verkar ha en lika modern syn på relationer. Annonsera på nätet: "Rum uthyres till kvinnlig hyresgäst. Barn inget hinder. Vi är swingers så ett krav är att du inte har problem med det. Vi ser gärna att du delar vår livsstil. Berätta lite om dig själv och skicka gärna med foto!". De kvinnor som ser bra ur och verkar trevliga tar du kontakt med via mejl och ställer lite försiktiga frågor. Sen väljer du ut några som får komma och titta på rummet och dricka kaffe med er. Visningen sker på kvällstid och ni bjuder på vin och känner av stämningen. Sen väljer du ut en som får hyra rummet en månad på prov. Ni ser om det funkar och då kan hon bo kvar. Smart va? 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (Jonna)
    Lilithsnyatjej skrev 2023-01-22 19:47:26 följande:
    Du får ursäkta men jag trodde att den här tråden var på skämt?!

    Men okej, jag ska svara TS seriöst: Om du och din sambo är överens om att ni får ligga med andra så kan ni ju hyra ut ett rum på prov till en ensamstående, attraktiv mamma, som verkar ha en lika modern syn på relationer. Annonsera på nätet: "Rum uthyres till kvinnlig hyresgäst. Barn inget hinder. Vi är swingers så ett krav är att du inte har problem med det. Vi ser gärna att du delar vår livsstil. Berätta lite om dig själv och skicka gärna med foto!". De kvinnor som ser bra ur och verkar trevliga tar du kontakt med via mejl och ställer lite försiktiga frågor. Sen väljer du ut några som får komma och titta på rummet och dricka kaffe med er. Visningen sker på kvällstid och ni bjuder på vin och känner av stämningen. Sen väljer du ut en som får hyra rummet en månad på prov. Ni ser om det funkar och då kan hon bo kvar. Smart va? 
    Det var riktigt kreativt. Jag menade att om hon mot förmodan finns och kan bli lycklig med paret så ska vi inte döma. Hellre lojal än en smusslare. Men han verkar känna på sig att hans nuvarande inte skulle vara helt bekväm med upplägget. Och ja, jag tror inte TS är kvar i dessa funderingar. 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Jonna) skrev 2023-01-22 20:00:01 följande:
    Det var riktigt kreativt. Jag menade att om hon mot förmodan finns och kan bli lycklig med paret så ska vi inte döma. Hellre lojal än en smusslare. Men han verkar känna på sig att hans nuvarande inte skulle vara helt bekväm med upplägget. Och ja, jag tror inte TS är kvar i dessa funderingar. 
    Men det jag vill veta är vad TS tycker sig ha att erbjuda. Vad det är som skulle locka en kvinna att flytta in hos dem och inleda en sexuell relation med honom/dem. I teorin. I hans fantasi. Rent hypotetiskt. Det spelar mindre roll, som jag ser det, hur sannolikt det är i dagsläget att TS skulle lyckas hitta en sån kvinna. Det som intresserar mig är vad TS anser skulle vara fördelaktigt för kvinnan som flyttar in. DET är jag nyfiken på och vill ha svar på av TS. 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Randomiserad
    Lilithsnyatjej skrev 2023-01-22 19:47:26 följande:
    Du får ursäkta men jag trodde att den här tråden var på skämt?!

    Men okej, jag ska svara TS seriöst: Om du och din sambo är överens om att ni får ligga med andra så kan ni ju hyra ut ett rum på prov till en ensamstående, attraktiv mamma, som verkar ha en lika modern syn på relationer. Annonsera på nätet: "Rum uthyres till kvinnlig hyresgäst. Barn inget hinder. Vi är swingers så ett krav är att du inte har problem med det. Vi ser gärna att du delar vår livsstil. Berätta lite om dig själv och skicka gärna med foto!". De kvinnor som ser bra ur och verkar trevliga tar du kontakt med via mejl och ställer lite försiktiga frågor. Sen väljer du ut några som får komma och titta på rummet och dricka kaffe med er. Visningen sker på kvällstid och ni bjuder på vin och känner av stämningen. Sen väljer du ut en som får hyra rummet en månad på prov. Ni ser om det funkar och då kan hon bo kvar. Smart va? 
    Tack för ditt svar och för den tid du tog dig att formulera det. Det du föreslår låter som ett rakt, transparent tillvägagångssätt och är förmodligen smidigast för alla inblandade. Helt klart smart alltså. Vi har dessutom uthyrningsmöjligheter ifall detta någonsin skulle lämna idéplanet.
  • Lilithsnyatjej
    Randomiserad skrev 2023-01-26 00:27:18 följande:
    Tack för ditt svar och för den tid du tog dig att formulera det. Det du föreslår låter som ett rakt, transparent tillvägagångssätt och är förmodligen smidigast för alla inblandade. Helt klart smart alltså. Vi har dessutom uthyrningsmöjligheter ifall detta någonsin skulle lämna idéplanet.
    Tycker din fru att det är en bra idé?
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (Ems)

    Vad gör du om din sambo går med på upplägget men enbart om det är en ensamstående pappa som flyttar in?

    Sedan tycker jag att när det redan handlar om en bonusfamilj där dina barn har en mamma, hennes barn har en pappa, ni har gemensamma barn (gissar jag här) och slå blanda in ytterligare en förälder med barn som har en mamma/pappa i annat hem skulle bädda för rejält med problem. Livspusslet skulle väl inte bli enklare med fyra olika barnkullar med 6 föräldrar och få allt att fungera och bli rättvist. Semestrar, presenter, rumsfördelning exempelvis. Barnen kanske inte alls går ihop. Och jag hade nog som barn mått väldigt dåligt i en sådan familj.

  • Anonym (Sister wifes.... Är du Cody :-P)

    Är det bara du som skall få ta fler partners eller är du lika ok med att din fru tar in en till partner? Om du är lika öppen för en man till i hushållet så är det en sak... Men om du bara vill ta in en till partner för dig... ja då är det dags att ta sig en funderare kring vad du vill vara för människa.... 

  • Ascendere
    Lilithsnyatjej skrev 2023-01-22 19:27:34 följande:
    Vad händer om den ensamstående bi-morsan i ditt exempel inte längre ställer upp på sex med paret? Får hon bo kvar med sina barn ändå? 
    vad händer med ett vanligt par i det läget? Men risken är ju mindre här att de behöver separera helt vid en svacka eftersom TS då kan ge lite mer uppmärksamhet åt sin andra partner istället. 
  • DominantPoly

    Jag lever i ett polygamt förhållande med två kvinnor. Viktigast är att alla är helt med på tåget från första början, det är inte något som passar de flesta.

  • Lilithsnyatjej
    Anonym (S) skrev 2023-01-26 13:40:05 följande:

    Verkar som att TS undviker att svara på frågor.


    Han får inte sätta på sin fru och vill därför provoceea andra kvinnor på nätet som "hämnd". Det är det som är syftet. Han har knappast planer på att genomföra detta på riktigt.
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
Svar på tråden Polygam bonusfamilj?