Anonym (abc) skrev 2023-01-30 07:57:02 följande:
Jag förstår att det kan sticka i ögonen, men här är lite anledningar:
* De känner att de generellt lägger mer pengar på din familj än kusinens i och med att de kanske köper julklappar mm till dina barn så det här var ett sätt för de att ge lika mycket till kusinen som de ger till din familj
* de ville egentligen ge de där extra pengarna utan anledning men kusinen är en sådan person som inte vill ta emot pengar utan anledning så de fick "låtsas" att det var lön för arbetet som utfördes men egentligen var lönen samma som du fick och resten en gåva som de smusslade in för att det skulle kännas bättre att ta emot
Om vi bortser ifrån att de inte alls gett presenter till mina barn de senaste åren (kusinens familj aldrig), så är det ett väldigt märkligt argument till att ge mig sämre lön för samma arbete.
Om det vore så, kunde de ha förklarat det redan från början. Dessutom så har min kusin inga skrupler när det kommer till att ta emot pengar. Skulle kunna swisha en drös med meddelandet "för att du är du" och hen skulle ta emot det utan att blinka, och vi har inte ens den typen av relation att det öht skulle kunna vara ett rimligt argument.