• Anonym (orolig)

Vanligt graviditetstest visade gravid, digitalt visade inte gravid..

Igår plussade jag på graviditetstest, väldigt tydligt plus. Idag, nu på morgonen, tog jag ett digitalt med veckoindikator som visade Inte gravid..Väldigt förvirrad just nu. 
    Antar att jag inte är gravid :/? Det första testet var ett sånt där testa tidigt test. Bim är idag eller imorn. 

• Svar på tråden Vanligt graviditetstest visade gravid, digitalt visade inte gravid..
  • Anonym (H)

Jag vet att man vill veta direkt, men du får helt enkelt vänta några dagar och testa igen.
    Olika test är olika känsliga och det är så tidigt.
    Däremot brukar testen inte visa falskt, så antingen är du gravid men för tidigt för det andra testet, eller så kan det vara så att ägget befruktats men inte gått hela vägen.

Lycka till om ett par dagar!

• Anonym (orolig)
    Anonym (H) skrev 2023-01-31 07:03:37 följande:

Jag vet att man vill veta direkt, men du får helt enkelt vänta några dagar och testa igen.
    Olika test är olika känsliga och det är så tidigt.
    Däremot brukar testen inte visa falskt, så antingen är du gravid men för tidigt för det andra testet, eller så kan det vara så att ägget befruktats men inte gått hela vägen.

Lycka till om ett par dagar!

Tack!

Tycker det bara är så konstigt att få starkt positivt ena dagen och inte ens ett dygn senare få ej gravid. Clearblue digital ska ju vara väldigt tillförlitliga. 

Någon mer som har erfarenhet av dessa tester? 
  • Anonym (..)

Kan de vara så att de krävs lägre hormon i testa tidigt test och att de behövs högre i de med veckoindikator?

• Anonym (Dina)
    Anonym (..) skrev 2023-01-31 09:13:25 följande:

Kan de vara så att de krävs lägre hormon i testa tidigt test och att de behövs högre i de med veckoindikator?

Jag tänker också som du... Själva poängen med testa tidigt är väl att de reagerar före ett vanligt test?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Dina) skrev 2023-01-31 09:15:05 följande:
    Jag tänker också som du... Själva poängen med testa tidigt är väl att de reagerar före ett vanligt test?
    Nej fick en tid och dom kunde se att jag inte var gravid..började blöda under undersökningen också :/
  • Anonym (Dina)
    Anonym (orolig) skrev 2023-01-31 09:31:50 följande:
    Nej fick en tid och dom kunde se att jag inte var gravid..började blöda under undersökningen också :/
    Vad tråkigt... :(

Men förstår inte hur den kunde visa plus? :o
  • Anotherone

För mig var det så med andra barnet. 
    Jag tog ett "vanligt" test på eftermiddagen, två tydliga streck.
    Tog ett Clearblue Digital, ej gravid.
    Väntade till nästa morgon och med morgonurin kom det "Gravid 1-2" på Clearblue. Så testerna hade förmodligen olika känslighet för hcg-hormon. 
    Barnet är fem år nu så gravid var jag. 

• Anonym (orolig)
    Anonym (Dina) skrev 2023-01-31 13:01:36 följande:
    Vad tråkigt... :(

Men förstår inte hur den kunde visa plus? :o
    Inte jag heller, ett superstarkt tydligt plus ena dagen och nästa digitalt inte gravid. Gjorde ett till vanligt och det visade inget heller. Snacka om att känna sig lurad!! Är grymt besviken då jag inte vill något hellre än att bli gravid. 
  • Anonym (Dina)
    Anonym (orolig) skrev 2023-02-01 08:38:43 följande:
    Inte jag heller, ett superstarkt tydligt plus ena dagen och nästa digitalt inte gravid. Gjorde ett till vanligt och det visade inget heller. Snacka om att känna sig lurad!! Är grymt besviken då jag inte vill något hellre än att bli gravid. 
    Hoppas att det går bättre nästa gång! <3
Svar på tråden Vanligt graviditetstest visade gravid, digitalt visade inte gravid..