• Fri 3 Feb 2023 15:34
    1408 visningar
    5 svar
    +1
    5
    1408

    Porttelefon

    Hej
    Jag bor i en liten bostadsrättförening som har porttelefoner istället för portkod. Nu har jag och mitt barn samma förnamn och eftersom de endast visar första bokstaven så har detta varit ett problem t ex om jag vill släppa in ett bud. Helt omöjligt att veta vem av oss man ringer och barnet är i skolan. 
    Den som är ansvarig i föreningen har vägrat att hjälpa mig med det här, säger att hen inte vet hur man gör för att ändra. Får känslan att hen tycker att jag har orimliga krav. Ganska frustrerad. Tips på hur man får vidare? 

  • Svar på tråden Porttelefon
  • Magica­l
    Fri 3 Feb 2023 16:07
    #1

    Om ni har samma förnamn så blir väl problemet ff detsamma, om hela namnet skulle stå? Eller vad menat du? 
    Bor ni inte i samma hushåll om det är du (vuxen) samt ett barn? = samma porttelefon? 

  • Fri 3 Feb 2023 16:27
    #2

    Haha, då får han väl läsa i manualen då?

    vad är det för leverantör/märke på portelefonen?

  • Fri 3 Feb 2023 16:36
    #3

    Nej det var knasigt skrivet av mig! Våra namn börjar med samma bokstav, vi heter inte samma sak. 
    Ja man kan tycka att han borde kunna hitta en manual. Jag har sagt att jag själv kan ringa företaget men det vill han inte heller. Finns det någon rättighet här eller kan en brf göra lite som de vill? Annars får man väl flytta 😅

  • Fri 3 Feb 2023 20:23
    #4

    Har du försökt att kolla upp om du själv kan ändra i porttelefonen? Beror ju på vilket system ni har, i vissa kan du ändra namn och telefonnummer, lägga till/ta bort själv genom att manövrera knapparna.

  • Fri 3 Feb 2023 22:10
    #5

    Styrelsen alt förvaltaren måste ju kunna byta både namn i listan och programmera om telefonnummer när en lägenhet byter ägare?

Svar på tråden Porttelefon