• Anonym (Oroligsomfan)

Rökte hasch varje helg, visste ej om graviditet

Jag mår skit!! Jag har använt mig av hasch på helgerna. För att kunna koppla av och må bra. Jag har rökt typ en halv joint varje till varannan lördag i ca ett halvår. Intar dock inget annat utan bara hasch eller gräs. Sen för ca 2 veckor sedan upptäckte jag att jag var gravid. Jag har ätit minipiller och därmed får jag utebliven mens, så jag har liksom inte reagerat att något skulle vara konstigt. Likaså brukar mina bröst svälla med jämna mellanrum också så jag har liksom trott att allt varit helt normalt. Nu visade sig att jag är i 17 e veckan. Och jag har så jävla dåligt samvete och har panik!!! Hur mycket kan detta ha påverkat fostret?? Jag vågat ärligt talat intw säga något till barnmorskan om detta. För jag har verkligen inget missbruksproblem,  jag la av direkt när jag fick reda på att jag var gravid och jag har inget sug efter det alls på så sätt.  Hur mycket skada har fostret tagit ny? Borde jag försöka få till en abort ifall den har alldeles för mkt skador? :/ nån som vet 

• Svar på tråden Rökte hasch varje helg, visste ej om graviditet
  • Anonym (Lol)
    Anonym (No worries!) skrev 2023-02-06 13:42:15 följande:
    Det är du som anser att ts brukat cannabis regelbundet. Jag anser inte att en halv joint varannan vecka är regelbundet.

Lagen säger att cannabisbruk är olagligt ja, men det är många som anser att eget bruk inte bör vara kriminaliserat. 
    "Jag har rökt typ en halv joint varje till varannan lördag i ca ett halvår"

Det tyder på regelbundenhet. Det var inte en engångshändelse hon beskrev. 

Det spelar ingen roll vad många tycker eftersom det är olagligt i vårt land. Så om man brukar så begår man ett brott. 
    Många tycker att det är riktigt att det är olagligt. 
    Nu är jag en av dem och behöver inte ha två konton för det. Jag är ju inte ensam om min åsikt. 
  • Anonym (No worries!)
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-06 14:06:53 följande:
    Det är någon annan begriper du väl som inte håller med dig. Så konstigt  är det inte. 

Nice try...
    Så kanske det är, mycket möjligt. Fast gissar fortfarande att du dribblar med dubbla konton. Och det är definitivt du som gillar dina egna inlägg; D
    Men som du sa innan, det är fritt fram för vem som helst att tumma. Vad däremot FL-moralen säger om det och dubbelkonton i samma tråd är en annan sak: )

Min andra fråga då som du duckade? 
    Hur ställer du dig till om ts gör abort med efterföljande depression pga dina inlägg?

Sanning är att du iaf lär ha skrämt bort ts. Om det nu inte är så att du är ts som bara vill bråka om sk. "omoraliska graviditeter"?
  • Anonym (No worries!)
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-06 14:19:35 följande:

Det spelar ingen roll vad många tycker eftersom det är olagligt i vårt land. Så om man brukar så begår man ett brott. 
    Nu är jag en av dem och behöver inte ha två konton för det. Jag är ju inte ensam om min åsikt. 
    Var det bara ett halvår? 

Ts har alltså rökt en halv joint vid 13-26 tillfällen. Alltså 6,5-13 jointar. Många flummare slår det på en enda dag! Så ts intag är inte så mycket att bråka om direkt.
    Skulle du ringa polisen på ts så skulle de skratta även om vi låtsas att du faktiskt känner ts.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (No worries!) skrev 2023-02-06 13:08:45 följande:
    Och åker du till Saudiarabien så stämmer förstås dina åsikter väl överens med deras lagstiftning? 

Självklart så blir hen djupt troende muslim som dessutom köper o säljer både kvinnor och har mörka människor som slavar. "Ironi"* 

Folk är lögnare men framför allt hycklare. Lägg inte mer energi på en som är bidragande till drogkriget genom att stå helt på andra sidan. 

• maskbo
    Anonym (No worries!) skrev 2023-02-06 13:42:15 följande:
    Jag gick förresten mot rött under min promenad till jobbet i morse. Visst lär jag väl vara allt för omoralisk för att behålla ett eventuellt foster i dina ögon då? Ett foster som dessutom blev utsatt för en massa avgaser under min promenad.
    Åh hahaha - tack för att du fick mig att skratta; det här var fan det bästa idag! 😆 😆
  • Anonym (Lol)
    Anonym (No worries!) skrev 2023-02-06 15:32:36 följande:
    Var det bara ett halvår? 

Ts har alltså rökt en halv joint vid 13-26 tillfällen. Alltså 6,5-13 jointar. Många flummare slår det på en enda dag! Så ts intag är inte så mycket att bråka om direkt.
    Skulle du ringa polisen på ts så skulle de skratta även om vi låtsas att du faktiskt känner ts.
    Trots det är ts så pass orolig att hon valde att starta en tråd där hon frågar om fostret tagit skada. Vänd dig till henne istället. 

Har du inget bättre att komma med? Du påstår mycket om mig-att jag skulle på något vis vara ensam om min åsikt, att jag har två konton för att kunna göra två tummar ner och nu är jag till och med ts. Det blir tre konton. Svettigt. 

Så polisen skrattar om de råkar på nån som sitter och röker på?  Jajjemän...så är det givetvis. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (No worries!) skrev 2023-02-06 15:23:50 följande:
    Så kanske det är, mycket möjligt. Fast gissar fortfarande att du dribblar med dubbla konton. Och det är definitivt du som gillar dina egna inlägg; D
    Men som du sa innan, det är fritt fram för vem som helst att tumma. Vad däremot FL-moralen säger om det och dubbelkonton i samma tråd är en annan sak: )

Min andra fråga då som du duckade? 
    Hur ställer du dig till om ts gör abort med efterföljande depression pga dina inlägg?

Sanning är att du iaf lär ha skrämt bort ts. Om det nu inte är så att du är ts som bara vill bråka om sk. "omoraliska graviditeter"?
    Men herregud. Varför skulle jag gilla mina egna inlägg? Det är fånigt att du tror att av alla 9446 människor som läst den här tråden  så finns inte en enda som håller med mig. Inte en. Så naturligtvis måste det vara så att jag gillar mina egna inlägg....
    Hon kommer inte göra abort och gå in i depression för att jag håller med om att det är dåligt omdöme att välja att begå brott. Det vet du med. Du har ändå höga tankar om mitt inflytande ser jag, smickrande. Jag kanske skulle bli influencer då? Typ starta en Anti-drogpod? 
  • maskbo
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-07 00:22:16 följande:
    Men herregud. Varför skulle jag gilla mina egna inlägg? Det är fånigt att du tror att av alla 9446 människor som läst den här tråden  så finns inte en enda som håller med mig. Inte en. Så naturligtvis måste det vara så att jag gillar mina egna inlägg....
    Hon kommer inte göra abort och gå in i depression för att jag håller med om att det är dåligt omdöme att välja att begå brott. Det vet du med. Du har ändå höga tankar om mitt inflytande ser jag, smickrande. Jag kanske skulle bli influencer då? Typ starta en Anti-drogpod? 
    "9446 människor som läst tråden" 😆😆😆 Man får ju hoppas att du inte jobbar med statistik eller liknande iaf...
  • Anonym (Rökta)

Så många olämpliga föräldrar i den här tråden. Hoppas alla era barn blir omhändertagna så dom slipper er som föräldrar. Stackarna. 
    Ni har uppenbarligen rökt för mycket med tanke på hur ni tänker.

• Anonym (Meja)

Shit, förstår att du har stor ångest, om det är sant. antingen gör du abort eller bara gilla läget. Ingen vet innan vilka skador ditt barn kan ha fått. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Google is your friend) skrev 2023-02-03 18:52:29 följande:
    NEJ. Ts ska INTE prata med sin BM om detta för då får hon en polisanmälan på halsen och dessutom kommer soc att stå vid fotänden av sängen när hon föder och plocka ungen direkt. BM kan ändå inte göra något åt fostret i det här läget, ts har slutat röka på och det enda hon kan göra nu är att hålla tummarna att det inte blir så hemska följder.

Sådär går det ju inte till. Sluta försök skrämma henne. däremot blir det nog inte så bra om det kommer fram senare. Då försvinner nog vårdens tillit till viss del. 

Prata med din barnmorska. För ditt barns skull. Det är alltid bäst att vara ärlig. Om du bara gjort det på fester eller helger, så berätta det. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (S) skrev 2023-02-03 18:45:12 följande:
    Hej
    Jag förstår att det känns jobbigt nu men du behöver berätta för din barnmorska som det är. Det är där som du kommer att kunna få svar och stöd, inte här. 
    Har du kontakt med pappan till barnet och är det en bra kontakt kanske ni kan gå tillsammans

Ta hand om dig
    Håller med! 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-06 14:19:35 följande:

Håller med. Det är olagligt. Försöker någon säga emot detta kan de gå och prata med en polis och se vad den säger. 
  • Anonym (Nfnf)

Men, hon verkar ändå ta sitt ansvar och veta att det är fel. Frågan är om bara om hon fortsätter när barnet kommit sen. Men det lär ju också komma fram till soc isåfall.

• Anonym (Lol)
    maskbo skrev 2023-02-07 01:14:35 följande:
    "9446 människor som läst tråden" 😆😆😆 Man får ju hoppas att du inte jobbar med statistik eller liknande iaf...
    Nu är det 11  631 som åtminstone öppnat trådstarten. Frågor på det? 
  • maskbo
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-07 11:13:40 följande:
    Nu är det 11  631 som åtminstone öppnat trådstarten. Frågor på det? 
    Haha, fast alltså... du måste ju inse att den siffran gäller antalet visningar? Inte antalet olika människor? Minst 18 av dem står ju du för, till exempel (och kanske fler, ifall du ibland gått in i tråden utan att skriva nåt).
Svar på tråden Rökte hasch varje helg, visste ej om graviditet