• Anonym (Fundersam)

Att bara vara någons ligg

Hej.. här kommer ett långt inlägg..

Jag vet knappt vart jag ska börja. Jag dejtade en man 2019, i några månader. Jag har hela tiden haft mer känslor för honom än vad han haft för mig. 
    Han är 14 år äldre (jag själv är 34). 
    Han är polis(chef), och jag är en riktig sucker för uniform,vad det nu spelar för roll i denna situation🤦?♀️

Sedan 2019 har jag aldrig riktigt kunnat släppa denna karl,fråga mig inte varför. Han har dock hela tiden påpekat att han ej vill stänga några dörrar, man "måste ju leva lite också"..
    Han gick in i förhållande ganska snabbt efter att vi slutade ses julen 2019. De två är fortfarande ett par, hans tjej bor dock o en annan stad. 

Han undvek mig helt det första året typ. Sedan började han sakta besvara sms/ringa och prata med mig. På hans villkor. När han vill och känner för det. Han har mig för det mesta blockad.

Sedan okt 2022 har vi börjat ses och ha sex ibland (jag vet redan att detta är otroligt korkat av mig), jag gör det typ för att jag hoppas att det kanske ska bli något mer, trots att han är extremt tydlig med att det bara är just sex han är ute efter.  Han blir arg varje gång jag skickar sms. All kontakt ska komma från honom säger han. Han vill absolut inte höras överhuvudtaget mellan gångerna vi ses.

Han kan inte kyssa mig under sex.. han stannar ca 30min varje gång. I dörren ber han mig nästan alltid att "inte hålla på" med sms osv.  På helger och vissa veckodagar är han med sin tjej och hennes barn. Hon är lyckligt ovetandes, och jag börjar må riktigt dåligt. Dels för hennes skull, dels för hur mannen är mot mig.
    Det finns så otroligt mycket mer som han säger som jag inte orkar ta upp just nu.

HUR ska jag göra för att släppa honom? Jag fattar inte själv vad jag håller på med,varför jag "klamrar mig fast"...Trots att han beter sig som ett svin mot mig rent ut sagt,med allt han säger osv.
    Bör tjejen få veta vad som pågår? Det är ju inte bara en gång det hänt... 

Snälla ni, jag är redan extremt medveten om att jag handlar fel. Allt i mig skriker nej men ändå så gör jag samma sak igen. 
    Så kom inte med massa förmaningar är ni snälla. Jag vet redan som sagt. Mår skit. 

Hoppas på bra tips och råd...

• Svar på tråden Att bara vara någons ligg
  • Robert 558
    Anonym (...) skrev 2023-02-05 10:16:20 följande:

TS: jag tycker du ska bete dig som om han har dött. Sörj om du vill men ta bort alla kontakter till honom du har samt blocka honom. Du skriver att han ofta blockar dig, men du kan göra detsamma. Sitt inte som en ledsen hundvalp och vänta på småsmulor från husses bord. 

Jag tycker också att du ska kopiera alla gamla sms du har från honom där det tydligt framgår att ni bestämt tid för att ha sex. Allt du har, långt tillbaka i tid om det finns kvar också. Skriv ut detta och skicka till hans tjej i ett vanligt brev, om du kan hitta hennes adress. 

Hon kanske visar honom brevet men so what? Du har blockat honom överallt och är han så dum att han söker upp dig, meddelar du henne även det. 

Bra inlägg!
  • Anonym (Fundersam)

TS: jag tycker du ska bete dig som om han har dött. Sörj om du vill men ta bort alla kontakter till honom du har samt blocka honom. Du skriver att han ofta blockar dig, men du kan göra detsamma. Sitt inte som en ledsen hundvalp och vänta på småsmulor från husses bord. 

Jag tycker också att du ska kopiera alla gamla sms du har från honom där det tydligt framgår att ni bestämt tid för att ha sex. Allt du har, långt tillbaka i tid om det finns kvar också. Skriv ut detta och skicka till hans tjej i ett vanligt brev, om du kan hitta hennes adress. 

Hon kanske visar honom brevet men so what? Du har blockat honom överallt och är han så dum att han söker upp dig, meddelar du henne även det. 

Grejen är att han aldrig skriver sms, han ringer nästan enbart. Antar att han är rädd just för att det ska finnas "bevis"..
    Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra och jag fattar inte varför jag har så svårt att släppa honom. 
    Det sista han slängde ur sig sist var "jag vill inte ha ett enda sms från dig nu. Jag hör av mig när jag vill,och jag kommer höra av mig.det har jag gjort förr eller hur. Jag hatar drama och vill inte ha det i mitt liv. Funkarinte detta för dig så får du säga ifrån så ses vi inte mer,jag blir inte ledsen för det".

Även att han säger detta, så vill jag träffa honom igen.  Vad är det för fel på mig??😁

• Anonym (Fundersam)

Grejen är att han aldrig skriver sms, han ringer nästan enbart. Antar att han är rädd just för att det ska finnas "bevis"..
    Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra och jag fattar inte varför jag har så svårt att släppa honom. 
    Det sista han slängde ur sig sist var "jag vill inte ha ett enda sms från dig nu. Jag hör av mig när jag vill,och jag kommer höra av mig.det har jag gjort förr eller hur. Jag hatar drama och vill inte ha det i mitt liv. Funkarinte detta för dig så får du säga ifrån så ses vi inte mer,jag blir inte ledsen för det".

Även att han säger detta, så vill jag träffa honom igen.  Vad är det för fel på mig??😁
  • Anonym (G)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 17:18:11 följande:

Ja du behöver hjälp att komma ur det där, det kommer bara bli sämre ju längre du låter det pågå. Han utnyttjar dig bara och du låter det fortgå, och han är ett svin och det vet du!
  • Anonym (Sant)

Var han sån här från början också eller vad är det just så speciellt med denna man som ingen annan har? Vad var det du fastnade för? Låt mig gissa, han var fantastisk från början?

För oss i tråden framstår han som enormt egocentrisk, han skiter i dina känslor, han skiter i dig och hur du mår men du skall finnas och ställa upp när han har tid helt på hans villkor. Du får inte smsa eller själv ha några åsikter och tankar utan då blir han sur? och tycker säkert du är needy?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Sant) skrev 2023-02-05 17:51:56 följande:

Var han sån här från början också eller vad är det just så speciellt med denna man som ingen annan har? Vad var det du fastnade för? Låt mig gissa, han var fantastisk från början?

För oss i tråden framstår han som enormt egocentrisk, han skiter i dina känslor, han skiter i dig och hur du mår men du skall finnas och ställa upp när han har tid helt på hans villkor. Du får inte smsa eller själv ha några åsikter och tankar utan då blir han sur? och tycker säkert du är needy?

Det jag fastnade för var hans trygghet tror jag. Så trygg i sig själv.
    Men han har alltid varit "bestämd", ingen ide att säga emot honom inte, då skapar man tjaffs tycker han. 

Så helt rätt, jag får inte höra av mig alls (vilket jag gjort ändå och då ignorerar han mig ännu längre stunder samt ger mig en liten utskällning)
    Han blir sur om man ifrågasätter,ja... och jag är väldigt needy enligt honom.
    Han är "inte ute efter att bli min kompis eller att ge mig massa bekräftelse".... 

Jag ser ju hur stört det låter nu när jag skriver ner det...
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 19:06:52 följande:
    Men han har alltid varit "bestämd", ingen ide att säga emot honom inte, då skapar man tjaffs tycker han. 

Så helt rätt, jag får inte höra av mig alls (vilket jag gjort ändå och då ignorerar han mig ännu längre stunder samt ger mig en liten utskällning)
    Han är "inte ute efter att bli min kompis eller att ge mig massa bekräftelse".... 

Bra att du ser det.
    Han är däremot ute efter bekräftelse, njuter av att du är needy och är i själva verket osäker. 
    Jag förstår att du ändå vill träffa honom, jag gör exakt samma sak. Han är oxå en "bestämd" man. Elitsoldat, fd brandman. Barsk...
    Dina inlägg hjälper även mig. 
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 19:06:52 följande:

Varit i samma situation som sagt. Könner igen det där så väl med att de blir en trygghet och verkar trygga i sig själva. Hade de börjat med att ghosta hade man ju inte fastnat. 

Känner även igen det där att man inte vågar:kan säga emot. Man blir bestraffad med mer tystnad/ghostning dessutom och man kallas klängande och needy. Och man vill ju inte vara det, så man backar och nackar för annars försvinner de. De tänjer på ens gränser på ett sätt man aldrig trodde man nånsin skulle gå med på. 

Och det är skitsvårt att ta sig ur, men det går. Hjälper det dig så fortsätt gärna skriva här. Tror jag förstår helt vad du går igenom. 

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Sant) skrev 2023-02-05 19:24:17 följande:

Varit i samma situation som sagt. Könner igen det där så väl med att de blir en trygghet och verkar trygga i sig själva. Hade de börjat med att ghosta hade man ju inte fastnat. 

Känner även igen det där att man inte vågar:kan säga emot. Man blir bestraffad med mer tystnad/ghostning dessutom och man kallas klängande och needy. Och man vill ju inte vara det, så man backar och nackar för annars försvinner de. De tänjer på ens gränser på ett sätt man aldrig trodde man nånsin skulle gå med på. 

Och det är skitsvårt att ta sig ur, men det går. Hjälper det dig så fortsätt gärna skriva här. Tror jag förstår helt vad du går igenom. 

Mm,jag blir liksom lugn och trygg själv också i hans sällskap. I de 30minutrarna han ger mig😛 sen blir jag osäker och bekräftelsesökande enligt honom.. 

Yepp, just den där tystnaden. Jag har verkligen så svårt att hantera det. Blir att jag försöker höra av mig ännu mer då ist, ber gärna om ursäkt för allt å lite till för att han ska hlra av sig igen.
    Jag är verkligen inte såhär mot någon annan person. Jag brukar i vanliga fall inte ha svårt att säga nej eller att säga vad jag tycker, så jag förstår inte varför det blivit såhär... 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Sophia) skrev 2023-02-05 19:21:46 följande:
    Bra att du ser det.
    Han är däremot ute efter bekräftelse, njuter av att du är needy och är i själva verket osäker. 
    Jag förstår att du ändå vill träffa honom, jag gör exakt samma sak. Han är oxå en "bestämd" man. Elitsoldat, fd brandman. Barsk...
    Dina inlägg hjälper även mig. 
    Bra att detta hjälper någon annan också🙂
    Fast... Jag tror inte han njuter av att jag är så på.. eller jag vet inte. Önskar att jag bara kunde radera honom ur huvudet. 

Mm, är det något sorts maktbehov de har tro?
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Sant) skrev 2023-02-05 19:24:17 följande:

+ 1
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 20:37:24 följande:
    Fast... Jag tror inte han njuter av att jag är så på.. eller jag vet inte. Önskar att jag bara kunde radera honom ur huvudet. 

Säkert. Varvat med kontrollbehov. Vi har våra issues ska du se....som går med på detta. Jag är annars en ganska barsk medelålders kvinna med vuxna barn. Folk  skulle bli förvånad över att jag är så svag i det här läget. 
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 20:37:24 följande:

Säkert. Varvat med kontrollbehov. Vi har våra issues ska du se....som går med på detta. Jag är annars en ganska barsk medelålders kvinna med vuxna barn. Folk  skulle bli förvånad över att jag är så svag i det här läget. 
  • Anonym (Fia)

Han får ju behandla dig precis hur som helst. Skulle du acceptera det i något annat sammanhang? Du fattar ju själv att det inte är sunt. Ta hjälp om du inte kan låta bli. Radera hans nummer. Blocka honom. Och prata med en psykolog. 

• Sk007

Om ts hittar någon fler att ha sex med så lär det nog det andra rätta till sig automatiskt. 

• Anonym (Sant)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 20:32:17 följande:
    Mm,jag blir liksom lugn och trygg själv också i hans sällskap. I de 30minutrarna han ger mig😛 sen blir jag osäker och bekräftelsesökande enligt honom.. 

Yepp, just den där tystnaden. Jag har verkligen så svårt att hantera det. Blir att jag försöker höra av mig ännu mer då ist, ber gärna om ursäkt för allt å lite till för att han ska hlra av sig igen.
    Jag är verkligen inte såhär mot någon annan person. Jag brukar i vanliga fall inte ha svårt att säga nej eller att säga vad jag tycker, så jag förstår inte varför det blivit såhär... 
    Ja, lite som en drog. Man får sin fix liksom och det är skönt en liten stund. 

Känner så igen mig i dig i allt du skriver. Man är inte sådär med andra personer. Till sist står man inte ut och hör av sig och ber sen om ursäkt och hamnar  underläge. Han får makt av det?och han vet att han kan behandla dig än mer illa och du finns kvar. Förmodligen så gillar han att du är så upptagen i honom, hör av dig osv.
  • Anonym (monday)

Om vi inte får säga att du gör fel vad finns det mer att säga annat än att ge dig medhåll? För allt som handlar om hur du ska göra för att sluta knulla en skithög som bedrar sin tjej bygger ju på att det ni gör är fel.

Men det var kanske det du ville? Höra att det ni gör är helt ok så det ska kännas bättre?

Svar på tråden Att bara vara någons ligg