Inlägg från: Anonym (Sophia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sophia)

Att bara vara någons ligg

Försök verkligen sluta! Fast du inte vill. Blockera honom.  Tänk dig om din dotter berättade om just detta, hur skulle du svara henne? 
    Att berätta för hans tjej är meningslöst för han kommer få det till att du är galen och ljuger. Hans beteende kommer bita honom i arslet tids nog. 
    Tänk på att han kanske har fler än dig också. 

Att du går med på allt detta kan bero på att du fått för dig att du inte är värd bättre, tar det dåliga på köpet  för några minuter av det som känns bra, du misstar hans kåthet för omsorg och kärlek. Han är inte en bra person. Jag har varit i liknande situation men han var till och med gift och hade barn. Ändå gick jag med på minuter av sex när han ville. Kunde inte säga nej fast jag visste det var det enda rätta. 

• Anonym (Sophia)
    Drottningen1970 skrev 2023-02-05 09:54:01 följande:

Terapi kanske?

Det du sysslar med har inget med kärlek att göra, utan är nån slags självskadebeteende.

Ja.... Det är inte det första man tror om sig själv men visst är det ett självskadebeteende. 
    Osunt på flera vis. 
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Swinet) skrev 2023-02-05 10:16:09 följande:
    Nej, kvinnor tycker inte att det är ok. Men det är mer ok att kvinnor utnyttjar en man för enbart sex. Det ser man hela tiden. De skillnaderna. Mest tydligt är det i trådar om kvinnor som träffar unga killar.
    Ot. Trådkap. Byter ämne till sitt eget. Anmält! 
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 19:06:52 följande:
    Det jag fastnade för var hans trygghet tror jag. Så trygg i sig själv.
    Men han har alltid varit "bestämd", ingen ide att säga emot honom inte, då skapar man tjaffs tycker han. 

Så helt rätt, jag får inte höra av mig alls (vilket jag gjort ändå och då ignorerar han mig ännu längre stunder samt ger mig en liten utskällning)
    Han blir sur om man ifrågasätter,ja... och jag är väldigt needy enligt honom.
    Han är "inte ute efter att bli min kompis eller att ge mig massa bekräftelse".... 

Jag ser ju hur stört det låter nu när jag skriver ner det...
    Bra att du ser det.
    Han är däremot ute efter bekräftelse, njuter av att du är needy och är i själva verket osäker. 
    Jag förstår att du ändå vill träffa honom, jag gör exakt samma sak. Han är oxå en "bestämd" man. Elitsoldat, fd brandman. Barsk...
    Dina inlägg hjälper även mig. 
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Sant) skrev 2023-02-05 19:24:17 följande:

Varit i samma situation som sagt. Könner igen det där så väl med att de blir en trygghet och verkar trygga i sig själva. Hade de börjat med att ghosta hade man ju inte fastnat. 

Känner även igen det där att man inte vågar:kan säga emot. Man blir bestraffad med mer tystnad/ghostning dessutom och man kallas klängande och needy. Och man vill ju inte vara det, så man backar och nackar för annars försvinner de. De tänjer på ens gränser på ett sätt man aldrig trodde man nånsin skulle gå med på. 

Och det är skitsvårt att ta sig ur, men det går. Hjälper det dig så fortsätt gärna skriva här. Tror jag förstår helt vad du går igenom. 

+ 1
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 20:37:24 följande:
    Bra att detta hjälper någon annan också🙂
    Fast... Jag tror inte han njuter av att jag är så på.. eller jag vet inte. Önskar att jag bara kunde radera honom ur huvudet. 

Mm, är det något sorts maktbehov de har tro?
    Säkert. Varvat med kontrollbehov. Vi har våra issues ska du se....som går med på detta. Jag är annars en ganska barsk medelålders kvinna med vuxna barn. Folk  skulle bli förvånad över att jag är så svag i det här läget. 
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-02-05 20:37:24 följande:
    Bra att detta hjälper någon annan också🙂
    Fast... Jag tror inte han njuter av att jag är så på.. eller jag vet inte. Önskar att jag bara kunde radera honom ur huvudet. 

Mm, är det något sorts maktbehov de har tro?
    Säkert. Varvat med kontrollbehov. Vi har våra issues ska du se....som går med på detta. Jag är annars en ganska barsk medelålders kvinna med vuxna barn. Folk  skulle bli förvånad över att jag är så svag i det här läget. 
Svar på tråden Att bara vara någons ligg