Fysiskt aktiva jobb med bra betalt
Jag har under längre tid känt avsmak av den moderna arbetslivet.
Ja ni vet, samtidigt som man har två små barn ska man försöka göra karriär, bygga hus, träna sig i form, leva lycklig och i harmoni och balans mellan jobb, fysisk aktivitet, vila och återhämtningen.
Man lämnar på skola halv åtta, hetsar till jobbet, sitta framför två stora skärmar 9 timmar för att sedan hetsa till skolan och hämta hungriga, trötta, smutsiga barn.
Jag hinner aldrig träna, hinner inte laga den där nyttiga maten, eller ta den där härliga promenaden.
när jag lägger barnen så är jag så trött att aj somnar oftast med de och vaknar mitt i natten av dålig sovställning och ömma leder.
Hur lever ni som har samma situation och får till det här med träning, vila, återhämtning.
Jag är tjänsteman och får bra betalt för kontorsarbetet jag utför och vill helst inte gå ner i levnadsstandard men samtidigt vill gärna göra något mer fysiskt aktivt arbete. har ni några förslag på jobb som är båda hyfsat bra betalt och är lagom fysiskt krävande?
Jag är utbildad ingenjör och tycker att jobben i sig är meningsfulla men saknar fysisk aktivitet och dagsljus.