• Anonym (Anonym)

Alternativt sexforum?

Jag tycker att det är lite dåligt drag på det här sexforumet. Det kan dröja länge innan svar.

Dessutom förstörs forumet av en (del) användare som beter sig tvångsmässigt och skapar nya trådar på samma tema.

Flashback har ett sexforum också men tonen är rå och stämningen unken som ett syrefattigt tonårsrum.

Finns det inga andra forum? Är detta det bästa som Internet har att erbjuda för vuxna kvinnor och män att dela erfarenheter och tankar om sex och samlevnad på svenska? Var sexsidan på FL bättre förr? Finns det några bra engelskspråkiga alternativ?

• Svar på tråden Alternativt sexforum?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Fattar) skrev 2024-12-22 16:35:47 följande:
    Ja och det borde finnas här om prussiluskor och moralpanikare kunde låta bli att förstöra dom med sitt eviga dömande. 
    Ja men svara i såna fall på hur det kommer sig vanligt folk med sextankar och frågor pyst iväg från FL? Anser folket det blivit alltför kinky här då? 
  • Motherinlaw
    Anonym (Nope) skrev 2024-12-23 01:51:41 följande:
    Ja men svara i såna fall på hur det kommer sig vanligt folk med sextankar och frågor pyst iväg från FL? Anser folket det blivit alltför kinky här då? 
    För att vi vanliga tröttnat på att folk förstör varenda seriös tråd. 
  • Anonym (Nope)
    Motherinlaw skrev 2024-12-23 08:57:15 följande:
    För att vi vanliga tröttnat på att folk förstör varenda seriös tråd. 
    Näe, hur ska vi nu ha det? Moralpanikare och prussiluskor å ena sidan och medlemmar med sitt kinky stuff å sin sida saboterar seriösa trådar? Tja möjligen! Samtidigt är det väl berikande om båda falanger FÅR komma till tals i samma ämne. Vi som läser ges en mer nyanserad bild. Men blir det alltför kinky flyr vanligt folk sin kos.
  • Motherinlaw
    Anonym (Nope) skrev 2024-12-24 00:14:42 följande:
    Näe, hur ska vi nu ha det? Moralpanikare och prussiluskor å ena sidan och medlemmar med sitt kinky stuff å sin sida saboterar seriösa trådar? Tja möjligen! Samtidigt är det väl berikande om båda falanger FÅR komma till tals i samma ämne. Vi som läser ges en mer nyanserad bild. Men blir det alltför kinky flyr vanligt folk sin kos.
    Jag vill ha ett forum där man kan diskutera saker med högt till tak utan att folk förstör trådarna. Tror det är en mognadsfråga men vad vet jag. Har inget emot kinky. 
  • Anonym (Hh)

Jag är också kvinna och har också blivit anklagad att vara man både en och två gånger när jag kommenterat i sexforumet. Det för ju inte diskussionen vidare att gapa "fredagstråd!", "runktråd!" så fort man inte håller med om något - häng inte i sexforumet då om sex enbart ses som en synd som ska utföras under täcket med lampan släckt (om ens då)!
    Jag gillar också extravagant sex och har gjort en del kinky saker och diskuterar gärna med andra med kinky erfarenheter. Brukar inte skriva porrnoveller me än pratar gärna om sex.

• Anonym (Nope)
    Motherinlaw skrev 2024-12-24 22:26:57 följande:
    Jag vill ha ett forum där man kan diskutera saker med högt till tak utan att folk förstör trådarna. Tror det är en mognadsfråga men vad vet jag. Har inget emot kinky. 

Diskussioner i svart eller vitt förmedlar ett polemiserande. Vi bör nog tänka till om vi genuint verkligen vill mångfald.

Igen. Människor med etik och moral som ledstjärna behöver komma till tals på ett öppet Familjeforum. Precis som människor som älskar grotta ner sig i perversioner lyssnas till. Om problem med skifta perspektiv går alltid söka sina värderingsmässiga gelikar på specialforum. Att mentalt hantera diskussioner som rymmer skilda betraktelsesätt är gott. Har personligen inget emot kinky men tror det är en mognadsfråga att respektera att alla är olika.

• Anonym (Nope)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-24 23:02:28 följande:

Jag är också kvinna och har också blivit anklagad att vara man både en och två gånger när jag kommenterat i sexforumet. Det för ju inte diskussionen vidare att gapa "fredagstråd!", "runktråd!" så fort man inte håller med om något - häng inte i sexforumet då om sex enbart ses som en synd som ska utföras under täcket med lampan släckt (om ens då)!
    Jag gillar också extravagant sex och har gjort en del kinky saker och diskuterar gärna med andra med kinky erfarenheter. Brukar inte skriva porrnoveller me än pratar gärna om sex.

I såna fall tror jag dina inlägg förväxlas med de längre sex-eller porrnoveller som läggs upp. Intressanta iofs. 
  • Motherinlaw

TACK!!!!!
    Det är exakt det här jag menar som du nämner och som Nope inte verkar förstå. Jag diskuterar mer än gärna olika ämnen men det dödar suget rätt omgående när folk kastar ur sig omogna och ej relevanta kommentarer. Jag sökte mig hit för att jag trodde att mognadsnivån var hög här, att det var vuxna människor som kan föra en diskussion och som vill hjälpa varandra framåt. 
  • Anonym (Natalie)

Det handlar inte så mycket om vad som diskuteras utan mer hur det ?diskuteras? tycker jag. Man kan diskutera något ovanligt eller kinky på ett sätt som att man faktiskt diskuterar det, det kan vara intressant att diskutera och läsa om även om det inte är något man själv brukar göra. Och man kan skriva om helt normalt heterosexuellt sex på ett sätt som att man sitter och håller på med sig själv eller skriver en sexnovell eller sexchattar.

Till exempel en tråd där någon pratade om att komma i tjejen , finns väl inget mer ?normalt ? än det när det gäller sex.. Och då är det folk som skriver typ ?Åååh det är så härligt när sperman rinner ut bla Bla bla?. Det måste ju du också hålla med om att det inte hör hemma på ett diskussionsforum utan någon annanstans?

Går man igång på att sexchatta kan man antingen försöka hitta nån som också går igång på det (borde verkligen inte vara omöjligt , speciellt om man verkligen är tjej) eller så får man helt enkelt betala, jag har själv sålt både cam och sexchatt med bilder förut. Förstår inte varför man måste göra det på ett diskussionsforum, är det att man får något ut av att andra blir irriterade eller äcklade? 

• OlleSQ

Bör väl inte vara så svårt som kvinna här att snacka med de män som skriver öppet och verkar vettiga. Bara slänga iväg ett PM till de som verkar vara på samma våglängd.

Och nej det är inte en inbjudan eller fiske från mitt håll mer än efter mina vanliga tumme ner som jag brukar få *asg*

Svar på tråden Alternativt sexforum?