35+ , hur länge försökte ni innan ni blev gravida?
Jag fyller 36 i höst och har en 1-åring (min mans första barn och mitt tredje). Vi har precis börjat försöka få ett syskon, eller iallafall slutat skydda oss så får vi se..Jag ammar fortfarande men jag fick tillbaks mensen efter bara ca 3 månader.
Jag har haft hyfsat lätt att bli gravid innan , när jag var 33 blev jag gravid på första försöket men tyvärr slutade det med tidigt missfall. Sen blev jag gravid igen (med 1-åringen) på andra försöket (en mens mellan).
Har barn från ett tidigare förhållande också som tog lite längre tid (ca ett år och ett tidigt missfall) fast jag bara var 20. Nästa tog 3-4 månader och då var jag 27.
Räknar ju med att det inte ska gå jättesnabbt pga åldern och att jag ammar och att vi kanske inte har tid att ha sex jätteofta. Och såklart att det kan bli missfall. Men det borde väl inte vara helt omöjligt iallafall eftersom jag blev gravid ganska lätt för några år sen?
Och så undrar jag alltså hur länge ni som fick barn efter 35 behövde försöka? :) Ni som fortfarande försöker eller slutade försöka får gärna skriva också. Eller ni som blev gravida oplanerat.