• Bellalinnea

    Present till gender reveal?!

    Hej! Ska på gender reveal om några dagar och vad har man med sig för present? Har ALDRIG vart på en sån och har verkligen noll koll.
    HJÄLP😬😬

  • Svar på tråden Present till gender reveal?!
  • Anonym (uh)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-02-18 10:28:04 följande:
    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 

    killgissning deluxe, rätt pinsamt


    HBTQ-personer skulle inte ta i en gender reveal med tång

  • Anonym (uh)
    Anonym (Em) skrev 2023-02-18 10:34:41 följande:

    Vore det så skulle jag ändå förstå att man vill fira. Jag ser framför mig en tillställning när någon poffar en ballong och det flyger ut rosa eller blå konfetti samtidigt som alla skriker och fäller glädjetårar. Så otroligt tramsigt att jag verkligen undrar vad det är för fel på folk som beter sig så. Kul att du ska få en bebis liksom, men vem bryr sig om könet? 


     


    Ja, det är enormt pinsamt.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-02-18 10:28:04 följande:
    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 
    Du har totalt och pinsamt fel samtidigt som du visar riktigt fula fördomar. Gender reveal har man för små ofödda bebisar.
  • Anonym (X)

    Jag håller med de flesta att det där är supertramsigt och lite olämpligt.

    MEN det är en bjudning och om du vill gå dit och vara trevlig mot värdparet ska du absolut ha med en present. Antingen nåt bebisrelaterat (undvik kläder i storlek 50-56, de kommer inte hinna använda allt) eller kanske en blomma, blir aldrig fel.

  • Anonym (Tea)

    Jag har så svårt för det där. Vad vi behöver i det här samhället är verkligen inte mer fokus på kön... Jag hade alltså försökt hitta ett lämpligt svepskäl för att slippa gå. Men vissa kalas behöver man ju gå på för att det sociala ska flyta på. Gissar att de förväntar sig bebispresenter såsom skallror, snuttefiltar och bebiskläder (men nåde dig om du köper fel färg till dessa könsfixerade föräldrar!!). 

  • Kockobello
    Anonym (Tea) skrev 2023-02-18 14:01:04 följande:

    Jag har så svårt för det där. Vad vi behöver i det här samhället är verkligen inte mer fokus på kön... Jag hade alltså försökt hitta ett lämpligt svepskäl för att slippa gå. Men vissa kalas behöver man ju gå på för att det sociala ska flyta på. Gissar att de förväntar sig bebispresenter såsom skallror, snuttefiltar och bebiskläder (men nåde dig om du köper fel färg till dessa könsfixerade föräldrar!!). 


    Äh, fan vad magsjuk du blev.
  • Anonym (ÄLoKÅÄ)

    Det är nog olika, men några av mina yngre kollegor ha haft det och då inte förväntat sig någon present. Jag har dock alltid tagit med mig en blomma eller liknande som om det vore en vanlig middag jag blivit bjuden på, alternativt något till den blivande mamman, som en skön hudkräm, mysiga tofflor eller så. 


    Baby showers däremot, då brukar man ju ha med sig något bebisrelaterat eller återigen, något som den blivande mamman kan ha nytta och glädje av under graviditeten eller efter så som ammningskydd, kräkskydd eller så. (Sysslar mycket med hantverk och brukar få hintar om att handsydda kräkskydd eller dregglisar vore trevligt att få. 


    De flesta av mina yngre kollegor har dock haft gender reveals via nätet på något vis där de har filmat när de har spräckt en ballong, skurit upp en tårta, öppnat ett paket med bebiskläder i 'pojk'- resp 'flick'färg eller liknande. 


     

  • Jemp

    Jag har inte varit på gender reveal men hade nog lagt mig på liknande nivå som baby showers eller när man träffar bebisen för första gången, dvs (i min bekantskapskrets) något litet till barnet, antingen typ en body, skallra eller handarbetat.

  • Anonym (Jk)
    Håller helt med. Så barnsligt med sånt här. 
    Xlr8 skrev 2023-02-18 11:20:51 följande:

    Inget, man dyker inte ens upp på sånt där amerikanskt trams.


  • Anonym (diagnos y)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-02-18 10:28:04 följande:
    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 
    Varför uttala sig när man inte fattar halvsju av vad det handlar om ens?

    Hur kan man ens vara så okunnig år 2023??

    Men en sak är säker- du är man!
  • Anonym (diagnos y)

    Möjligen kan man vilja avstå från att delta i gender reveal av rena säkerhetsskäl, då 7 personer har dött vid sådana tillställningar i USA sedan 2017.

    www.dailydot.com/irl/gender-reveal-deaths/

    Min egen fördom är att dessa huvudsakligen hålls av amerikaner som har så dålig planeringsförmåga att de måste ha presenter hela vägen genom graviditeten för annars har de inte råd med barnet när det kommer ut.

    Om man dessutom eldar upp substantiella delar av Kalifornien när man gör det så tillhör man nog inte Illuminati direkt.

    I Sverige tycker jag därför mest det är tacky att apa efter detta, även om jag hade hållit god min om det vore släktingar som fick för sig något så löjligt.

  • Anonym (._.)

    Vilka surpuppor den här tråden vart fylld med. Vill nån hålla fest är väl det bara roligt och trevligt, skit samma vilket svepskäl som används

  • Anonym (._.)

    Vilka surpuppor den här tråden vart fylld med. Vill nån hålla fest är väl det bara roligt och trevligt, skit samma vilket svepskäl som används

Svar på tråden Present till gender reveal?!