• Anonym (Jenny)

Man får vara otrogen om det finns anledning till det

När äkta maken slutar att vara charmig så måste han förtjäna respekten. Annars är det fritt fram att njuta. 

• Svar på tråden Man får vara otrogen om det finns anledning till det
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 14:23:16 följande:
    Irrelevant? Om han inte FÅR för sin partner så kan han ju inte påstå att han FÅR. Att han sen kan gå bakom ryggen på sin partner och göra som han vill ändå är inte riktigt samma sak.

Som sagt, man slutar aldrig förundras över alla patetiska ursäkter Drömmer
    Men partnern bestämmer ju inte över honom, det har han ju redan svarat dig, så att blanda in vad han får eller inte får för sin partner har ingen relevans här, nej.
  • Anonym (Laban)
    Irrelevant? Om han inte FÅR för sin partner så kan han ju inte påstå att han FÅR. Att han sen kan gå bakom ryggen på sin partner och göra som han vill ändå är inte riktigt samma sak.

Och sen att du inbillar dig att jag någonsin skulle behöva URSÄKTA mig inför dig, haha!
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 14:11:08 följande:
    Men då antar jag att du är öppen med vad du pysslar med inför din partner och har från början sagt att du gör som du vill?
    Självklart är jag det, jag varken har varit eller vill vara otrogen. Men hade jag velat vara det så hade jag varit det oavsett vad någon annan tycker. 
  • Anonym (Hin håle)

Jo det är precis samma sak, den som vill vara otrogen den får. Det innebär ju inte att partnern  ehöver acceptera det och stanna i relationen. 
    Kan du verkligen inte förstå skillnaderna? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-02-27 14:36:16 följande:
    Jo det är precis samma sak, den som vill vara otrogen den får. Det innebär ju inte att partnern  ehöver acceptera det och stanna i relationen. 
    Kan du verkligen inte förstå skillnaderna? 
    Haha, ja det är ju lustigt att personen som inte fattar skillnaden mellan kan och får undrar om man inte förstår skillnaden... vilken skillnad? Enligt dig är ju kan och får samma sak Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Laban) skrev 2023-02-27 14:29:12 följande:
    Och sen att du inbillar dig att jag någonsin skulle behöva URSÄKTA mig inför dig, haha!
    Du behöver inte ursäkta dig, din oförmåga att skilja på saker är nog ganska uppenbart vid det här laget oavsett hur mycket du försöker snacka dig runt det Drömmer
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 16:35:50 följande:
    Du behöver inte ursäkta dig, din oförmåga att skilja på saker är nog ganska uppenbart vid det här laget oavsett hur mycket du försöker snacka dig runt det Drömmer
    Jag behöver inte skilja på någonting, han får forfarande vara otrogen hur mycket han vill, hans partner bestämmer inte det och han måste vare sig fråga eller berätta om det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Laban) skrev 2023-02-27 16:43:35 följande:
    Jag behöver inte skilja på någonting, han får forfarande vara otrogen hur mycket han vill, hans partner bestämmer inte det och han måste vare sig fråga eller berätta om det.
    Japp man KAN vara otrogen trotts att man inte FÅR det för sin partner... 
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 16:47:13 följande:
    Japp man KAN vara otrogen trotts att man inte FÅR det för sin partner... 
    Men hans partner bestämmer inte om har får vara otrogen eller ej, det har redan framgått i hans inlägg.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Laban) skrev 2023-02-27 16:56:46 följande:
    Men hans partner bestämmer inte om har får vara otrogen eller ej, det har redan framgått i hans inlägg.
    Japp, det är därför du KAN göra det trotts att du inte FÅR.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:00:42 följande:
    Japp, det är därför du KAN göra det trotts att du inte FÅR.
    Han FÅR göra vad han vill, eftersom partnern inte bestämmer. Partnern har alltså inte mandat att vare sig förbjuda eller tillåta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Laban) skrev 2023-02-27 17:03:35 följande:
    Han FÅR göra vad han vill, eftersom partnern inte bestämmer. Partnern har alltså inte mandat att vare sig förbjuda eller tillåta.
    Du menar alltså att din partner inte har mandat att avgöra vilka gränser som ska gälla i er relation utan de sätts av dig lite som det passar dig?

Ja så kan man ju oxå se på relationer Drömmer
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:11:02 följande:
    Du menar alltså att din partner inte har mandat att avgöra vilka gränser som ska gälla i er relation utan de sätts av dig lite som det passar dig?

Jag vet inte varför du pratar om mig när det inte gällde mig. Uppenbarligen är det så för honom. Han skriver ju att partnern inte bestämmer över honom.
  • Ordinär Man
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:11:02 följande:

Vem har mandat att bestämma vilka gränser som gäller i en relation
  • Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2023-02-27 17:31:28 följande:
    Vem har mandat att bestämma vilka gränser som gäller i en relation
    De kanske sätts gemensamt av båda?
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:34:28 följande:
    De kanske sätts gemensamt av båda?
    Kanske ja, första rätt hittills.
Svar på tråden Man får vara otrogen om det finns anledning till det