• Anonym (Ja det är jag igen)

    Bästa sättet att få en kärleksförklaring?

    Tänk dig att någon berättar att hon älskar dig och vill bli tillsammans med dig, men du har inte haft kontakt med henne på ganska länge. Vad är då trevligaste sättet alt. minst otrevliga sättet att få veta detta? Handskrivet brev via post, handskrivet brev i brevlådan, telefonsamtal, röstmeddelande, över rad sms, i email, att hon plingar på din dörr, att hon kontaktar dig frågar om ni vill ses och berättar det då eller att hon dyker upp på din arbetsplats? Alternativa förslag tas tacksamt emot. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?
  • Anonym (Juli)


    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 09:41:02 följande:
    Jag överlever. Sköter mitt jobb (halvtid ibland upp tom 75%, när jag jobbat heltid har det vart si och så med det), betalar mina räkningar så det är väl ok beroende på definition av ok.

    Men har svårt att äta på regelbundna tider, sköta sömn (tror jag sovit i snitt 3-4H/natt senaste månaderna så är väl lite lightpsykotisk kanske), tränar bara sporadiskt kan vara 5 pass en vecka, 0 nästa,  lägenheten ser ut som en bomb briserat, inte köpt nya kläder eller en enda ny pryl på över 1 år (så jäkla trist att shoppa ensam), jag spelar tv-spel 4h om dagen eller ibland ännu mer...

    Jag behöver verkligen leva i en relation.
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 15:52:28 följande:
    Boendestöd? Alltså jag har ett jobb, missbrukar inte, bråkar inte med mina grannar, har inte fester och betalar mina räkningar. Det är väldigt stökigt men inte osanitärt. Jag är inte tillräckligt trasig för att ha nytta av ett boendestöd. Om nu inte boendestödet skulle vara en vänlig, lugn, försiktig men ändå väldigt kåt...men försiktigt kåt/passivt kåt man som skulle kunna bli kär i mig.  
  • Anonym (Li)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 15:31:54 följande:

    Du missuppfattade. Jag menade inte att man inte får göra slut med en labil person utan att TS behöver lära sig fungera på egen hand istället för att låta en pojkvän ta det ansvaret.


    Detta för att ingen ska behöva hamna i situationen att de inte vågar lämna TS pga hennes dåliga mående. Vem som helst som blir ihop med TS i nuläget vet ju att hon inte klarar av att ta hand om sig själv. De vet precis hur det blir om de lämnar. Det går inte att jämföra med att avsluta ett förhållande med en normalfungerande person. 


    Men du kanske inte vet vad EIPS är? 


    Mitt förslag är att TS istället söker boendestöd för att klara av sitt liv. 


    Så du dömer TS till ett liv utan förhållande för att hon har eips?

    Sen vad mannen vet, vet inte du...
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 15:31:54 följande:

    Du missuppfattade. Jag menade inte att man inte får göra slut med en labil person utan att TS behöver lära sig fungera på egen hand istället för att låta en pojkvän ta det ansvaret.


    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 16:11:18 följande:
    Så du dömer TS till ett liv utan förhållande för att hon har eips?

    Sen vad mannen vet, vet inte du...

    Men snälla människa, läs vad jag skriver istället för att hitta på en massa... 

  • Anonym (Li)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 16:17:08 följande:
    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 16:11:18 följande:
    Så du dömer TS till ett liv utan förhållande för att hon har eips?

    Sen vad mannen vet, vet inte du...

    Men snälla människa, läs vad jag skriver istället för att hitta på en massa... 


    Men vad hjälper det då, hon kan ändå falla tillbaka till sitt gamla efter att du har godkänt hennes jobb med sig själv och gått in i ett förhållande.
  • Anonym (Ja det är jag igen)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 16:25:10 följande:
    Men vad hjälper det då, hon kan ändå falla tillbaka till sitt gamla efter att du har godkänt hennes jobb med sig själv och gått in i ett förhållande.
    Tack igen Hjärta Jag tänker också att det är lättare att jobba med mig själv när jag mår bra (för att vara mig) och det gör jag med en bra man.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 16:36:04 följande:
    Tack igen  // Hjärta Jag tänker också att det är lättare att jobba med mig själv när jag mår bra (för att vara mig) och det gör jag med en bra man.
    Ja, du vet bäst själv vad du behöver.

    Ett problem är dock att det är ingenting som du kan ta för givet. Ett förhållande är ingen rättighet. Tänk på det och var beredd på att förbli eller bli ensam.
  • Anonym (Olof)

    Genom att varje dag vara min livsledsagarinna med allt vad det innebär.

  • Anonym (Ja det är jag igen)

    Han sa ja till att ses och prata! Jag kunde välja plats så han, så jag valde hemma hos honom. På måndag! Är helt hyper nu!!

  • Anonym (Ja det är jag igen)

    Om det här går bra kommer jag nog inte skriva på ett tag eller bara kort. Så jag vill tacka för att ni pallat med mina trådar, för tips, kritik och engagemang.

    Går det kasst kommer jag nog klaga mer än någon annan som är mer känd för att klaga, ber om ursäkt på förhand i så fall.

    Väljer outfit till i morgon. Funderar på grisrosa mysoverall, inte så snygg men han tyckte den var gullig och köpte den till mig. 

    Eller leggings med låg midja och långärmad fast kort och åtsittande "kofta".

  • Anonym (Ja det är jag igen)

    5H kvar...Så jäkla nervös! 

  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-27 13:08:41 följande:

    5H kvar...Så jäkla nervös! 


    Uppdatera gärna tråden om hur det gick!
  • Anonym (Ja det är jag igen)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-27 13:12:44 följande:
    Uppdatera gärna tråden om hur det gick!
    Det gick väldigt bra! Så bra det kunde gått tror jag! Jag betedde mig nog creepy men det känns som det gick bra trots det. han kommer hem till mig direkt efter jobbet idag, så det är typ om en halvtimme. Städa gick fort. Vet inte hur detaljerad jag skall vara om igår/inatt/i morse men jag fick sagt precis hur jag känner att jag älskar honom och jag vill att det skall vara vi igen.

    Så jäkla lycklig nu. Känt mig som på moln/hög av glädje ända sedan igår då jag kände att det här kommer gå bra. När jag fick den känslan var det som självförtroendet gick från golvet till taket och det flöt på väldigt, väldigt bra.   
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-28 16:44:06 följande:
    Det gick väldigt bra! Så bra det kunde gått tror jag! Jag betedde mig nog creepy men det känns som det gick bra trots det. han kommer hem till mig direkt efter jobbet idag, så det är typ om en halvtimme. Städa gick fort. Vet inte hur detaljerad jag skall vara om igår/inatt/i morse men jag fick sagt precis hur jag känner att jag älskar honom och jag vill att det skall vara vi igen.

    Så jäkla lycklig nu. Känt mig som på moln/hög av glädje ända sedan igår då jag kände att det här kommer gå bra. När jag fick den känslan var det som självförtroendet gick från golvet till taket och det flöt på väldigt, väldigt bra.   
    Igår inatt imorse? Menar du att han var hos dig då? Men det var väl idag ni skulle ses? 
    Jag förstår inte 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-28 17:50:28 följande:
    Igår inatt imorse? Menar du att han var hos dig då? Men det var väl idag ni skulle ses? 
    Jag förstår inte 
    jaha han kom idag IGEN efter jobbet? Fick inte ihop detsamma 
  • Anonym (Ja det är jag igen)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-28 17:51:30 följande:
    jaha han kom idag IGEN efter jobbet? Fick inte ihop detsamma 
    Ja. :)

    Just nu tittar jag på honom när han sover. Han är väldigt gullig, snarkar, men inte högt utan ett mysigt lugnande ljud.
  • Anonym (Ja det är jag igen)

    Nu snarkar han så där mysigt igen :) Är det ens legalt att vara såhär glad och må så här bra?

    Han har ett gulligt leende som fladdrar till, läpparna fladdrar till vid varje snarkning. Hans armar är ovanför huvudet så när jag lägger mig bredvid kommer jag hamna i hans armhåla men det gör ingenting. Min underbare man, gud vad jag älskar honom Hjärta

Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?