• Anonym (Suck)

Vem får vabba mina barn? Inlagd

Mitt i natten med min fråga, men jag behöver skriva och ev få svar för att kunna sova. 

Jag var i en bilolycka på kvällen. Inte jättesvår för någon part men det blev ändå lite skador och då sjukhusbesök. Jag är inte helt på det klara med exakt vad som som är vad, men något rutintest gjorde att akutpersonalen begärde mer tester och jag stoppades in på avdelning. Den senaste läkaren jag till slut talade med vid 22-tiden förklarade att jag har en svår infektion, alltså helt orelaterad till olyckan, och de kommer behålla mig i minst 10 dagar för behandling.

Hela kvällen har jag jagats av mitt ex. Han har barnen, 3 år, tvillingar. Han skulle ha dem till kl 18 och jag var på väg för att hämta dem när olyckan skedde. Han är ärligt talat måttligt intresserad av barnen och håller benhårt på umgängestiderna. Hela kvällen har han frågat om jag fått tag på någon som kan ta dem. Han kommer inte vabba har han varit oerhört tydlig med. Min pappa är för övrigt på väg men hans tig kommer in tidigt i morgon bitti. Exet är absolut inte glad. 

Om jag ska vara på sjukhus hela nästa vecka, vem tar hand om mina barn? Min pappa kan nog inte ta dem hela veckan om han inte tar med dem hem, men han har ju också jobb att sköta. Mn mamma bor också på annan ort och har också jobb. Jag har vänner på min ort och jag vet att några skulle ställa upp (de är borta på sportlov så förgör de inte tog barnen ikväll), men kan de vabba om det behövs? 

Aldrig varit med om att någon annan behöver ta barnen mer än över natten. 

• Svar på tråden Vem får vabba mina barn? Inlagd
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Nnff) skrev 2023-02-25 17:09:49 följande:
    Spela roll. Det är väl jättebra att vården håller kvar henne för då behöver hon nog det än att hon bara skickas hem direkt.
    Men herregud, jag säger bara att hon kan få komma hem tidigare än vad hon uppfattat (kan vara svårt ibland att ta till sig saker när man är stressad). Det vore väl toppen om det går att lösa så att hon får vård via primärvården om några dagar, så att hon kan få komma hem till barnen.
  • EpicF
    Anonym (Håller med) skrev 2023-02-25 21:00:41 följande:
    Men herregud, jag säger bara att hon kan få komma hem tidigare än vad hon uppfattat (kan vara svårt ibland att ta till sig saker när man är stressad). Det vore väl toppen om det går att lösa så att hon får vård via primärvården om några dagar, så att hon kan få komma hem till barnen.
    Eller så  lir hon inlagt i 10 dagar som läkaren sa. Inget ovanligt alls. Primärvården hanterar oftast inte antibiotika intravenöst. 
  • Anonym (Håller med)
    EpicF skrev 2023-02-25 21:09:25 följande:
    Eller så  lir hon inlagt i 10 dagar som läkaren sa. Inget ovanligt alls. Primärvården hanterar oftast inte antibiotika intravenöst. 
    Primärvården kan erbjuda intravenös behandling för särskilda anledningar och det är möjligt att TS skulle kunna få det. (säger möjligt, inte garanterat, så ni behöver inte hetsa upp er) Finns projekt som pågår inom vissa regioner som jobbar mer med detta nu. Kirurgen på vårt sjukhus har patienter som fått infektioner och som fått behandling via sin hälsocentral. Men strunt samma, ville bara muntra upp TS med att det kanske inte är så illa som hon tror nu. Men visst, vi kör på er linje. TS kommer garanterat att vara kvar.
  • EpicF
    Anonym (Håller med) skrev 2023-02-25 21:22:25 följande:
    Primärvården kan erbjuda intravenös behandling för särskilda anledningar och det är möjligt att TS skulle kunna få det. (säger möjligt, inte garanterat, så ni behöver inte hetsa upp er) Finns projekt som pågår inom vissa regioner som jobbar mer med detta nu. Kirurgen på vårt sjukhus har patienter som fått infektioner och som fått behandling via sin hälsocentral. Men strunt samma, ville bara muntra upp TS med att det kanske inte är så illa som hon tror nu. Men visst, vi kör på er linje. TS kommer garanterat att vara kvar.
    Beror helt och hållet på var hon bor. Inte alla primärvården har den kapaciteten. 

Om läkaren har sagt minst 10 dagar så är det så, plus minus några dagar. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-25 20:05:48 följande:
    Fast riktigt så funkar det väl inte?
    Det handlar först och främst att lösa ts nuvarande situation och jag tipsade om socialtjänsten ifall ingen annan lösning hittas. 
  • Anonym (Man med klös)
    Anonym (fyfan) skrev 2023-02-25 00:53:58 följande:
    Förlåt jag vet att detta inte hjälper dig svara på vad du vill veta.. men jag måste bara spy ur mig vilket kräk till ex och pappa. Stackar stackars barn. Deras mamma ligger på sjukhus vilket säkert är läskigt och jobbigt för dem. I deras sårbara tid vägrar deras egna pappa ta hand om dem. Inte klarar han av att visa någon sorts medmänsklighet till mamman av hans barn heller. Usch. 
    TS har valt helt fel pappa till sina barn. Är det konstigt ?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Man med klös) skrev 2023-02-25 23:01:55 följande:
    TS har valt helt fel pappa till sina barn. Är det konstigt ?
    Mannen har valt att bli en dålig pappa. Det är konstigt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Erika) skrev 2023-02-25 22:53:36 följande:
    Det handlar först och främst att lösa ts nuvarande situation och jag tipsade om socialtjänsten ifall ingen annan lösning hittas. 
    Min kommentar var inte till det
  • Anonym (Land och Rike)

Han är föräldern och huvudansvarig. Det är pappan som måste ta hand om barnen oavsett om det passar in i hans livsstil just då eller inte. Han kan ju inte bara dumpa dom på gatan för att han har annat för sig. Gör han det så blir det finkan för hans del. 

Händer det honom något någongång så är det du, också förälder och huvudansvarig som måste ta hand om ERA barn tills situationen löser sig. 

• EpicF
    Anonym (Land och Rike) skrev 2023-02-26 02:54:18 följande:

Han är föräldern och huvudansvarig. Det är pappan som måste ta hand om barnen oavsett om det passar in i hans livsstil just då eller inte. Han kan ju inte bara dumpa dom på gatan för att han har annat för sig. Gör han det så blir det finkan för hans del. 

Händer det honom något någongång så är det du, också förälder och huvudansvarig som måste ta hand om ERA barn tills situationen löser sig. 

Teknist sätt så kan han faktiskt dumpa barnen på "gatan" eller till soc eller någon annan. 

Och nej, blir inte finkan för hans del men ts kommer att ha betydligt lättare att få enskild vårdad. Om hon inte redan har det. 
  • Tow2Mater

Hur gick det, tog barnens pappa hand om sina barn? Hoppas du mår bra och allt gick ok.

Svar på tråden Vem får vabba mina barn? Inlagd