• Anonym (Lina81)

Hade ni ogillat mig som kollega?

Hej! Jag undrar bara lite kort vad ni hade tyckt om mig som kollega? Vad får ni för bild av en sån här person:

1) Jag är varken extrovert eller introvert och försöker vara öppen och nyfiken, social på andra kollegor när jag börjar ett nytt jobb
    2) Jag står aldrig i centrum för det tycker jag är obehagligt
    3) I fikarummet klickar jag inte på mobilen utan jag hänger med i samtalet, inflikar lite meningar då och då, ler och försöker vara delaktig men håller mig en del i bakgrunden men ändå med.
    4) Jag pratar sällan om mig själv, jag är nyfiken på andra och ställer frågor som -Hur var helgen? Hur har dagen varit? Och blir det en konversation som fortsätter så delar jag med mig om mig själv
    5) Jag läser snabbt av om någon inte är intresserad prata med mig/ eller om kollegan vill avsluta samtalet, då rundar jag  av väldigt fort 
    6) Jag är hjälpsam (en people pleaser sen uppväxten) jag har svårt säga nej, gör mycket för andra till den gräns att jag blivit utnyttjad i relationer 
    7) Jag vågar sällan säga mina åsikter om ex speciella ämnen, om någon pratar rasism, politik osv, jag är hellre tyst om någon pratar förolämpande om andra kulturer eller religioner men innerst inne hatar jag när människor har fördomar om andra
    8) Jag är snäll, men kan ibland av lätt nervositet säga lite roliga kommentarer när jag inte vet vad jag ska säga, mest för jag ogillar när en stämning känns stel eller tyst, ofta brukar den andre kollegan le lite eller säga något likande tillbaka.
    9) Tyvärr har jag sånt utseende att det ständigt ser ut som jag har ett bitchface fast jag bara är allvarlig, eller trött eller att jag tänker.. haha. Försöker därför alltid le lite extra (inte på ett creepy sätt) så folk inte missförstår och tror att jag är sur.

Så vad tycker ni om mig? 
  • Svar på tråden Hade ni ogillat mig som kollega?
  • Anonym (Lina81)

Ingen med någon kommentar? 

• Anonym (Jobbig)

Är du typen som snabbt missuppfattar en situation och sen blir kränkt eller tror någon tycker illa om dig?

En som aldrig vågar säga något eller ta ställningen vilket gör att man tror du har konstiga åsikter eller bara är helt menslös?

En som alltid säger ja för att sen går och är ledsen i smyg för att alla utnyttjar dig?

En som lägger otroligt mycket energi på hur andra uppfattar dig istället för att inse att andra har nog med egna bekymmer och i praktiken inte har några åsikter om dig.

• Anonym (...)

Nja, jag tänker väl inte så mycket alls. Man har många olika kollegor och man får lära sig vilka sidor alla har. 

• Anonym (L o v e)

Inget av de sakerna gör varken till eller från när det kommer till om jag skulle vilja ha dig som kollega eller inte. 

Eller jo, jag vill gärna ha kollegor som ställer upp för andra kollegor. I mitt jobb krävs det att vi hjälper varandra, och täcker upp för varandra utan tjafs om att byta eller liknande. 

• Anonym (Juli)

Finns inte så mycket att tycka. Du låter som en helt vanlig människa. 

• Jemp

Mitt intryck av din text är att du är väldigt mån om att framställa dig i positiv dager. 

Du skriver inget om hur du arbetar så vad jag hade tyckt om det är omöjligt att säga.

• Anonym (Whut)
    Anonym (Jobbig) skrev 2023-02-28 09:16:06 följande:

Är du typen som snabbt missuppfattar en situation och sen blir kränkt eller tror någon tycker illa om dig?

En som aldrig vågar säga något eller ta ställningen vilket gör att man tror du har konstiga åsikter eller bara är helt menslös?

En som alltid säger ja för att sen går och är ledsen i smyg för att alla utnyttjar dig?

En som lägger otroligt mycket energi på hur andra uppfattar dig istället för att inse att andra har nog med egna bekymmer och i praktiken inte har några åsikter om dig.

Är du väldigt osäker på dig själv och trivs bäst när det finns någon "lättkränkt" i närheten? 
  • Fiona M

Sköter du ditt jobb, kan samarbeta och inte ger mig merjobb så kan jag ha överseende med diverse egenheter.
    Det är ett plus om kollegor är trevliga, men jag är inte där för att umgås.

Svar på tråden Hade ni ogillat mig som kollega?