• Anonym (Fel)

Att aldrig vara bra nog

Man kan känna sig glad och attraktiv, kanske är i bra form, har bra självförtroende. Men det finns alltid nån där som vill tala om för dig att nåt är fel på dig.
    Har du varit med om att människor öppet kritiserat ditt utseende, kroppen t ex, eller talat om för dig hur du ska vara för att vara manlig/kvinnlig och attrahera nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att aldrig vara bra nog
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 08:38:23 följande:

Och hur kommer man ens på tanken att anmärka på andras kroppar när man är på stranden t ex?
    Om jag ser en tjej som är i bra form, så säger jag inget om hennes kropp. Inte ens en komplimang. Känns opassande. Och jag skulle absolut inte kritisera nåt med hennes kropp, förlöjliga henne.
    Så jag fattar inte, hur kommer man ens på tanken att göra sånt?

Ni som kritiserar mäns utseende, tänker ni på det ens? Mamma och syrran gör inte det, dom minns det inte ens. Det betydde inget för dom. Men jag vet att dom själva skulle ta illa upp om jag kritiserat deras kroppar.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Koffein) skrev 2023-03-02 09:33:06 följande:

Men gud...?
    utseende är ännu viktigare för män än det är för kvinnor. så varför genaralisera så. Dejta kvinnor i din egen ålder om du är rätt för ålderstecken.

Vet du hur mycket nedsättande kommentarer jag läser här inne om kvinnor. I samma ålder som dig så får man som kvinna ständigt läsa om negativa saker som överviktig, torr, rynkig, använder för mycket smink, frigid, klimakteriekossa, för lite smink, använder botox, tränar för mycket, tränar för lite, grått hår, färgat hår, inte klär sig kvinnligt, har för små bröst, för hängiga bröst mm osv osv och för att inte tala om allt män tycker om håriga kön. Så var exakt tycker du att MÄN har det så mycket värre?

Uppenbarligen så missar du precis allt som jag skriver.
  • Anonym (inte en könsfråga)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 10:10:23 följande:
    Två andra kvinnliga släktingar. Sen så har det varit tjejer jag var intresserad av.
    Dina kvinnliga släktingar verkar verkligen vara knepiga, det verkar ligga i generna.
    Så tjejer som du var intresserade av kritiserade dig och förlöjligade dig?
    Ja då var dom ju inte mycket att ha, då kan dom ju inte ha varit intresserade tillbaka om dom gjorde så. 
    Du menar att du visade intresse och dom förlöjligade dig tillbaka?
    Man undrar vilken sorts tjejer du dras till då, kanske precis som kvinnor som varit ihop med män som slår dom, dom blir ofta tillsammans med en ny som gör likadant. Du kanske dras till tjejer som behandlar dig precis som din familj, igenkännes faktorn.

Självklart ska du inte umgås med tjejer som förlöjligar dig, det ska inte någon vara. De flesta tjejer gör verkligen inte så precis som att de flesta män inte nedvärderar kvinnor.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (inte en könsfråga) skrev 2023-03-02 10:33:12 följande:
    Dina kvinnliga släktingar verkar verkligen vara knepiga, det verkar ligga i generna.
    Så tjejer som du var intresserade av kritiserade dig och förlöjligade dig?
    Ja då var dom ju inte mycket att ha, då kan dom ju inte ha varit intresserade tillbaka om dom gjorde så. 
    Du menar att du visade intresse och dom förlöjligade dig tillbaka?
    Man undrar vilken sorts tjejer du dras till då, kanske precis som kvinnor som varit ihop med män som slår dom, dom blir ofta tillsammans med en ny som gör likadant. Du kanske dras till tjejer som behandlar dig precis som din familj, igenkännes faktorn.

Självklart ska du inte umgås med tjejer som förlöjligar dig, det ska inte någon vara. De flesta tjejer gör verkligen inte så precis som att de flesta män inte nedvärderar kvinnor.
    Ändå så är det vanligare att kvinnor förlöjligar mäns utseende bland folk, än tvärtom.
  • Anonym (Koffein)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 10:18:58 följande:
    Uppenbarligen så missar du precis allt som jag skriver.

Du missar allt som andra skriver för att hjälpa dig. Du har en sanning och du VILL inte släppa den eller förändra den.

Du kommer aldrig komma vidare om du inte inser att du är fast i ett osunt tankemönster.
    Jag ska sluta försöka hjälpa dig och svara i dina trådar nu, för du vill inte ha hjälp eller se det på ett nytt sätt. Du skapar bara frustration och irritation med dit ändlösa ältande. Du vill bara ha medhåll på att kvinnor är hemska och när du inte får det så blir sit ältande värre.

Så för sista gången sök professionell hjälp, du kommer ångra dig ännu mer en vacker dag att du inte försökte må bättre!!!!!!!!!!!!!

Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 10:17:02 följande:
    Ni som kritiserar mäns utseende, tänker ni på det ens? Mamma och syrran gör inte det, dom minns det inte ens. Det betydde inget för dom. Men jag vet att dom själva skulle ta illa upp om jag kritiserat deras kroppar.
    Varför fortsätter du att bara ta säga att kvinnor kritiserar män?
    Man trodde att tråden skulle handla om folk som blivit kritiserade och höra folks erfarenheter men börjar inse att det inte var meningen med tråden.
    Det var inte folks erfarenheter du ville höra om speciellt inte kvinnors.

Du frågar inte om personer och vad dom varit med om.
    Du ville bara  framföra att kvinnor beter sig illa mot män.

Du var inte intresserad, du ville bara kritisera kvinnor och inget annat.
    Väldigt tråkigt att det var syftet, faktiskt dåligt mot dom som svarade dig och trodde att det skulle handla om erfarenheter och inte kritik mot kvinnor.

Du var bara ute efter att kritisera kvinnor och inget annat. Nu avslutar jag då syftet med tråden inte var det jag trodde.
  • Anonym (Fel)

Det här stämmer in på mig. Jag har dåligt självförtroende för jag har ladrig haft ett förhålllande, och blev av med oskulden vid 35. Tänk er själva det. Hur bra självförtroende skulle ni ha? Plus att alltid få höra att man är omanlig när man är nervös och osäker när man ska träffa en ny tjej, och att man blir förlöjligad för hur man ser ut.

What causes low confidence in a man?
    Bildresultat för men with low confidence
    Anxiety and depression make many guys feel inferior. Mental health disorders might make you feel ?less than? others even if you don't consider yourself that way. Lack of self-esteem can be caused by sexual abuse, domestic violence, lack of validation, or feeling unwanted as a child.
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 10:34:59 följande:
    Ändå så är det vanligare att kvinnor förlöjligar mäns utseende bland folk, än tvärtom.
    Det är dina erfarenheter, om du frågar kvinnor så har dom andra erfarenheter.
    Vad har du för fakta på att kvinnor gör det mer än män?
    Hänvisa gärna till fakta och inte dina egna erfarenheter, fråga en kvinna som varit utsatt tycker hon nog tvärtemot dig.
    Du är helt besatt och märker inte hur män kan vara mot kvinnor, du väljer selektivt vad du vill ska vara sanning.

Kvinnor jag känner håller verkligen inte på som du skriver, det är du som verkar umgås med väldigt knepiga personer, de flesta har inte sådana personer runt sig.
    Har aldrig hört någon man jag känner resonera som du utan dom inser att både män och kvinnor för höra saker och att både män och kvinnor säger saker.
    De flesta håller inte på och generaliserar som du utan ser att det drabbar både män och kvinnor.

Men jag förstår att du har agg mot kvinnor pga din familj och tror att kvinnor i stort är som dom vilket  ju inte är sant. 
    Troligtvis umgås du inte så mycket med kvinnor utanför din familj om du inte har haft förhållande, då är det kanske inte så konstigt att du tror att kvinnor är som din familj.
    Synd att du inte umgås med andra kvinnor så att du får en annan uppfattning om hur kvinnor kan vara.
  • Anonym (Kaffet kokar över)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 07:48:37 följande:
    Jag tycker att kvinnor kan tänka sig för innan dom fäller en lustig kommentar om hans kropp. Jag behövde inte höra allt som var fel med mig när jag var yngre och försökte träffa tjejer. Jag gjorde så gott jag kunde.
    Ändå skriver du så här: 
    "Jag säger att det är mer ok för kvinnor att förlöjliga mäns utseende"

Det är inte alls ok och alla säger emot dig men du fortsätter  skriva att det är det, flera gånger i den här tråden. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kaffet kokar över) skrev 2023-03-02 12:33:51 följande:
    Ändå skriver du så här: 
    "Jag säger att det är mer ok för kvinnor att förlöjliga mäns utseende"

Det är inte alls ok och alla säger emot dig men du fortsätter  skriva att det är det, flera gånger i den här tråden. 
    I den här tråden ja. Det är bara för att jag gjort den. 
    I en annan aktuell tråd så säger en annan användare samma som mig. Vi är fler som ser den här skillnaden. Att kvinnor inte vill medge att det ser ut såhär, det är ingen överraskning.
  • Anonym (Fel)

Lite tänkvärt, men det kommer som vanligt att avfärdas.

Why is it socially acceptable for women to openly insult men?

You see it all the time in adverts- with the lazy, stupid husband and the strong wife who puts him in his place. You also see it whenever a guy is the victim of a crime committed by a woman, like in domestic abuse cases. People either look the other way or laugh at the guy for not being able to defend himself.

My personal theory is that there exists an empathy gap in todays? society, that values the lives of men below that of women. 

Why is it socially acceptable to bash men and expected that men man-up about it? Isn't this considered abuse?

• Anonym (Fel)

Jag såg skillnaden när jag skrev här om en yngre tjej jag var kär i. Många som hoppade på och ville kalla mig för allt möjligt. Jag var bara ute efter sex. Att förolämpa män är inga problem alls då.
    Min syster sa att tjejen inte var intresserad. Dom flesta här höll med henne och skulle ha sagt samma sak.
    Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga, och man kan inte ha nåt gemensamt. Hon var själv ihop med en 20 år äldre man. Senare en 16 år yngre man. Då kan man tydligen ha nåt gemensamt. Så det är skillnad på folk. Och kön.

• Anonym (Fel)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 14:37:43 följande:

Jag såg skillnaden när jag skrev här om en yngre tjej jag var kär i. Många som hoppade på och ville kalla mig för allt möjligt. Jag var bara ute efter sex. Att förolämpa män är inga problem alls då.

Jag överskattade min attraktionskraft, vanligt att män gör det. Vi tror att alla unga tjejer vill ha oss. Och så blir vi yngre om vi träffar unga tjejer.
    Det är kul det där att vi bara är ute efter sex och hennes unga kropp. För vi får inte upp den med unga tjejer.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 14:21:17 följande:

Why is it socially acceptable to bash men and expected that men man-up about it? Isn't this considered abuse?

Det ser man här också. Jag får inte prata om mina erfarenheter, för då kränker jag kvinnor som har det ännu värre.
    Jag tror att det bara är män som drabbas.
    Alla blir sårade nån gång i livet. Jag tror att det bara är jag som drabbas. Jag borde sluta gnälla så.

Det bästa är nog när män håller allt inom sig, och inte pratar om sina känslor.
    Anonym (Fel) skrev 2023-03-02 14:16:21 följande:
    I den här tråden ja. Det är bara för att jag gjort den. 
    I en annan aktuell tråd så säger en annan användare samma som mig. Vi är fler som ser den här skillnaden. Att kvinnor inte vill medge att det ser ut såhär, det är ingen överraskning.
    Men vad skönt för dig att du fick någon som höll med dig, då kan ni grotta ner er i tillsammans om hur hemska kvinnor är som förlöjligar män, män som blir offer för den hemska kvinnorna, att kvinnor långt mer än män beter sig dåligt. Många män får höra saker ifrån kvinnor men sällan att män gör så mot kvinnor.
    Vad bra det måste kännas för dig att någon tyckte som du!

Att de flesta andra inte tycker som ni spelar ju ingen roll, ni sitter på sanningen om kvinnor. Att många andra män och kvinnor inte har samma upplevelser som ni är ju helt ointressant.

Vi andra som lever bland personer som inte håller på och hackar och kritiserar och förlöjligar ser annorlunda på kvinnor och män än du och några få till.

För du representerar inte män som grupp och vad dom tycker, du ställer hela tiden kvinnor mot män.

Vet du jag är gift med en bra man och när jag frågade honom fattar inte han din inställning till kvinnor, han ser precis som mig att det finns individer som håller på och individer som drabbas. 
    Men vi lever bland vänner och släkt, arbetskompisar m fl som inte håller på som du beskriver.

Hm undrar vilken man jag tror har en rätt  inställning till kvinnor och män och hur dom beter sig. DU eller min man? absolut min man som är en vettig person som inte har en sneddriven kvinnosyn.

Men medans jag vet att de flesta kan skilja på personer och inte tror att kvinnor i stort behandlar män illa får du ju glädjas åt att du fick någon som höll med dig och hade samma åsikt som du och som du kan diskutera med om hur män blir offer för elaka kvinnor. Ni som inte lever med kvinnor vet mer om kvinnor än dom män som lever med kvinnor och vet mer om kvinnor än kvinnor själva. 
    Måste kännas så bra för dig att äntligen en eller ett par män håller med dig när så många andra inte håller med dig men dom sållar du ju bort och vill bara läsa dom som håller med dig. 
    Er sanning är ju rätt, spelar ingen roll vad kvinnor säger, ni vet bättre vad kvinnor gör än kvinnor.

Jag är så fruktansvärd glad att jag lever i hop med en man som har en sund kvinnosyn. 

Tror att du kommer att ha svårt att hitta en kvinna om du bara ältar om hur hemska kvinnor är hela tiden, varför vill du ens ha en kvinna när de flesta är så hemska? så gott som alla kvinnor har ju förlöjligat dig säger du vad är det då för mening? 

Vad trist det måste vara att leva på det sätter du gör och känna ett sådant agg mot kvinnor och tro att alla är som din familj. Att hela tiden känna att man måste skriva om och älta om kvinnors dåliga sidor, vilket trist liv att hela tiden ta upp dåliga saker istället för goda sidor och saker.
    Du verkar ha övervägande negativa känslor för kvinnor, det negativa är så mycket större än det positiva, vad tråkigt att leva så.
    Trist för dig att känna en sådan bitterhet mot kvinnor, det gör ju inte de flesta män.
    Hela ditt liv verkar handla mer om negativa saker än positiva mer negativitet än positivitet i ditt liv. 
    Måste vara trist att leva så. Fast du verkar inte vilja ändra på det heller, lättare att leva kvar i det trygga och det är att klaga på kvinnor och inte ta ansvar för att försöka ändra det dåliga i sitt liv.
Svar på tråden Att aldrig vara bra nog