• Anonym (1234)

Blir man någonsin lycklig igen?

Min pojkvän gjorde slut med mig för 3 månader sen. Vi blev tillsammans och hade ett mycket kärleksfullt förhållande men allt gick väldigt fort, starka känslor och passion, av olika anledningar hade vi till och från stora gräl. 
    En kväll hamnade vi i en dispyt och blev vädigt osams. Dagen efter gjorde han slut. Jag har sårat honom och han har sårat mig och vi liksom körde fast. Staden vi bor i är liten och vi jobbar på samma jobb så springer på varandra nästan dagligen. Vi har även setts sen uppbrottet och umgåtts och är nu mera "vänner" ingen är arg eller skuldbelägger den andra utan har båda förlåtit varandra för vad som gick fel i relationen. 
    Han säger att han måste må bra i sig själv igen. När jag frågar om han inte tror att det är meningen att det ska vara vi säger han att han inte vet vad framtiden håller. Han har fortfarande på sig halsbandet med mitt namn och när vi ses är det mycket kramar och käreksfulla leenden. 
    Jag tänker på honom hela tiden och kan inte förstå hur jag någonsin ska kunna bli hel igen om det inte finns en framtid för oss. Vaknar varje dag och gör det jag ska men känner ingen lycka i något. 
    Kan man hitta tillbaka till varandra? Och om inte, när slutar det göra ont? Någon som varit i samma sits? Letar med ljus och lykta efter hopp i detta elände som kallas mitt liv. 

• Svar på tråden Blir man någonsin lycklig igen?
  • KimLinnefeldt

Du kommer att bli lycklig igen. Det kan se svart ut i stunden men varar inte för evigt. Livet förändras. "This too shall pass."

Men om du vill mer än han så finns risken att du sitter fast i ditt hopp om lycka tillsammans med honom. Du bör visa honom tydligt vad du vill. Om han fortsätter att avvisa dig - trots halsband och kramar - så bör du markera att nu är ert förhållande definitivt slut. Undvik återfall, de håller dig kvar i ett liv du lämnat.

Det här gör ont, men försök att stålsätta dig. Då kan du bli fri och har chansen att träffa någon som respekterar dig, som är lojal, fin att se på och rolig att vara med.

Det finns inte bara en människa för varje människa, det finns ganska många. Men man hittar dem inte om man är kvar i något gammalt för länge.

• KimLinnefeldt

Du kommer att bli lycklig igen. Det kan se svart ut i stunden men varar inte för evigt. Livet förändras. "This too shall pass."

Men om du vill mer än han så finns risken att du sitter fast i ditt hopp om lycka tillsammans med honom. Du bör visa honom tydligt vad du vill. Om han fortsätter att avvisa dig - trots halsband och kramar - så bör du markera att nu är ert förhållande definitivt slut. Undvik återfall, de håller dig kvar i ett liv du lämnat.

Det här gör ont, men försök att stålsätta dig. Då kan du bli fri och har chansen att träffa någon som respekterar dig, som är lojal, fin att se på och rolig att vara med.

Det finns inte bara en människa för varje människa, det finns ganska många. Men man hittar dem inte om man är kvar i något gammalt för länge.

• Anonym (Tyvärr)

Bästa chansen att få tillbaka honom är att låta honom vara ifred.

• Carolatom07

Jag ber om ursäkt för om jag kan vara hård. Men du har alla möjligheter att hitta någon ny.  Min f.d. dog i Kol och hon var den finaste människa jag någonsin lärt känna. Hon accepterade mig precis för den jag var och vi hade en kärlek till varandra som många nog skulle varit avundsjuka på.

Jag brukar klyschigt nog säga att det är bättre att ha älskat och förlorat, än att inte ha älskat alls.

Jag är 45 nu, och får anstränga mig mycket mer än som yngre för att lyckas attrahera någon, och det är ofta svårare för oss män än för kvinnor med stigande ålder. Försöker anamma det där med att man ska försöka vara en "hunk" trots ålder, men det kräver mer ansträngning ju mer tiden går.

• Anonym (Bryt)

Lycklig? Ingen aning. Men det kommer att sluta göra ont. Problemet är att det tar så otroligt mycket längre tid för det om ni fortsätter att ses. Bättre att bryta helt. Byt jobb om du kan. Du förkortar tiden som det gör ont så oerhört mycket.

• Anonym (MmM)

Relationen jag hade innan min nuvarande låter lik det du beskriver. Vi hann bara vara tillsammans i ett halvår, men det var passionerat på både gott och ont. När det plötsligt tog slut trodde jag att jag skulle gå under. Jag avskärmades helt från honom, ofrivilligt dock då han flydde 100 mil bort, men ändå. Jag blockerade överallt för att slippa se honom, det tog emot ibland då allt jag ville var att se vad han gjorde - samtidigt som jag förstod att jag behövde skärmas bort från honom. 

Efter fyra månader träffade jag min nuvarande sambo, men jag var ärlig med honom att jag inte visste om jag kommit över mitt ex. Ju mer tid jag spenderade med nuvarande sambon desto mer förstod jag att detta var det jag behövde och förtjänade, och successivt förstod jag varför det inte funkade med exet.

Idag har det gått sex år och jag och sambon är förlovade, bor i villa med våra hundar och en bebis som föddes i somras.  

Du kommer gå vidare och det kommer kännas bra, även om det kanske inte känns så nu. Sysselsätt dig med annat men tillåt dig att bryta ihop däremellan. Det är okej att vara ledsen, och det är okej att älta i dagar, veckor eller månader. Gör vad du tror att du behöver, men fastna inte bara i den där förlamande sorgen. 

Jag skickar de varmaste av kramar och hoppas att du snart kan se ljusare på framtiden! ❤️

Svar på tråden Blir man någonsin lycklig igen?