Blir man någonsin lycklig igen?
Min pojkvän gjorde slut med mig för 3 månader sen. Vi blev tillsammans och hade ett mycket kärleksfullt förhållande men allt gick väldigt fort, starka känslor och passion, av olika anledningar hade vi till och från stora gräl.
En kväll hamnade vi i en dispyt och blev vädigt osams. Dagen efter gjorde han slut. Jag har sårat honom och han har sårat mig och vi liksom körde fast. Staden vi bor i är liten och vi jobbar på samma jobb så springer på varandra nästan dagligen. Vi har även setts sen uppbrottet och umgåtts och är nu mera "vänner" ingen är arg eller skuldbelägger den andra utan har båda förlåtit varandra för vad som gick fel i relationen.
Han säger att han måste må bra i sig själv igen. När jag frågar om han inte tror att det är meningen att det ska vara vi säger han att han inte vet vad framtiden håller. Han har fortfarande på sig halsbandet med mitt namn och när vi ses är det mycket kramar och käreksfulla leenden.
Jag tänker på honom hela tiden och kan inte förstå hur jag någonsin ska kunna bli hel igen om det inte finns en framtid för oss. Vaknar varje dag och gör det jag ska men känner ingen lycka i något.
Kan man hitta tillbaka till varandra? Och om inte, när slutar det göra ont? Någon som varit i samma sits? Letar med ljus och lykta efter hopp i detta elände som kallas mitt liv.