• Stoffosinsky

Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?

När samhället stiftar lagar, är min uppfattning, att detta ska göras för att vi människor ska kunna få ett bättre liv. Jag är tveksam till att en lag som förbjuder att två människor har sexuell aktivitet med varandra efter en gemensam överenskommelse  är något som staten ska reglera. Detta gäller naturligtvis att överenskommelsen sker frivilligt utan våld eller hot om våld, utan påverkan av tredje person mellan två vuxna individer.

Jag är medveten om att det förekommer handel med utsatta kvinnor. Detta är brottsligt och ska straffas för de brotts som ligger bakom.  Att samhället använder en generell lag mot sexköp straffar inte de som ligger bakom handel med kvinnor, eller hallickar som använder våld för att på ett illegalt sätt skaffa pengar.  Samhället skall istället straffa de som gör sig skyldiga till brott.

Vad gäller lagen mot sexköp finns enligt min mening en otydlig religös, moraliskt eller politisk bakgrund. Detta tar jag avstånd från

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-13 09:59
    I tråden har noterats att det inte är olagligt att sälja sex men olagligt att köpa.
    Vilka bevekelsegrunder som ligger bakom denna ganska udda lagstiftning har jag svårt att förstå. En uppgörelse mellan två personer är gör den ena partnern en olaglig handling men inte den andra. Detta tycker jag är helt fel. Dra ut konsekvenserna tänk den orimliga tanken att sälja heroin är lagligt men olagligt att köpa.
  • Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?
  • Elefantmannen2
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:04:45 följande:
    Kan du länka till forskning med statistisk signifikans som de baserar "stigmatiseringen" på? Nej, det kan du inte. 
    Inte du heller. Det hindrar dig inte från att svänga dig med siffror och jämförelser i ämnet. Självmål på denna. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:04:45 följande:
    Kan du länka till forskning med statistisk signifikans som de baserar "stigmatiseringen" på? Nej, det kan du inte. 
    Kan du länka till forskning som säger att amnesty pysslar med "tyckande"?

Om du inte kan det så ljuger du.
  • Anonym (Beast)
    Elefantmannen2 skrev 2023-04-21 18:19:16 följande:
    Inte du heller. Det hindrar dig inte från att svänga dig med siffror och jämförelser i ämnet. Självmål på denna. 
    Ja, jag har en stark uppfattning om detta ämne. Jag anser att det är av yttersta vikt att sexarbetare känner sig trygga och att trafficking och tvång inom prostitution upphör. Dessutom bör prostitution minska och människor som arbetar inom sexindustrin bör inte känna sig tvingade att göra det. Jag anser också att personer som köper sexuella tjänster bör ta ansvar och inte förutsätta att sexarbetaren arbetar där av egen fri vilja.
  • Anonym (Beast)
    Elefantmannen2 skrev 2023-04-21 18:18:00 följande:

Ah. Att det bör finnas grund för att en utlänning som befinner sig i landet och bryter lagen, eller är behjälplig i kriminell aktivitet kan utvisas. 
    Det är ju inte riktigt samma sak som att prostituerade ska utvisas. 

Det sker INTE. 

Man har inte heller gjort något åt den människohandel och det slaveri i helt andra miljöer som omgärdar hundratusentals människor i landet. 

Vad tror du? Trodde du sd gillade invandrare? Varför tror du de vill skriva det i avtalet om de inte planerat att genomföra det?
  • Anonym (Beast)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-21 18:24:12 följande:
    Kan du länka till forskning som säger att amnesty pysslar med "tyckande"?

Om du inte kan det så ljuger du.
    Amnesty har ingen forskning på detta. Det är ett ställningstagande framförallt baserat på ett scenario där prostitution är förbjudet helt och hållet. Ska jag länka till något som jag hävdar inte existerar? Är du tio år gammal?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:34:52 följande:
    Amnesty har ingen forskning på detta. Det är ett ställningstagande framförallt baserat på ett scenario där prostitution är förbjudet helt och hållet. Ska jag länka till något som jag hävdar inte existerar? Är du tio år gammal?
    Japp, amnesty är inga forskare utan en humanitär organisation som ofta jobba praktiskt och på PLATS. Ditt argument är lika korkat som att säga att röda korset bara tycker för de är minsann inga forskare.

Deras ställningtagande är till skillnad på dina ideolgiskt betingade alster baserade på många års erfarehet.

Att du inte själv fattar hur oerhört bisarra dina argument är?
  • Elefantmannen2
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:28:04 följande:
    Ja, jag har en stark uppfattning om detta ämne. Jag anser att det är av yttersta vikt att sexarbetare känner sig trygga och att trafficking och tvång inom prostitution upphör. Dessutom bör prostitution minska och människor som arbetar inom sexindustrin bör inte känna sig tvingade att göra det. Jag anser också att personer som köper sexuella tjänster bör ta ansvar och inte förutsätta att sexarbetaren arbetar där av egen fri vilja.
    Öh. Vad är det svar på? 
    Du tyckte att någon skulle vissa signifikant statistik över "stigmatisering", annars var det svammel. Fast du själv gärna påstår både det ena och det andra om stigmatisering. Utan hänvisning till statistik. Du biter dig i svansen. Igen. 
  • Anonym (Beast)
    Elefantmannen2 skrev 2023-04-21 18:52:11 följande:
    Öh. Vad är det svar på? 
    Du tyckte att någon skulle vissa signifikant statistik över "stigmatisering", annars var det svammel. Fast du själv gärna påstår både det ena och det andra om stigmatisering. Utan hänvisning till statistik. Du biter dig i svansen. Igen. 
    Jag har länkat till statistik tidigare i tråden.
  • Elefantmannen2
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:32:31 följande:
    Vad tror du? Trodde du sd gillade invandrare? Varför tror du de vill skriva det i avtalet om de inte planerat att genomföra det?

Du är tröttsam. Vill du prata om invandrare utan uppehållstillstånd eller prostituerade? Att påstå något om den ena gruppen och sedan svara om den andra är att ödsla min tid och bokstäver. 

Det är ett intressant ämne. Synd att argumentation i ämnet inte fungerar. 

• Anonym (Beast)
    Elefantmannen2 skrev 2023-04-21 18:55:57 följande:

Du är tröttsam. Vill du prata om invandrare utan uppehållstillstånd eller prostituerade? Att påstå något om den ena gruppen och sedan svara om den andra är att ödsla min tid och bokstäver. 

Det är ett intressant ämne. Synd att argumentation i ämnet inte fungerar. 

"bristande vandel" innebär att utvisa folk på grund av bland annat prostitution.  
  • Elefantmannen2
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 19:17:15 följande:
    "bristande vandel" innebär att utvisa folk på grund av bland annat prostitution.  

Ja. Och det kommer jag aldrig bli samma sak som att utvisa prostituerade. Vilket var vad du skrev. 

Dessutom ÄR det inte så. 

Som sagt, det är en intressant diskussion och synd att man inte vill ge sig in i den när den redan är minerad med argumentationsfel och försåt. 

Ha det. 

• Anonym (Beast)
    Elefantmannen2 skrev 2023-04-21 20:14:19 följande:

Ja. Och det kommer jag aldrig bli samma sak som att utvisa prostituerade. Vilket var vad du skrev. 

Dessutom ÄR det inte så. 

Som sagt, det är en intressant diskussion och synd att man inte vill ge sig in i den när den redan är minerad med argumentationsfel och försåt. 

Ha det. 

Jo, att utvisa folk på grund av prostitution är samma sak som att utvisa prostituerade. 

hela diskussionen angående detta hänvisas till det jag skrev tidigare angående stigmat med prostitution.

"De menar på att torskarna blir bötfällda och den prostituerade skickas hem till sitt hemland. Naturligtvis så skulle den prostituerade skickas hem oavsett. Enligt tidöavtalet så vill sd att prostituerade ska utvisas."

varför tror du tidöavtalet skrevs egentligen? Menar du verkligen att det inte kommer att genomföras? Så naiv kan du väl ändå inte vara

en prostituerad i Sverige kommer naturligtvis att hålla sig mer gömd om hon riskerar att skickas bort på grund av prostitutionen. Situationen blir inte bättre.

• Anonym (Manipulera folket)
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 20:57:44 följande:

Jo, att utvisa folk på grund av prostitution är samma sak som att utvisa prostituerade. 

hela diskussionen angående detta hänvisas till det jag skrev tidigare angående stigmat med prostitution.

"De menar på att torskarna blir bötfällda och den prostituerade skickas hem till sitt hemland. Naturligtvis så skulle den prostituerade skickas hem oavsett. Enligt tidöavtalet så vill sd att prostituerade ska utvisas."

varför tror du tidöavtalet skrevs egentligen? Menar du verkligen att det inte kommer att genomföras? Så naiv kan du väl ändå inte vara

en prostituerad i Sverige kommer naturligtvis att hålla sig mer gömd om hon riskerar att skickas bort på grund av prostitutionen. Situationen blir inte bättre.

Om de skickas tillbaka så borde det bli mindre lönsamt att tvinga kvinnor till trafficking. 
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-21 18:28:04 följande:
    Jag tror att kvinnor hade gjort liknade om deras sexuell läggning hade istället påminnt männens.
    Att de hade köpt sex istället. 
    Anonym (Gunnar) skrev 2023-04-20 20:47:54 följande:
    Tömma kan du göra så ofta du vill, du har väl en högerhand. Jag själv använder min dagligen. 

Jag gör det också för min hälsas skull. Efter en orgasm mår jag fantastiskt. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa sex. Jag skulle aldrig kunna veta om det är frivilligt och jag råkar bry mig om andra människor.
    Om det hade varit likadant så hade kvinnor inte brytt sig om något orgasmglapp. 
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-20 13:29:59 följande:
    Jag kan med 100% säkerhet säga att någon som blir påsatt +10 gånger per dag inte kan känna lust eller attraktion.

inbillar sig verkligen torskarna det? Trodde att de mycket väl inser att det inte existerar någon njutning för den prostituerade, men struntade i det. Eller handlar det om självbedrägeri?
    Om det är ett problem när olika män inte tycker det är viktigt med att prostituerade njuter, varför kallas det då ingen mänsklig rättighet med sex när män blir utan sexpartner och säger det är tråkigt attt bli utan njutning med sex? 

Ni tycker man ska tänka på kvinnas njutning men det är helt okej om en man blir utan sex och njutning för då är det inte längre något behov. 
    Inte att man ska sympati-ligga menar jag utan att man förstår om en man tycker det är dåligt att han blir utan njutning med sex. 
    Anonym (Gunnar) skrev 2023-04-20 20:47:54 följande:
    Tömma kan du göra så ofta du vill, du har väl en högerhand. Jag själv använder min dagligen. 

Jag gör det också för min hälsas skull. Efter en orgasm mår jag fantastiskt. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa sex. Jag skulle aldrig kunna veta om det är frivilligt och jag råkar bry mig om andra människor.
    Och om det är samma sak som när någon har sex, då kan väl kvinnan som prostituerar sig likaväl med din logik onanera sedan efteråt ? För sexuell njutning är inte så viktigt säger du? 
Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?