• Anonym (Lina)

Sitta still i båten

Hmmm barnen pengar är sparase i iskfonder med lite fond o lite aktier. Sista tiden känns bara hemsk . Ska man panik ta ut? Någon som kan?

• Svar på tråden Sitta still i båten
  • Jemp

Hur gamla är barnen/när ska pengarna användas? 

Jag har bara fonder men sitter still i båten enligt de rekommendationer de flesta ger. Har små barn och alltså gott om tid för att det ska hämta upp sig.

• Elin pelin

Sitt still i båten. Barnen ska antagligen inte ha pengarna nästa vecka? Tittar du på 2 år så har pengarna gått upp och börsen kommer alltid svänga. Om du tar ut pengarna kommer du med största sannolikhet inte lyckas få in dem i tid när det stiger igen...

• Anonym (Elin79)

Jag började ombalansera lite när min äldsta son fyllde 16. Inget drastiskt men litegrann bara för att säkerställa så att inte hans kapital började gå ner precis innan 18-årsdagen. Nu kommer han inte att få tillgång till pengarna exakt då eftersom vi sparar i våra namn men ändå. Jag vill ju inte heller se kapitalet minska i värde mot slutet så att säga, så som man också tänker inför pension. 
    Yngsta barnet går fortfarande i förskolan så där har vi inte gjort nåt alls. 

Svar på tråden Sitta still i båten