• Emae26

    köra bil på jobbet

    har fått erbjudande om ett bra sommarjobb, det enda jag är riktigt stressad över är att jag behöver köra bil... har inte kört bil på 4 år, så är inte alls körvan. arbetet är ganska stressigt, och jag vet inte om jag kommer klara av att köra bil också... skulle vara katastrof om jag krockade på mitt nya sommarjobb... har tidigare inte kört bil så mycket, och har hänt att jag missat en stoppskylt ibland. så bilkörning är inte min starka sida. jag är ofta väldigt nervös när jag ska sätta mig i bilen.
    har ni varit med om en liknande situation? hur tycker ni jag ska göra? öva massor på att köra bil innan sommarjobbet? eller söka annat jobb?

  • Svar på tråden köra bil på jobbet
  • Anotherone

    Du ska kanske inte ta ett jobb som du känner på förhand att du inte kommer klara? Det lär inte bli så bra vare sig för arbetsgivaren eller för dig.
    Om du inte gör en plan för att skaffa dig mer körvana före sommaren? Så att du VILL ha jobbet och tror att du kan klara det bra?

  • Emae26

    Helt sant. 
    Jag tror att om jag övar köra bil innan, kan jag klara det. Men då ska det ju kännas tryggt och inte vara alltför mycket stress i arbetet. 
    ska fundera...

Svar på tråden köra bil på jobbet