• Fliselisan

    Någon som handlat från Vinted?

    Hej,

    Har laddat ner appen och finns mycket bra och billigt där, men hur funkar det med frakten som när säljaren skickar från polen?

    Det står ju inte vad frakten kostar och det vill man ju gärna veta innan man klickar på köp nu. 


    Någon som testat?

  • Svar på tråden Någon som handlat från Vinted?
  • Fliselisan

    Ok, tack för svar! Kan man backa från köpet om frakten verkar orimlig? Tänker som på Tradera där är ju budet bindande..

  • Magical
    Fliselisan skrev 2023-03-26 07:35:40 följande:

    Ok, tack för svar! Kan man backa från köpet om frakten verkar orimlig? Tänker som på Tradera där är ju budet bindande..


    Står det inget på deras startsida? 
  • Fliselisan
    Magical skrev 2023-03-26 07:39:26 följande:
    Står det inget på deras startsida? 

    Nej det står inget om frakten på startsidan, inte hur det är för köparen. Kollar man på en vara så står det Frakt från 0kr. Jätteskumt.

    Har läst omdömen och de flesta som är missnöjda verkar vara de som säljer. Tänkte kanske prova med att köpa något litet först och se hur det funkar, men har ju inte lust att köpa något för 20kr och sen få en kanske jättedyr fraktkostnad. 


     

  • Fliselisan
    Hannis1983 skrev 2023-03-26 14:24:27 följande:

    Men om du går in i ett köp står ju summan du får betala där ingår frakt 😃


    Ok, tack, kanske ska testa 😀
  • jenfa

    Hur gick det för dig ts? Är i samma situation, en grej jag vill köpa från polen står att det är gratis frakt på. Men det tror jag inte på? vill veta ca vad det blir innan jag klickar köp!

  • Fliselisan

    Hej!

    Nej jag vågade inte prova, verkade som att frakten tillkom och det var väldigt knöligt att få reda på hur mycket den var då säljaren själv måste ta reda på det och sedan meddela frakten. Hade precis samma tanke som du, man vill ju veta frakten först innan man ev. köper.

  • jenfa

    Kan uppdatera med att jag vågade beställa! Och frakten ingick som utlovat i annonsen! Otroligt bra!
    så om det står porto 0kr så är det det som gäller. 

  • Mortiscia80
    jenfa skrev 2023-10-10 20:28:54 följande:

    Kan uppdatera med att jag vågade beställa! Och frakten ingick som utlovat i annonsen! Otroligt bra!
    så om det står porto 0kr så är det det som gäller. 


    Har du fått varan också?
  • jenfa
    Mortiscia80 skrev 2023-10-10 20:34:35 följande:
    Har du fått varan också?
    inte än! men den har skickats, har fått spårningsinfo på mejlen
  • Mortiscia80
    jenfa skrev 2023-10-11 19:38:39 följande:
    inte än! men den har skickats, har fått spårningsinfo på mejlen
    Berätta gärna hur det gick sedan. Efter att ha läst recensionerna är jag väldigt skeptisk till Vinted.
  • jenfa
    Mortiscia80 skrev 2023-10-11 23:26:28 följande:
    Berätta gärna hur det gick sedan. Efter att ha läst recensionerna är jag väldigt skeptisk till Vinted.
    Har fått paketet! Fint skick, som på bilderna. Har inget att klaga på alls efter denna upplevelse!
Svar på tråden Någon som handlat från Vinted?