• Anonym (Skåne)

Viktökning till sexminskning!

Har läst många trådar här men vill ändå skriva min egen om inte annat för att få ut lite frustration.
    Har en fantastisk sambo och en fantastisk familj men tyvärr inget fantastiskt sexliv längre
    Efter att min sambo ökat i vikt har hennes sexlust minskat till nära nog noll.
    Hon skäms för hon ser ut och känner sig ofin mm.
    Frågar ni mig så är hon den sexigaste och finaste personen på jorden och det försöker jag få henne att förstå men det går tyvärr inte.
    Detta har då lett till obefintligt sexliv/närhet och skapar en frustration/uppgivenhet hos mig.
    Finns inga planer på att gå isär då hon är mitt livs kärlek men i ärlighetens namn saknar jag sex.
    Har börjat fundera på att hitta mig en kvinna sidan om som också är i denna situation för umgänge och närhet.
    Skulle ju först och främst vilja få min sambo att känna sig fin och vara glad men har försökt i snart 2år men inte lyckats.
    Om man nu skulle vilja hitta en kvinna bredvid var gör man det?
    Nu kommer säkert många att moralisera över detta och ja jag vet att det är moraliskt fel men borde finnas fler i samma situation?

• Svar på tråden Viktökning till sexminskning!
  • KimLinnefeldt

Berätta för henne att du inte vill eller kan leva utan sex resten av ditt liv. Diskutera olika lösningar. Att hon söker terapi mot sin kyla, att du får ha sex med andra, eller om hon har ytterligare något förslag. Det är ganska hänsynslöst att gå in i en kärleksrelation som omfattar sex och sen bryta det outtalade avtalet.

• Anonym (Påpeka hur sexig hon blivit.)

Testa att påpeka hur sexig hon blivit, åh vilka stora tuttar du fått, din röv dallrar så härligt numera, dina höfter ser underbara ut. Det är en chansning, risken är att hon blir sur, förstår att du ljuger men chansen finns att hon känner sig fin och kanske då vill ha sex.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Påpeka hur sexig hon blivit.) skrev 2023-03-29 17:13:56 följande:

Testa att påpeka hur sexig hon blivit, åh vilka stora tuttar du fått, din röv dallrar så härligt numera, dina höfter ser underbara ut. Det är en chansning, risken är att hon blir sur, förstår att du ljuger men chansen finns att hon känner sig fin och kanske då vill ha sex.

Jag hade slagit honom med en slägga i huvudet och aldrig förlåtit honom!
  • Anonym (Påpeka hur sexig hon blivit.)
    Anonym (Jag) skrev 2023-03-29 17:22:03 följande:
    Jag hade slagit honom med en slägga i huvudet och aldrig förlåtit honom!
    Då man blir dystymisk och tappar självförtroendet av att bli sexuellt ratad av sin egen fru och av att leva i en sexlös relation kan det nog vara bra med den där släggan, (om man överlever slaget) det blir efter det ett snabbt uppbrott istället för ett tärande segdraget.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Påpeka hur sexig hon blivit.) skrev 2023-03-29 17:42:22 följande:
    Då man blir dystymisk och tappar självförtroendet av att bli sexuellt ratad av sin egen fru och av att leva i en sexlös relation kan det nog vara bra med den där släggan, (om man överlever slaget) det blir efter det ett snabbt uppbrott istället för ett tärande segdraget.
    Det förstår jag. Jag tillhör inte dem som anser att det är rättighet att kunna säga till sin partner att "Jag tänker inte ligga med dig, men tro inte att du får ligga med någon annan bara för det". Man lever bara ett liv. Med det sagt så vill jag inte att min partner fäster någon som helst uppmärksamhet vid delar av min kropp som jag själv hatar. Varken positiv eller negativ. Jag vill kunna slappna av med min partner och inte överhuvudtaget tänka på sånt som jag inte är bekväm med. Jag kan ta emot komplimanger för sådant som jag kan hålla med om eller som inte är så "laddat". Så fungerar iallafall jag, inte alla såklart.
  • Anonym (H)

Blir så förundrad över dessa män som påstår någon är deras livs kärlek som de är redo att bedra, och i sin tur förlora. Nej, hon är inte ditt livs kärlek men du orkar inte ta tag i att separera och vill ha kakan och äta den. 

• Anonym (Skåne)
    Anonym (H) skrev 2023-03-29 18:48:49 följande:

Blir så förundrad över dessa män som påstår någon är deras livs kärlek som de är redo att bedra, och i sin tur förlora. Nej, hon är inte ditt livs kärlek men du orkar inte ta tag i att separera och vill ha kakan och äta den. 

Japp och det är alltid män som är sådana?
    Ens livs kärlek kan det vara på många plan, glädje, öden, sorg, mm
    Mitt livs kärlek gör mitt liv komplett eller gjorde det iallafall. Vi pussas, kramas mm men tyvärr ingen sex och det är ngt jag saknar. Vi hade fantastisk sex men tyvärr ställer hennes utseende och självförtroende till det i detta fallet. Jag har gjort vad jag kan för att få henne att känna sig fin och åtråd men har gett upp tyvärr. Och ja det kanske är att äta kakan och ha kvar den men det är min ev lösning
Svar på tråden Viktökning till sexminskning!