• askyfullofstars

Någon som kan hjälpa mig förstå detta med urinvägsinfektioner trots negativa odlingar?

Jag blir på riktigt snart deprimerad. 
    I över en månads tid har jag haft besvär med urinvägarna med symtom. Jag fick åka in till akuten vid ett tillfälle då jag fick ont i ryggen med, de kunde utesluta njurbäckeninflammation samt stopp i njuren. Jag har lämnat 2 urinodlingar som varit helt negativa.Under denna tid har jag fått Furadantin och selexid (antibiorika) utan resultat. 

Nu för en vecka sedan var jag hos Gyn för att utesluta att det skulle vara något gynekologiskt som orsakar besvären. Allt såg bra ut, dock visade detta urinprov en uvi med e-colibakterier. Jag tyckte det var konstigt då jag har samma besvär men tidigare urinprov varit negativa. Tagit furadantin på nytt. Som väntat, med en dag kvar av kuren, så har jag fortsatta besvär. Vad fan är det som händer? Vad kan jag lida Av? Jag orkar inte ha dessa besvär.
  • Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig förstå detta med urinvägsinfektioner trots negativa odlingar?
  • Fliselisan

Hur gammal är du TS? Även sköra slemhinnor / klimakteriet kan ge symtom som påminner om urinvägsinfektion.

Om de odlat så vet de ju vilken antibiotika bakterien är känslig för, så du borde fått rätt antibiotika. Kanske prova med en gynekolog och hör om de kan hjälpa? 

• askyfullofstars
    Fliselisan skrev 2023-04-01 22:16:08 följande:

Hur gammal är du TS? Även sköra slemhinnor / klimakteriet kan ge symtom som påminner om urinvägsinfektion.

Om de odlat så vet de ju vilken antibiotika bakterien är känslig för, så du borde fått rätt antibiotika. Kanske prova med en gynekolog och hör om de kan hjälpa? 

Jag är 33 år gammal. Varit hos gyn som kollar slemhinnor ogh alla organ, visade inget. Väntar på remiss till urelog, en akut remiss skickades i februari?

Ja men precis. Det är det jag tänker med! men 
  • Avenia

Jag läste nyligen, efter att själv ha haft liknande problem, att testerna är för okänsliga. Det betyder att många går med infektion men utan att få hjälp. Sen får de kanske disgnosen uretrit, fastän det är bakterier som ligger bakom.  Jag hade enorma problem, läkaren trodde att det kunde vara kroniskt men jag skaffade antibiotika på egen hand och blev frisk. Den läkaren förstörde nästan mitt liv med att bara ge mig en 5-dagarskur och fel antibiotika.

Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig förstå detta med urinvägsinfektioner trots negativa odlingar?