• BBKlok

    37 år - för gammal för barn?

    Jag är man och har säkert en rätt osund/meningslös "rädsla". Jag har ingen större familj eller mycket vänner. Därmed har jag på sistone känt ånger över att jag inte skaffade barn i unga år, låt säga när man var 18-20 år. Då hade man idag haft en snart 18 år gammal unge som mer eller mindre också hade kunnat varit ens bästa vän och man hade kunnat börja få den där "tjocka släkten".

    Dvs det känns som om att det hade varit roligare att vara en 37 årig förälder med vuxna barn än att få ett barn som 37 årig förälder och sedan vara runt 55 år med sina vuxna barn. 

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden 37 år - för gammal för barn?
  • BBKlok
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-04-02 14:04:16 följande:

    Ja, det kan du inte gör något åt nu , eller hur? Titta framåt och inte bakåt, många får barn efter 37. 


    Ok men suger det? Bör man istället lägga den typen av planer och fokusera på sig själv?
  • sextiotalist

    Jag fick barn när jag var 37. Jag har en mycket starkare och bättre relation med min son än jag har med min mamma, som var 26 när jag föddes.
    Jag har vänner med unga föräldrar som det inte fungerar alls mellan och vänner med äldre föräldrar med en  väldigt tight relation. 

  • TvillingmammaVästgöte
    BBKlok skrev 2023-04-02 14:12:50 följande:
    Ok men suger det? Bör man istället lägga den typen av planer och fokusera på sig själv?
    Det beror väl på, vill man ha barn och har någon att bilda familj med så är 37 år ingen ålder.
  • Pimpinellan

    Det handlar bara om huruvida du vill och kan. Då "skaffar" du barn helt enkelt. 37 är ju absolut ingen hög ålder. 

Svar på tråden 37 år - för gammal för barn?