• Anonym (Ört)

Hitta ny partner efter långt förhållande

Hur är det egentligen att hitta en partner, någon man kan få känslor för? Då tänker jag främst som mig i åldern 30 - 35 och med barn inblandat.

Jag kommer från ett långt förhållande, har barn och är relativt nyseparerad man.

Är majoriteten av alla guldkorn tagna i min ålder redan? Att tjejer utan barn som vill bilda familj väljer bort mig förstår jag.

Jag är på Tinder och får många matchningar, träffat 7 tjejer där det varit trevligt på alla sätt och vis. Bra tjejer! vi har haft fina samtal och bra sex, några har jag träffat flera gånger och några enstaka.

Jag känner att jag inte kan träffa någon som jag kan få känslor för? En genuin, söt, smart och naturlig tjej mer koll på läget och ordnat liv är vad jag söker, men inte det jag får känslor för såklart!

Majoriteten av tjejerna på Tinder är enligt mig andra sorteringen. Beror det på åldern kanske?

Jag har lätt att få fina tjejer, är rolig och populär bland vänner och tjejer, har bra ekonomi, hus och ser bra ut.

• Svar på tråden Hitta ny partner efter långt förhållande
  • Anonym (Bortvald)
    Anonym (Lev livet) skrev 2023-04-11 09:13:16 följande:

Är ditt högsta mål i livet att träffa nån? Då kanske du behöver bli mindre kräsen och välja nåt från andrahandssorteringen.

Annars, skulle jag säga, för att bli attraktiv för förstahandssorteringen, så lev ditt liv till fullo, utan att behöva känna du ska hänga upp det på någon annan. De flesta av oss i din ålder har redan haft en man och ett hem att projektleda. Vi behöver inte en man för att kunna leva ett gott liv. Vi har, efter våra skilsmässor, skaffat oss ett liv vi är nöjda med med hobbys, vänner, aktiviteter, vi tränar och ser till att hålla oss attraktiva och fräscha. Vi behöver en man som lever samma typ av liv som oss, som kompletterar oss, inte en som vill ha en ny projektledare för att livet ska hända.
    Vi finns förresten inte på Tinder heller, vi är upptagna med att leva våra liv.

Det här är det perfekta svaret till TS. Du är en representant för precis den sortens kvinna han vill ha, samt att du delar hans uppfattning om vem som är andrahandssorteringen. Jag skulle stå ut på en parmiddag med er, le vänligt, tänka att ni är offer för gynnsamma omständigheter och tacka nej nästa gång ni fick tråkigt och ville bjuda in. Fast det skulle ni inte göra. Ni skulle antagligen skvallra om våra livsomständigheter en stund, ångra att ni blivit nyfikna och bjudit in och sedan glömma och gå vidare.
  • Anonym (lev)

Det är svårt att tvinga fram djupare känslor även om man matchar med någon för övrigt. Troligen handlar det minst lika mycket som dig som henne, du är inte helt redo fullt ut för en ny, äkta och djupare kärlek. är min gissning av det du skriver.

jag är lite äldre men kan inte begripa varför någon över 30 skulle välja tinder för att försöka hitta en livskamrat men så är inte utseende det viktigaste för mig.

Ett tips rent allmänt är att inte försöka så mycket utan satsa på ett rikt liv, vänner, lära sig nya saker och hitta sätt att må bra och bli komplett i sitt eget sällskap. Sedan satsa på dejtingsajter för att träffa intressanta personer, någon som väcker nyfikenhet och lockar till ett leende snarare än omedelbar attraktion och sug efter sex. Det ena behöver inte utesluta det andra, häng kvar på tinder om det funkar och är kul.

Du låter tillräckligt intressant för att någon skulle kunna nappa seriöst. Då gäller det att du är på en bra plats och kan känna rätt känslor.

marknaden behöver du nog inte oroa dig för. Det finns en hel del riktigt kloka och vettiga kvinnor med eller utan barn i din ålder. De kan ha valt att lämna för att de har tröttnat i sin relation, kanske suttit med en slö soffpotatis hemma eller fokuserat på utbildning och karriär

• AndreaBD

Det kan vara så att det är för tidigt för dig. Man tror inte det själv, att man inte är redo. Men man kanske skulle behöva lite tid för att bearbeta och att ta redo på vad man vill exakt ändå. 

Sedan är det ju också så att en del nätdejting kan vara lite ytlig. Det behöver inte vara helt fel, en del hittar någon. När jag var singel igen - då var jag dock 40 - lade jag också ner nätdejtingen efter två år. Och jag hittade någon lite senare, då sätt och vis genom nätet, för att vi båda var med i samma comunity runt ett intresse, och vi hade minst en gemensam bekant och träffades på nån sammankomst. 

Jag tror generellt kan det vara bra att försöka genom intressen, fritidsaktiviteter, vänner och bekanta. Men det är inte fel att försöka med nätdejting också. Allt som ökar chanserna att träffa någon är ju bra. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 08:55:44 följande:
    Jo absolut! Jag har ingen allergi mot katter men du verkar inte vilja förstå generaliseringen. Tog några exempel bara.

Jag söker en vettig och genuin fin tjej. Behöver inte vara någon princessa som du verkar tro att jag vill. 
    Även vettiga, genuina, fina tjejer kan ha lösögonfransar men jag förstår att du pratar om helhetsbilden och där håller jag med dig 100 %. Läs däremot inlägg 10 igen, det var verkligen mitt i prick!
  • Anonym (Ört)
    Anonym (Jag) skrev 2023-04-11 09:52:55 följande:
    Även vettiga, genuina, fina tjejer kan ha lösögonfransar men jag förstår att du pratar om helhetsbilden och där håller jag med dig 100 %. Läs däremot inlägg 10 igen, det var verkligen mitt i prick!

Ja det var mitt i prick! Jag känner tjejer med lösögonfransar som är genuina och smarta så absolut! Och som du förstår var det en övergripande generalisering vilket vissa inte förstår.

Jag är mest nyfiken och noll stressad av att hitta en tjej. Trivs med mitt liv och att vara singel och tar inte Tinder särskilt seriöst, men undrar över utbudet mest. 

Helst av allt vill jag ha en smart tjej där man kan ha djupa fina samtal och hitta på roliga saker ihop.

En projektledare som någon skrev är jag inte ett dugg intresserad av. Jag lever mitt liv och projektleder det prima själv. 

• Anonym (Bortvald)

Det är klart att jag förstod generaliseringen. Vad jag försökte säga var att om du ofiltrerat häver ur dig den typen av saker så kommer kvinnor som har lösögonfransar att kunna ta åt sig och bli sårade. Så även om du verkligen ser ner på människor som bor i små lägenheter med katt - och det finns en och annan vacker och smart kvinna som bor i en liten hyreslägenhet med katt - så kan du se över hur du uttrycker dig. Men visst, du söker någon som matchar dig på alla plan, även ekonomiskt, och då är det kanske bäst att utesluta smarta och vackra kvinnor i hyresrätt, barn eller inte. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 11:09:12 följande:

Ja det var mitt i prick! Jag känner tjejer med lösögonfransar som är genuina och smarta så absolut! Och som du förstår var det en övergripande generalisering vilket vissa inte förstår.

Jag är mest nyfiken och noll stressad av att hitta en tjej. Trivs med mitt liv och att vara singel och tar inte Tinder särskilt seriöst, men undrar över utbudet mest. 

Helst av allt vill jag ha en smart tjej där man kan ha djupa fina samtal och hitta på roliga saker ihop.

En projektledare som någon skrev är jag inte ett dugg intresserad av. Jag lever mitt liv och projektleder det prima själv. 

Ett tips utanför boxen, läs en kurs på universitet, högskola eller liknande, något på halvfart eller så. Då kommer du ha större chans att träffa smarta tjejer :)
  • Anonym (Bortvald)
    Anonym (Jag) skrev 2023-04-11 11:25:30 följande:
    Ett tips utanför boxen, läs en kurs på universitet, högskola eller liknande, något på halvfart eller så. Då kommer du ha större chans att träffa smarta tjejer :)
    Nej nej nej, bevare oss från raggning på distanskurserna, de har nog låg kvalitet som det är ibland. OBS #inteallamän, #intealladistanskurser
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Bortvald) skrev 2023-04-11 11:43:24 följande:
    Nej nej nej, bevare oss från raggning på distanskurserna, de har nog låg kvalitet som det är ibland. OBS #inteallamän, #intealladistanskurser
    Inte distans, vanlig kurs så klart där man faktiskt träffar varandra. Dessutom rör man sig i lokaler bland väldigt många andra samtidigt och inte bara de man har i samma klassrum.
  • Anonym (Kvinna44)

Nu är jag lite äldre men var i en liknande situation tidigare. Jag gjorde halvhjärtade försök med att träffa någon genom nätet men upptäckte att det inte fungerade särskilt bra. På något vis blev det att killarna jag träffade kändes som andra sorteringen. Det som blev över och ingen ville ha. Låter tråkigt men så upplevde jag kontakter via nätet. Jag började vara aktiv i verkligheten istället. Dansade och gick på föreläsningar, började med en idrottsaktivitet där jag även hittade en själsfrände. Jag tror på riktiga möten som ger en helt annan möjlighet än det som hittas via internet.

• Anonym (Bortvald)
    Anonym (Jag) skrev 2023-04-11 11:44:47 följande:
    Inte distans, vanlig kurs så klart där man faktiskt träffar varandra. Dessutom rör man sig i lokaler bland väldigt många andra samtidigt och inte bara de man har i samma klassrum.
    Då förstår jag. Men då ska man hinna det samtidigt som jobb och barn. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Bortvald) skrev 2023-04-11 12:16:18 följande:
    Då förstår jag. Men då ska man hinna det samtidigt som jobb och barn. 
    Ja det kan gå alldeles utmärkt. Ts får väl fundera på om det rådet passar hans liv eller inte.
  • Anonym (Ört)
    Anonym (Bortvald) skrev 2023-04-11 11:21:04 följande:

Det är klart att jag förstod generaliseringen. Vad jag försökte säga var att om du ofiltrerat häver ur dig den typen av saker så kommer kvinnor som har lösögonfransar att kunna ta åt sig och bli sårade. Så även om du verkligen ser ner på människor som bor i små lägenheter med katt - och det finns en och annan vacker och smart kvinna som bor i en liten hyreslägenhet med katt - så kan du se över hur du uttrycker dig. Men visst, du söker någon som matchar dig på alla plan, även ekonomiskt, och då är det kanske bäst att utesluta smarta och vackra kvinnor i hyresrätt, barn eller inte. 

Nu sitter vi och skriver i ett forum där själva grundtanken är att kunna var just ofiltrerad.

Jag struntar egentligen i om kvinnan bor i hyresrätt, jobbar som undersköterska, har katter eller ej, lösögonfransar etc om hon har andra kvaliteter och ger mig rätt känsla. Återigen en generalisering för att förstå helheten.

Jag är inte ute efter att kvinnan ska ha ny bil, nytt hus och över 1 milj i årslön bara för jag har det.

Passade min generalisering in på dig? Tänker eftersom du blir upprörd och inte vill förstå. 
  • Anonym (Ört)
    Anonym (Kvinna44) skrev 2023-04-11 12:14:55 följande:

Nu är jag lite äldre men var i en liknande situation tidigare. Jag gjorde halvhjärtade försök med att träffa någon genom nätet men upptäckte att det inte fungerade särskilt bra. På något vis blev det att killarna jag träffade kändes som andra sorteringen. Det som blev över och ingen ville ha. Låter tråkigt men så upplevde jag kontakter via nätet. Jag började vara aktiv i verkligheten istället. Dansade och gick på föreläsningar, började med en idrottsaktivitet där jag även hittade en själsfrände. Jag tror på riktiga möten som ger en helt annan möjlighet än det som hittas via internet.

Absolut! håller med dig :)
  • Anonym (Ört)
    Anonym (Jag) skrev 2023-04-11 11:25:30 följande:
    Tack för tipset :)

Jag bor i Sthlm och träffar väldigt mycke folk både i arbete och privat så absolut träffar jag smarta, fina tjejer. Jag anstränger mig dock inte och tar det som det kommer. Är som sagt nöjd med mitt liv som det är så med tiden springer man nog på någon man kan få känslor för :)
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 13:35:49 följande:
    Tack för tipset :)

Jag bor i Sthlm och träffar väldigt mycke folk både i arbete och privat så absolut träffar jag smarta, fina tjejer. Jag anstränger mig dock inte och tar det som det kommer. Är som sagt nöjd med mitt liv som det är så med tiden springer man nog på någon man kan få känslor för :)
    Ja bara man ser till att omge sig med möjligheter så kommer det där att lösa sig med tiden :)
  • Anonym (Bortvald)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 13:32:18 följande:
    Nu sitter vi och skriver i ett forum där själva grundtanken är att kunna var just ofiltrerad.

Jag struntar egentligen i om kvinnan bor i hyresrätt, jobbar som undersköterska, har katter eller ej, lösögonfransar etc om hon har andra kvaliteter och ger mig rätt känsla. Återigen en generalisering för att förstå helheten.

Jag är inte ute efter att kvinnan ska ha ny bil, nytt hus och över 1 milj i årslön bara för jag har det.

Passade min generalisering in på dig? Tänker eftersom du blir upprörd och inte vill förstå. 
    Nej, din generalisering passar inte in på mig. Jag förstår dig (tror jag) och inlägg #10 tycker vi alla är bra. Börja där. 
  • Anonym (Äldre kvinnor?)

Har vart i liknande situation som TS fast när jag var lite yngre, runt 25. Upplevde att jämnåriga tjejer inte ville ha med en heltids singelpappa att göra, definitivt inte yngre heller; ej heller lite äldre. Singelmammor vill hellre ha killar utan egna barn så även den gruppen går bort. 

40+ utan barn men som gärna hade velat haft barn är målgruppen.

• Anonym (Ört)

Nu har tiden rullat på och jag är fortsatt nöjd med att leva själv och söker verkligen ingen projektledare eller extramamma.

Har totalt träffat 12 tjejer via Tinder, valt ut dem noga och absolut inte tagit första bästa. ingen av de 12 har varit dåliga, korkade eller något större fel på alls utan mest jag som inte känt att det klickar medans nästan alla tjejer gett kärleksförklaringar och vill ganska snabbt bli ett par. Jag har varit supertydlig med mina känslor så jag inte ?lurar? in någon i något falskt. 

Har under denna tid haft trevliga dejter både på stan, hos dem och hos mig. fina samtal och bra sex med 10 av 12 tjejer jag träffat. Nu rätt nyligen har jag träffat en tjej som jag känner mig rätt så kär i och hon i mig. Fantastiskt!

Tinder må jag säga funkar utmärkt! Men det tar tid att hitta rätt!

Svar på tråden Hitta ny partner efter långt förhållande