• Tribalchick

Är alla män praktarslen?

Ja, jag börjar i alla fall att tro det efter de män som som jag träffat, min f.d

make var konstant otrogen, i mitt sista "förhållande" visade det sig efter tre år att han var gift med en vitryska som han väntade på skulle få komma hit och nu ännu ett bakslag. Jag är dock glad att denna skitstövel visade sitt rätta jag så snabbt som dagen efter han åkt hem. På vägen hem skickar han sms om vilken jättego kvinna jag är, det skulle jag veta tyckte han så redan då kände jag att något var på gång. På kvällen var han hos sin mamma (sa han) och skulle ringa om det inte var för sent när han kom hem. Dagen efter läser han inte ens meddelandena. Jag blir inte ledsen utan otroligt besviken och rent ut sagt förbannad för ska man på någon månad fylla 55 så kan man tycka att man ska ha lite mer innanför pannbenet men tydligen icke. Varför inte vara rakryggad och kunna ha ett vuxet samtal istället för att bara sticka huvudet i sanden och ignorera och tiga ihjäl någon? Jag uppskattar mer ärlighet och då skulle jag i alla fall ha respekt för honom vilket jag rakt inte har nu.
    Fler med liknande upplevelser oavsett om det är män eller kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män praktarslen?
  • AndreaBD
    Tribalchick skrev 2023-04-16 11:43:35 följande:
    Efter min skiljsmässa -07 så var jag singel i 11 år innan jag vågade öppna mitt hjärta och då efter 3 år åter få det slitet i bitar. Jag är inte desperat på något sätt och denna gången var det han som visade intresse och efter veckor av chat och samtal på telefon så bestämde vi oss att träffas för att ge det hela en chans då vi båda ville samma sak. Jag förstår bara inte varför man vill sätta sig i en bil över 5 timmar, enkel väg, för att bara svamla runt. Och var det så att han inte kände någon gnista så skulle det hur som helst vara bättre att moget tala om det och inte ta den feges väg. 
    Bara så att jag förstår situatonen rätt: Menar du att det var första dejten och att han bor så pass långt bort? Då kände du ju inte honom personligen alls? Visst, man kan maila och prata i telefon, men första dejten är första dejten. 

Efter min skiljsmässa tänkte jag så här: Det kan ta flera år tills jag hittar någon passande, så det bästa är jag att börjar snart och träffar så många som möjligt, för att ha en chans att hitta en bra match. För, en sak måste man ju ha klart för sig. Om man är en person som står mitt i livet så passar man inte ihop med vem som helst. Jag dejtade ungefär 100 män, alltså minst en dejt. På två - tre år ungefär. Jag hittade ingen passande. Kanske hade någon passat mig, men det hände ju också att de inte tyckte att det passade. Jo, två av dem hade jag kortare grej med, men båda var just besvikelser. Och där var det också ärlighet som var bristen. Dock inte direkt otrohet. 

Det är helt upp till dig, men du får ju också förstå att det kan ta årtionden att hitta någon i den takten. Vad jag menade med att dra upp det där med många dejter - det skadar inte att träffa tillräckligt många olika. Man behöver ju inte göra mer än att ta en fika med personen. Nackdelen kan vara att man bara tycker att de flesta är ganska trevliga men inte mer. Det var också ett problem som jag hade. Men jag tänker att det kanske blir för stor grej för dig, om man bygger upp förväntningar att det bör funka med just den här personen. Bättre om det inte finns så höga förväntningar, och så blir det ju om man träffar lite mera folk. 
  • Tecum
    Anonym (Lalle) skrev 2023-04-16 13:51:51 följande:

Det har sagts tidigare i tråden, men är nog så viktigt. Alla skyller på motsatt kön, men personlighet, instinkter och annat drar till sig en viss personlighet. Det är därför många har ett mönster av att träffa fel partners, men stannar inte upp för en sekund och tänker efter kring sitt eget beteende, vem man attraheras av och vad det får för konsekvenser.

Just så, om en kvinna gång på gång blir ihop med praktarslen är det ingen slump. Det beror på personlighet och preferenser och det gäller att bli medveten om det för att kunna ändra beteende och välja bättre.
    Hoppas TS och andra läser Andrea BD:s inlägg #10, hon beskriver det så bra.
  • Tribalchick
    AndreaBD skrev 2023-04-16 13:56:21 följande:
    Bara så att jag förstår situatonen rätt: Menar du att det var första dejten och att han bor så pass långt bort? Då kände du ju inte honom personligen alls? Visst, man kan maila och prata i telefon, men första dejten är första dejten. 

Efter min skiljsmässa tänkte jag så här: Det kan ta flera år tills jag hittar någon passande, så det bästa är jag att börjar snart och träffar så många som möjligt, för att ha en chans att hitta en bra match. För, en sak måste man ju ha klart för sig. Om man är en person som står mitt i livet så passar man inte ihop med vem som helst. Jag dejtade ungefär 100 män, alltså minst en dejt. På två - tre år ungefär. Jag hittade ingen passande. Kanske hade någon passat mig, men det hände ju också att de inte tyckte att det passade. Jo, två av dem hade jag kortare grej med, men båda var just besvikelser. Och där var det också ärlighet som var bristen. Dock inte direkt otrohet. 

Det är helt upp till dig, men du får ju också förstå att det kan ta årtionden att hitta någon i den takten. Vad jag menade med att dra upp det där med många dejter - det skadar inte att träffa tillräckligt många olika. Man behöver ju inte göra mer än att ta en fika med personen. Nackdelen kan vara att man bara tycker att de flesta är ganska trevliga men inte mer. Det var också ett problem som jag hade. Men jag tänker att det kanske blir för stor grej för dig, om man bygger upp förväntningar att det bör funka med just den här personen. Bättre om det inte finns så höga förväntningar, och så blir det ju om man träffar lite mera folk. 
    Det ligger bara inte för mig att dejta typ en massa män ;) Jag har flertalet som visat intresse men det är dessvärre inte besvarat ifrån min sida och jag vill ju inte bara dejta för att dejta liksom. Detta är tydligen ett spel som jag är jävligt dålig på MEN oavsett om man vill träffas igen eller inte så finns det något som heter social kompetens som de flesta verkar sakna plus ärlighet och respekt för andra människor. 
  • Anonym (I)
    Tecum skrev 2023-04-16 14:01:49 följande:
    Just så, om en kvinna gång på gång blir ihop med praktarslen är det ingen slump. Det beror på personlighet och preferenser och det gäller att bli medveten om det för att kunna ändra beteende och välja bättre.
    Jag kan bara hålla med, AndreaBD beskriver det väldigt vettigt. Fast om kvinnor då, känner igen mycket av det hon skrev.

• Anonym (K)

Du har valt praktarslena själv så du kanske skulle se över ditt val av män. 

• Anonym (HållerMed)
    Anonym (Lalle) skrev 2023-04-16 13:51:51 följande:

Det har sagts tidigare i tråden, men är nog så viktigt. Alla skyller på motsatt kön, men personlighet, instinkter och annat drar till sig en viss personlighet. Det är därför många har ett mönster av att träffa fel partners, men stannar inte upp för en sekund och tänker efter kring sitt eget beteende, vem man attraheras av och vad det får för konsekvenser.

Ja, uttryck som "maka söker kaka" har ju inte myntats för intet. Jag har själv märkt i mitt liv att det att jag har känt att jag dragit till mig "fel" sorts människor har berott en del på mig själv, eller rättare sagt, jag har kommit till insikt om det långt efteråt, och då också förstått vad jag behövt ändra på hos mig själv.
  • Carolatom07
    Anonym (Pling) skrev 2023-04-16 09:53:26 följande:

Inte alla, men många.
    Har slutat leta efter kärleken då jag tröttnat på alla idioter som inte kan kommunicera, kan ge & ta och visa respekt. De fina verkar vara upptagna.

Du har alldeles säkert stött på män som kan kommunicera, men de har inte varit intressant för dig av andra anledningar. Har jag rätt eller fel?

• Anonym (I)
    Anonym (Sandr) skrev 2023-04-16 13:12:10 följande:

De är bara arslen om du tillåter dem, det bästa är att inte lita på någon och förutsätta att alla ljuger eller är idiotier och se efter dig själva bara, det handlar om rena transaktioner glöm inte det, du har något männen vill ha, dvs din kvinnliga kropp och den kan du använda att få det du vill ha. Så länge de betalar och ger en saker så djurbutik vad han gör, lev ditt eget liv

Vi är många som är ute efter vår bästa vän och livskamrat, så det där stämmer inte.
  • AndreaBD
    Tribalchick skrev 2023-04-16 14:08:40 följande:
    Det ligger bara inte för mig att dejta typ en massa män ;) Jag har flertalet som visat intresse men det är dessvärre inte besvarat ifrån min sida och jag vill ju inte bara dejta för att dejta liksom. Detta är tydligen ett spel som jag är jävligt dålig på MEN oavsett om man vill träffas igen eller inte så finns det något som heter social kompetens som de flesta verkar sakna plus ärlighet och respekt för andra människor. 

Det blir svårt att ge råd här, för att jag inte får en klar bild alls, vad din situation är, vad du kan tänka dig göra och inte göra. T.ex. så förstår jag inte utifrån det här om du är blyg för att dejta män, eller om du redan har sorterat ut dem (före någon dejt eller efter en första dejt? Det framgår inte heller). Och det du skriver om social kompentens och ärlighet  - vi vet inte vad som har hänt där - omöjligt att ta ställning till det. 

Kan du inte förklara lite mera konkret? 

Nej, ingen vill dejta bara för att dejta. Självklart har jag inte dejtat såna som jag har uteslutat. Men jag tycker det kan ofta vara svårt att avgöra utan att träffa personen. Du verkar ju välja ut fel personer också, så det kan ju vara hjälpsam att fundera på sina utvalskriterier.

• AndreaBD
    Tack.
Svar på tråden Är alla män praktarslen?