För psykiskt påfrestande och tråkigt med studier
Jag velar fram och tillbaka om jag ska hoppa av eller pausa min utbildning eller inte.
Det som gör det extra jobbigt är att man måste skriva flera uppgifter parallellt med grupparbeten, och alla uppgifter är väldigt omfattande.
Att studera inför tentor är det som är minst svårt, trots att jag har varit permanent stressad och uttröttad sedan jag började studera.
Det jobbiga är pressen att jobba i grupp, presentera grupparbeten inför andra, att skriva individuella uppgifter som är urtråkiga samtidigt som jag är helt slut mentalt och knappt kan tänka.
Jag funderar starkt på att hoppa av. Jag är trött på att ha ständigt ont i magen av stress och oro.
Det som är dåligt om jag hoppar av är att jag ständigt kommer ha i bakhuvudet att jag "misslyckades" med utbildningen.
Jag vill helst byta till en annan studieform, eller börja jobba, men jag är osäker på om jag kommer klara något.
En uppgift som jag skriver nu är så svår, och det VÄRSTA med allt är att vi har de här ständiga redovisningarna. Det är så skämmigt att redovisa något som är uruselt, och som jag inte egentligen bryr mig speciellt mycket om för
att jag tycker uppgifterna är ointressant, och för krävande för att jag ska orka sätta mig in i dem ordentligt.
Kort och gott, den här utbildningen är för svår och krävande socialt för att jag ska orka med att engagera mig.
Varför ska det vara så stressigt socialt konstant för?
:(
Min fudering är om jag bör hoppa av eller... vad jag ska göra. HUR kommer man över tristesskänslan? Det gör att jag inte orkar göra uppgifterna bra nog.
Jag är så omotiverad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-04-16 15:42
fundering*.