• Anonym (Sextionian)

    69'an, bu eller bä och hur gör ni?

    Vad har du för erfarenhet av 69'an och vad tycker du om den?

    Rösta och svara sedan gärna på frågorna.

    Vissa hävdar att de inte kan koncentrera sig på att både ge och få samtidigt. Detta har jag lite svårt att förstå. I ett intimt förhållande och vid sex så kysser och kramar man, smeker och masserar samt knullar (vaginal penetration), samtliga involverar att både ge och få samtidigt. Varför skulle det inte fungera i just 69'an?

    Berätta om hur dina erfarenheter ser ut.

    Bara som uppvärmning eller fram till den enes eller bådas orgasm?

    Ligger ni på sidan eller överst/underst eller stående eller annan variant?

    Vem i paret har respektive position?

    Oralt eller handjobb eller båda?

    Kompletterar ni med leksaker?

    Anal stimulans också?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?
  • Anonym (längden)

    Med frun ligger jag underst slickar båda hålen 

    Men min äldre kk (herre) så ligger jag unders så får han munknulla mig till sprut 

  • Elizza11

    Jag säger BU....69.an är först o främst en skit tråååååkig ställning.sen är den så jäkla avtändande! Så hade en man ens sagt att det var det bästa han visste till mig, så hade jag dumpat honom..

    Så illa tycker jag om 69.an, men om båda gillar den så är det väl ok/fritt fram..

    Jag förstår inte det upphetsande i att hålla på och åma sig och slicka eller suga på det mest okomfertabla sätt som finns?

  • Anonym (Dumpenkvinnan)

    Experimenteras ibland men är i det närmaste praktiskt omöjligt eftersom jag är 30cm längre än frun. Överkropparnas längd i förhållande till varandra har onekligen en viss inverkan.

  • Anonym (M)
    Anonym (Dumpenkvinnan) skrev 2023-11-23 20:51:25 följande:

    Experimenteras ibland men är i det närmaste praktiskt omöjligt eftersom jag är 30cm längre än frun. Överkropparnas längd i förhållande till varandra har onekligen en viss inverkan.


    hm, hade en 40 cm längdskillnad en gång och det var inga större problem. Men han kanske krökte nacken mycket
  • Anonym (Dumpenkvinnan)
    Anonym (M) skrev 2023-11-23 22:44:44 följande:
    hm, hade en 40 cm längdskillnad en gång och det var inga större problem. Men han kanske krökte nacken mycket
    Går gör det ju såklart men det är rätt jobbigt och man får köra små stunder i taget. Krånglet gör att det sällan blir av. Det blir för omständigt, helt enkelt.
    Beror väl också på hur längdskillnaden ter sig antar jag - Överkropp eller ben.
  • Be Ja
    Anonym (Man47) skrev 2023-07-15 23:29:54 följande:

    Älskar 69:an. Jag och min fru gör den ofta. Brukar börja med att jag skickar henne tills hon är väldigt kåt. Sen sätter / lägger jag mig över henne och hon suger av mig. Är hon riktigt kåt låter Hon mig knulla henne djupt i munnen / halsen samtidigt som jag skickar henne. Ofta går det för henne så och då vill hon att jag knullar hennes fitta. Det händer även att vi kommer samtidigt i 69:an, vilket vi båda tycker är jätteupphetsande. 


    Kort sagt, vi kör 69:an både som uppvärmning och ibland som ?hela grejen?. 


    Vi har också provat lite samma. 
    Ibland kan det gå för tidigt för oss båda och då blir ju 69:an både som uppvärmning och final...vilket inte är så tokigt i sig heller. 
  • Pussan

    Gillar absolut 69an med en kille men ännu mer med en annan tjej. Det är riktigt härligt och får jag välja ligger jag underst då. Med en kille är det lättast om jag är överst. 

  • Anonym (Ja till 69)

    Innan jag träffade min kk för ett halvår sen, hade jag varit med många män och kört 69:an ibland, ganska sällan. Under det senaste halvåret har jag kört 69:an mer än de 20 senaste åren totalt.

    Han ligger på rygg och jag ovanpå, och vi kan helt förlora oss i 69:an, ibland har vi nog hållit på i 15-20 minuter bara med 69:an innan vi gått över till att knulla. Med undantag för några pauser på 10-20 sekunder nån av oss kan ha ibland så suger/slickar vi i princip hela tiden. Ibland när det blir jätteskönt för mig så har jag bara hans kuk kvar i munnen medan jag stönar, och det tycker han också är jättehett.

    Ibland pullar han mig i fittan samtidigt eller klämmer och smiskar mig på rumpan, men ofta slickar han bara. Skulle vilja testa analplugg samtidigt också, får bli längre fram.

    Vi njuter jättemycket, han kommer dock aldrig i 69:an och kommer ibland inte på en hel kväll heller, och jag kommer aldrig vid sex (har aldrig kommit med nån, och har svårt att komma vid onani också, sorgligt nog). Men vi har sex i timmar och njuter mycket av varandra.

  • Anonym (Man)

    Älskar den. 

    Ibland ligger jag på rygg och frun ligger över, då kan hon suga riktigt djupt och bra. Ofta för skönt då. 

    Ibland ligger vi på sidan, svårare för henne att suga men lättare för mig att slicka och man kan slicka ner mot anus lättare också. 

    Mysigt att komma samtidigt i 69an. 

  • Anonym (Sofie)

    Kvinna. Gillar den inte.
    Jag tycker att det är en upphetsande tanke, men i praktiken har det aldrig riktig fungerat. Föredrar att ge och få en åt gången.

  • Anonym (M42)

    Jag har provat ett par gånger och är inte ett fan. Är enig med Sofie, är mycket bättre att fokusera på en sak i taget (män har ju svårt med multitasking)

  • Anonym (Njaa)

    Bättre att göra en sak i taget ... turas om att få njuta. 69:an är rätt värdelöst som sex.

  • Monleon
    Tobben skrev 2024-02-28 13:43:37 följande:
    Hur då?
    Exakt som du vill men det finns ju ställningar där en slickar/suger medans man befinner sig i 69:an.
    Use your imagination
  • Anonym (Gillar)

    Jag (man) tycker mycket om den och min partner (kvinna) också, kanske delvis symboliskt eftersom vi bara brukar hamna så när vi har extra bra sex-tillfällen.


    Jag kan hålla med om att det kan vara mycket att hålla reda på samtidigt (min partner vill gärna bli finger- eller dildopullad samtidigt, men det är också lite av charmen med det, att ge sig hän och inte vara 100% uppmärksam på allt som händer. Å andra sidan, av samma anledning har jag aldrig kommit i 69 vad jag minns, men min partner kommer varje gång. Jag har inget problem med att "ge och inte få" orgasm.


    Vi har kört den med mig underst för det mesta men har på senare tid börjat tycka mer om den med mig överst, då mina höftrörelser gör både henne och mig mer tända. Det blir någon form av "munknullande" fast lugnt och mjukt, vi har inte speciellt hårt sex vanligtvis.

    Dock tror jag att själva oralsexet är bättre för båda om man gör det en i taget, haha.


     

  • Anonym (Sprutet)

    Stämmer säkert att de är lättare att komma var för sig men vi hade sex i 69an häromdan o kom båda samtidigt så de va härligt:)

Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?