• Hemma man

    hur tänker en som är otrogen??

    Undrar om nån kan hjälpa mig förstå.
    Varför använder en person som anledningar.
    Menar hon sa efter jag kom på henne,efter ljugit flera år.
    Första svar.
    Jag var en idiot.
    Har inte med dig att göra.
    Det var dåligt mellan oss just då.
    Det var bara sex.
    Inga känslor.
    Förstår inte riktigt varför man ger sånna anledningar.är det nått försvar?
    Känner själv efter sagt så.
    Aså det gör ingen skilnad.
    Är det ett sätt försöka förminska sveket.
    Få mig känna mig bättre?

  • Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??
  • Anonym (jaha)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-05-12 16:30:48 följande:
    När jag sa det hade jag ingen tanke på att det skulle gå så långt.
    Spelar ingen roll, det du sade då stämmer inte med verkligheten och kan då inte kallas för sanning.
  • Anonym (Kanske såhär)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 16:36:37 följande:
    Spelar ingen roll, det du sade då stämmer inte med verkligheten och kan då inte kallas för sanning.
    Vad menar du skulle hon ha sagt då som var sanningen? Att hon kommer vara otrogen fast hon inte tänkte vara det? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kanske såhär) skrev 2023-05-12 17:17:38 följande:
    Vad menar du skulle hon ha sagt då som var sanningen? Att hon kommer vara otrogen fast hon inte tänkte vara det? 
    Hon hotade med att dra om han inte gav henne det hon ville men det gjorde hon inte utan började ligga med andra istället.... hon gjorde inte det hon sade att hon skulle göra och då kan det ju inte kallas för sanning.

    Sanningen är ju det som speglar verkligheten inte vad man tänkte. 
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 17:35:03 följande:
    Hon hotade med att dra om han inte gav henne det hon ville men det gjorde hon inte utan började ligga med andra istället.... hon gjorde inte det hon sade att hon skulle göra och då kan det ju inte kallas för sanning.

    Sanningen är ju det som speglar verkligheten inte vad man tänkte. 
    Hoppas fortfarande han ska vakna och bli min partner igen istället för en vän. 
  • Anonym (Kanske såhär)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 17:35:03 följande:
    Hon hotade med att dra om han inte gav henne det hon ville men det gjorde hon inte utan började ligga med andra istället.... hon gjorde inte det hon sade att hon skulle göra och då kan det ju inte kallas för sanning.

    Sanningen är ju det som speglar verkligheten inte vad man tänkte. 
    Nej, hon sa att hon nog inte orkar vara kvar i relationen. NOG. Hon sade inte alls att hon skulle dra.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kanske såhär) skrev 2023-05-12 17:49:34 följande:
    Nej, hon sa att hon nog inte orkar vara kvar i relationen. NOG. Hon sade inte alls att hon skulle dra.
    NOG spelar ju ingen som helst roll, det framgick ingenstans i det hon sade att hon skulle börja knulla andra och det är ju vad hon gör alltså kan det inte vara sanning.

    Hade hon sagt ....NOG knulla andra så hade det varit sant.
  • Anonym (Kanske såhär)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-12 18:02:27 följande:
    NOG spelar ju ingen som helst roll, det framgick ingenstans i det hon sade att hon skulle börja knulla andra och det är ju vad hon gör alltså kan det inte vara sanning.

    Hade hon sagt ....NOG knulla andra så hade det varit sant.
    Varför skulle hon säga det om hon inte tänkte göra det? Har du sagt allt du har gjort innan du visste att du skulle göra det? För annars säger du inte sanningen? Det hon sa var att hon NOG inte orkar vara kvar i relationen, det är inte samma sak som att säga att man SKA dra. Så du kan inte påstå att hon säger att hon ska dra och sen inte gör det, och därmed anklagelse om att inte säga sanningen. Ganska ful förvrängning.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Kanske såhär) skrev 2023-05-12 18:34:47 följande:
    Varför skulle hon säga det om hon inte tänkte göra det? Har du sagt allt du har gjort innan du visste att du skulle göra det? För annars säger du inte sanningen? Det hon sa var att hon NOG inte orkar vara kvar i relationen, det är inte samma sak som att säga att man SKA dra. Så du kan inte påstå att hon säger att hon ska dra och sen inte gör det, och därmed anklagelse om att inte säga sanningen. Ganska ful förvrängning.
    Enklare att ignorera tjafsare bara, men tack.
    Sen handlar detta också om sex som jag aldrig kommer att få av min man, då mycket har varit på hans villkor.
  • Hemma man
    Att hon känner sig som en idiot kan jag förstå. Är väl inget konstigt? Hon skäms väl och/eller inser att det inte var värt det, att det var ett idiotiskt val.

    Har inte med dig att göra, vad är fel med den, menar du att du tror att det ändå har med dig att göra, hurdå isåfall?

    Det var dåligt mellan oss just då, ja så kanske det kan vara, är det inte bra i relationen så kan det nog vara lättare att låta sig vara otrogen så åtminstone bidrar det även om det såklart går att vara trogen även om det är dåligt. Kanske menar hon att det aldrig hade hänt om det hade varit bra mellan er. Eller så försöker menar hon på att det inte gör så mycket eftersom förhållandet ändå var dåligt?

    Det var bara sex inga känslor. Nja några känslor har man väl allt men antagligen menar hon att hon inte älskade mannen. Kanske att hon njöt av sexet men ville inte ha något djupare med mannen kan det också betyda...

    ....,....,.......,.....,.............................. ........

    Ok fick mer klarhet.
    Dels att det bara var sex inga känslor,blir svårt att tro på.dels för det var ett ex,dels för att hon kallar honom för den person hon känt näst längst över 15 år..

    Varför jag känner att det har med mig att göra.
    Är väll därför att hon påpekar.att jag är ständigt deprimerad och det påverkar familjen negativt
     
  • Hemma man

    Samt också,att fick reda på när det hela började.
    Hon dumpa mig i en dag.
    För hon skulle börja nytt jobb och inte ides engachera sig i mig.
    Och jag  skrev nått dumt medelande.
    Vilket gjorde hon drog till honom.
    Dok vare bara slut en dag.
    Dok forsätt hon knulla han.då och då.
    Dels när vi bråka hon tyckte det var jobbigt.
    Vad jag förstår var det hennes sätt att straffa mig.
    Sex sexstejka och fara till honom.

  • Anonym (kvinna)

    Teoretiskt borde det inte vara ett problem att få sex när man har två män att tillgå.

    Ändå har jag inte fått något på en vecka nu.

    Ska jag på riktigt behöva hitta en tredje?

    Livet är exceptionellt ironiskt ibland.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kanske såhär) skrev 2023-05-12 18:34:47 följande:
    Varför skulle hon säga det om hon inte tänkte göra det? Har du sagt allt du har gjort innan du visste att du skulle göra det? För annars säger du inte sanningen? Det hon sa var att hon NOG inte orkar vara kvar i relationen, det är inte samma sak som att säga att man SKA dra. Så du kan inte påstå att hon säger att hon ska dra och sen inte gör det, och därmed anklagelse om att inte säga sanningen. Ganska ful förvrängning.
    Ja saker blir inte alltid som man tänkt sig, men då sitter man inte och förvränger verkligheten för att få den att låta bättre. Det finns ingenting ärlig i Anonym(kvinnas) ageranda och hela den här diskussion och ordlekar om att nog inte är detsamma som ska för att få hennes agerande att framstå som ärlig är ganska bisarrt. Hade hon varit ärlig mot sin man så hade hon givetvis sagt att hon börjat knulla andra istället för att dra.
  • Anonym (Bara sex)

    älskar kvinnor som är så kåta att dom inte kan låta bli 

  • Anonym (Kanske såhär)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-15 10:55:13 följande:
    Ja saker blir inte alltid som man tänkt sig, men då sitter man inte och förvränger verkligheten för att få den att låta bättre. Det finns ingenting ärlig i Anonym(kvinnas) ageranda och hela den här diskussion och ordlekar om att nog inte är detsamma som ska för att få hennes agerande att framstå som ärlig är ganska bisarrt. Hade hon varit ärlig mot sin man så hade hon givetvis sagt att hon börjat knulla andra istället för att dra.
    Min poäng var att påstå att någon inte säger sanningen för att den inte berättar allt den personen kommer göra i framtiden innan den ens hade tänkt sig att göra det är ganska bisarrt.
Svar på tråden hur tänker en som är otrogen??