• Alba92

    Annabel eller Isabel ?

    Vilken skulle ni välja??
    Stavningen spelar ingen roll (det kan vara Annabelle/Isabelle oxå) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Annabel eller Isabel ?
  • Xenia

    Väldigt fina flicknamn bägge två. Gillar verkligen den spanska stavningen Isabel.

    Jag röstade på Annabel bara för att det är ovanligare

  • Anonym (två barns mamma)

    Röstade på Isabelle då min dotter heter så, men hon har en Annabelle i sin klass.

  • Anonym (hj)

    Röstade Anabel. Tycker att det är vackrare än Isabel.

    Att göra namnen så enkla som möjligt med stavningen ser bäst ut och har man sett det i skrift får man bättre associationer till namnet med en snygg stavning. Så stavningen är viktig.

    Annabelle eller Anna-Belle blir för mycket och för långt medan Anabell, Annabel, Anabel blir mycket vackrare. Annabell är långt bättre än de två första stavningarna.

  • trollhona

    Annabel/Annabelle, dels för att det låter finare och dels för att det inte är lika uttjatat. Tycker namnet har en säregen charm som passar både en flicka och en vuxen kvinna.

  • Anonym (Lisa)

    Annabelle?! Tänker direkt på skräckfilmen. Tycker inte det namnet

  • Xenia

    jag har inte ens sett den skräckfilmen. kommer den verkligen att vara aktuell när en Annabel som föds idag börjar skolan?

    sen beror det på vad man har för associationer. jag associerar till dikten Annabel Lee av Edgar Allan Poe. Den finns som sång också.


    It was many and many a year ago,
       In a kingdom by the sea,
    That a maiden there lived whom you may know
       By the name of Annabel Lee;
    And this maiden she lived with no other thought
       Than to love and be loved by me.
  • Elin P

    Jag tänker också på skräckfilmen så röstar Isabelle. Annabelle är annars fint iofs men ger mig inte positiva vibbar.

  • Anonym (hj)
    Elin P skrev 2023-05-04 12:15:50 följande:

    Jag tänker också på skräckfilmen så röstar Isabelle. Annabelle är annars fint iofs men ger mig inte positiva vibbar.


    Finns säkert riktigt obehagliga typer som heter Isabell också: ) Säkert flera mördare, bedragare, mobbare och våldsamma typer. Gengångare och obehagliga dockor också kanske?
    Respekterar din personliga åsikt dock(a) Flört

    Som Zenia säger så tror jag inte att Annabel-filmerna (minns inte ens vad de heter) kommer vara kända när en nyfödd Annabel kommit i skolåldern.

    Hur många 15-åringar känner till Terror på Elm Street, Fredagen den 13e och andra skräckfilmer som kom på 80/90-talet? Bara om man är skräckfilmsfanatiker och gillar gamla kultfilmer kanske?
    Är inte bra på skräck, kanske Annabel-filmerna redan nåt kultstatus eller kommer att göra det?
  • Anonym (A)

    Isabel.... Tyvärr inte min typ av namn, något av dem, Annabel får mig att tänka på skräckfilmen. Det kommer säkert inte vara några problem för barnets kompisar med associationer med det, men vissa föräldrar kommer nog att tänka på det. Isabel är ju rätt uttjatat men ger iaf inga sånna kopplingar. Men det viktigaste är ju att ni gillar namnet...

  • Blue Waffle

    Annabelle är ju jättefint, och ovanligt så din dotter slipper dela namn med 3 andra i klassen som kommer ske med jättetråkiga Isabelle

  • Blue Waffle
    Norpan2 skrev 2023-05-28 04:26:37 följande:

    Inget av dem två. Lisabel är fint om ni vill vara unika. 


    Hahaha
Svar på tråden Annabel eller Isabel ?