• Ostronflickan

    🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

    Några som vill följas åt? 


    Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 


    Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

    Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

  • Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-08 14:02:33 följande:

    JAG HAR ENÄGGSTVILLINGAR I MAGEN !!! Inte konstigt jag mår skit ligger inlagd me dropp mu 😂❤️


    Haha är det sant??? Men gud! Grattis!! Vad häftigt! Ta hand om dig ❤️
  • aminabe
    Kiimen skrev 2023-06-08 05:46:48 följande:

    Test dag i morgon. Men har inte kunnat låta bli😅
    Gjorde ett test redan i måndags med ett jättetidigt test från clear blue som var positivt❤️
    Med närver på helspänn gjorde jag ett till test idag, denna gång med ett vanligt clear blue OCH Är fortfarande positivt. ❤️

    Är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. 


    Men vad kul, grattis!!
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-06-08 14:02:33 följande:

    JAG HAR ENÄGGSTVILLINGAR I MAGEN !!! Inte konstigt jag mår skit ligger inlagd me dropp mu 😂❤️


    Oj, vad häftigt!! Grattis! Åkte du in för måendet då? Så spännande! 
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-06-08 16:54:04 följande:
    Oj, vad häftigt!! Grattis! Åkte du in för måendet då? Så spännande! 
    Jaa precis åkte in för jag inte behållt varken mat eller vättska  på två veckor, ska läggas in me dropp nu några gånger i veckan tills mina värden blir normala igen❤️ Men jaa asså visste ni andra om att de va lite högre chans för enäggstvillingar med ivf ? Jag hade ingen aning om de, dock räknas de ju som en högriskgraviditet
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-08 16:00:30 följande:
    Haha är det sant??? Men gud! Grattis!! Vad häftigt! Ta hand om dig ❤️
    Visste inte att de ens gick typ?? Visste du de? Är ju något högre chans vid ivf verkar de som , men dock räckas de som en högriskgraviditet så är ju lite läskigt 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-09 08:22:50 följande:
    Visste inte att de ens gick typ?? Visste du de? Är ju något högre chans vid ivf verkar de som , men dock räckas de som en högriskgraviditet så är ju lite läskigt 

    Har hört om det men verkar ju väldigt ovanligt! Undra varför det är en högre chans vid ivf.. gjorde du en färsk eller frys återföring? så sjukt 😅 hur känns det? 


    hade du barn sen innan? 

  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-09 11:22:35 följande:

    Har hört om det men verkar ju väldigt ovanligt! Undra varför det är en högre chans vid ivf.. gjorde du en färsk eller frys återföring? så sjukt 😅 hur känns det? 


    hade du barn sen innan? 


    jag vet inte men ja, blir så nojig när man läser om alla risker med enäggstvillingar men nu är de ju va de är❤️ Satte in en 5 dagars frys:) har inga andra barn å detta va första ivf försöket och första insättningen, de är blandade känslor är jätte tacksam men vill allt ska gå bra bara ❤️
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-06-09 12:13:45 följande:
    jag vet inte men ja, blir så nojig när man läser om alla risker med enäggstvillingar men nu är de ju va de är❤️ Satte in en 5 dagars frys:) har inga andra barn å detta va första ivf försöket och första insättningen, de är blandade känslor är jätte tacksam men vill allt ska gå bra bara ❤️
    Åh wow! Coolt ändå hur det kan bli så! Förstår verkligen.. det är ju en stor grej. Vi får verkligen hoppas att allt går toppen bra med dom små❤️ hur mår du, spyr du fortfarande? 
  • SierraLeone

    Jag är i vecka 17 nu och har haft en ganska brutal start från vecka 8 till vecka 14 med mycket illamående, trötthet, orkeslöshet, förstoppning och nästan sjukdomskänsla skulle man kunna kalla det.  Nu från vecka 15 har jag mått väldigt bra så det känns som att jag fått livet åter! Allt såg bra ut på KUB och vi fick 1:20 000 så det är ju helt fantastiskt eftersom jag trots allt är över 35 år! 

  • Ellencassandra
    SierraLeone skrev 2023-08-15 15:32:15 följande:

    Jag är i vecka 17 nu och har haft en ganska brutal start från vecka 8 till vecka 14 med mycket illamående, trötthet, orkeslöshet, förstoppning och nästan sjukdomskänsla skulle man kunna kalla det.  Nu från vecka 15 har jag mått väldigt bra så det känns som att jag fått livet åter! Allt såg bra ut på KUB och vi fick 1:20 000 så det är ju helt fantastiskt eftersom jag trots allt är över 35 år! 


    Åh samma här! Låter exakt som mig faktiskt haha. Fast började i vecka 6 å avtog i v15 typ. 
    så skönt när man får må bra! När är du beräknad? Måste va ganska lika mellan oss :) 
    vad skönt att höra! 😍

  • Ellencassandra

    Olivia! Hur går det med tvillingarna? 😊 
    här är det bra.. eller det är tungt och har ont men annars så. Varit sjukskriven på heltid sen typ v25. Nu är jag i vecka 32 :) 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?