• Kitty32

    Hur hittar man boende i Gbg under konsertdatum?

    Aldrig varit med om liknande. Unnade mig spontant ett par biljetter till Coldplay vilket då var det bästa beslutet någonsin. Bara för att få magkatarr av boende situationen.

    ALLA hotell har höjt priserna MARKANT. Tror radison ville ha 13 000kr för dubbelrum två nätter. Har hört mig för hos diverse hotell men alla har fullbokat den helgen eller kostar 2500kr/natt.

    Har även kollat Airbnb men där finns det skumma typer som inte har tidigare recensioner och dessa håller jag mig borta från.


    Vad gör man? Biljetterna är ej ombokningsbara och vi tar oss ner dit med tåg så läget behöver vara hyfsat centralt...


    Sista gången man gör det här misstaget...

  • Svar på tråden Hur hittar man boende i Gbg under konsertdatum?
  • Räkan77

    Du får kanske söka boende en bit utanför Göteborg? Kolla lokaltrafiken och se hur nattrafiken går och sök boende i närområden med schyssta förbindelser. 

  • BuoBä

    Det är lätt att ta sig till Mölndals centrum från Korsvägen/Ullevi. Där finns flera hotell. Har inte kollat tillgänglighet och pris dock. 

  • Kitty32
    BuoBä skrev 2023-05-03 13:18:57 följande:

    Det är lätt att ta sig till Mölndals centrum från Korsvägen/Ullevi. Där finns flera hotell. Har inte kollat tillgänglighet och pris dock. 


    Googlade dock är priserna minst 2000kr på natt där också och Scandic helt slutsålt. Vad är detta?!
  • Kitty32
    Räkan77 skrev 2023-05-02 16:45:05 följande:

    Du får kanske söka boende en bit utanför Göteborg? Kolla lokaltrafiken och se hur nattrafiken går och sök boende i närområden med schyssta förbindelser. 


    Yes det har jag gjort, även 45min tåg färd från Göteborg är det fullbokat. Om jag inte checkar in i en gammal fängelsecell för typ 1200kr/natt och person...suck..
    BuoBä skrev 2023-05-03 13:18:57 följande:

    Det är lätt att ta sig till Mölndals centrum från Korsvägen/Ullevi. Där finns flera hotell. Har inte kollat tillgänglighet och pris dock. 


    Googlade dock är priserna minst 2000kr på natt där också och Scandic helt slutsålt. Vad är detta?!
  • Lönnsirap

    Det är ju hög efterfrågan och därmed svårt att få något billigt, men Scandic backadal hade iallafall.

    Backa är ju inte supersmidigt, men inte heller speciellt långt.

  • Kitty32

    Tälta kan vi inte göra eftersom jag åker tåg ner från sthlm. 

    Backa var inte tillgängligt. 

    Funderar seriöst på att checka in på hotell i skövde, åka till göteborg för konserten och sen tillbaka till skövde. 


    Dock är det trixiga att konserten börjar 19:30 och sista tåget går 23:00. 2,5 h spelning räknas det med. 

    Men förseningar på det och ev förband brukar väll dra ut på tiden?
    Det är väll jävligt nära att gå till centralstaitionen från ullevi?

  • Sanna43

    Jo det är så tyvärr. Man måste boka hotell långt innan om man ska kunna få rum med normalpris 

  • BuoBä
    Kitty32 skrev 2023-05-06 17:58:09 följande:

    Tälta kan vi inte göra eftersom jag åker tåg ner från sthlm. 

    Backa var inte tillgängligt. 

    Funderar seriöst på att checka in på hotell i skövde, åka till göteborg för konserten och sen tillbaka till skövde. 


    Dock är det trixiga att konserten börjar 19:30 och sista tåget går 23:00. 2,5 h spelning räknas det med. 

    Men förseningar på det och ev förband brukar väll dra ut på tiden?
    Det är väll jävligt nära att gå till centralstaitionen från ullevi?


    Det är inte jättenära. Tar nog en kvart att gå minst.

    Har du kollat Borås? Sista bussen verkar gå vid midnatt från Korsvägen, se vasttrafik.se. Risken är väl i och för sig att ni inte är de enda som försöker ta den bussen..
  • Tom Araya
    Kitty32 skrev 2023-05-06 17:58:09 följande:

    Tälta kan vi inte göra eftersom jag åker tåg ner från sthlm. 

    Backa var inte tillgängligt. 

    Funderar seriöst på att checka in på hotell i skövde, åka till göteborg för konserten och sen tillbaka till skövde. 


    Dock är det trixiga att konserten börjar 19:30 och sista tåget går 23:00. 2,5 h spelning räknas det med. 

    Men förseningar på det och ev förband brukar väll dra ut på tiden?
    Det är väll jävligt nära att gå till centralstaitionen från ullevi?


    Jag och min kompis åkte tåg från Sthlm och tältade när vi var på rockfestival i GBG.
  • Hjelm

    Finns inget forum på Facebook eller liknande där du kan efterlysa sovplats i Göteborg för en billig peng? Säkert har du t.ex. nån kompis kompis som pluggar i Göteborg och kan låta dig och ditt sällskap sova på soffan.

Svar på tråden Hur hittar man boende i Gbg under konsertdatum?