Anonym (anonym) skrev 2023-05-04 16:47:02 följande:
Ja.. det är väl tiden som jag får sälla mitt hopp till.
Det går inte att lösa det emotionella såren med logik, möjligtvis.
Tack så mycket för ditt svar!
Det som har hänt, har hänt.
Jag övar ibland på att försöka se mig själv utifrån, att jag är en människa som alla andra. Som precis som många andra har fått gå igenom väldigt emotionellt påfrestande saker. Om andra kan ta sig vidare, så kan jag också...
Hoppas jag... :/
Jag tror starkt på just tiden. När jag var i det mörkaste mörker var det många som propsade på just terapi och psykologer. Det är naturligtvis ett utmärkt alternativ för många, men för mig fungerade det inte.
Något jag lärde mig på vägen och något som jag påminner mig själv om idag, är att acceptera att det har hänt. Det betyder inte att det som hände var okej. Men att det får ha hänt och att det är en del av min historia. Någonstans vill jag också tro att det gjorde mig till en bättre människa i slutändan. Mer ödmjuk. Jag lärde mig även att acceptera att det var sorg jag kände, inte ilska som jag så länge trott. Jag gick runt som ett åskmoln med vredesutbrott. När jag accepterade att jag faktiskt var i sorg, skedde ett skifte i kroppen.
Visst är du en människa som alla andra och jag hoppas du hittar den lösning du Behöver för att komma vidare. Vill du berätta vad som hänt?
Ett steg i taget, en dag i taget..