• Anonym (Kaffedraken)

    Singel: Vad letar du mest

    efter?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Singel: Vad letar du mest
  • Carolatom07

    Någon att bli kär i, någon som ligger på ungefär samma nivå och som har en förståelse om hur motigt och hårt livet kan vara.

    En trygg famn att vila i, en kvinna som är pålitlig.

    Ja, jag lär få leta länge, men har ju ändå 2 förhållanden bakom mig så..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Carolatom07 skrev 2023-05-12 12:33:58 följande:

    Någon att bli kär i, någon som ligger på ungefär samma nivå och som har en förståelse om hur motigt och hårt livet kan vara.

    En trygg famn att vila i, en kvinna som är pålitlig.

    Ja, jag lär få leta länge, men har ju ändå 2 förhållanden bakom mig så..


    Jag gjorde också det tidigare, men har förstått att förhållanden ofta är en illusion. Kvinnor tröttnar snabbt och börjar fantisera om andra. Kvinnor säger att män bara tänker på sex, det är snarare tvärtom. Båda förlorar i ett förhållande. Mannen kanske är nöjd, men med vetskapen att hon kommer tröttna ganska snabbt så tar det bort tjusningen. Kvinnor känner sig fångade med en och samma man, och hon längtar efter mer spänning, lust. äventyr.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Känna mer vettigt att leva i nuet och njuta, än att drömma om nåt som ska hålla livet ut. 

  • Carolatom07
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-12 12:37:55 följande:
    Jag gjorde också det tidigare, men har förstått att förhållanden ofta är en illusion. Kvinnor tröttnar snabbt och börjar fantisera om andra. Kvinnor säger att män bara tänker på sex, det är snarare tvärtom. Båda förlorar i ett förhållande. Mannen kanske är nöjd, men med vetskapen att hon kommer tröttna ganska snabbt så tar det bort tjusningen. Kvinnor känner sig fångade med en och samma man, och hon längtar efter mer spänning, lust. äventyr.
    Även om det inte är så generellt så är det iallafall mycket vanligt. Har ofta tänkt på motsägelsen i att kvinnor å ena sidan säger sig inte gilla män som bara är ute efter sex, samtidigt som de ofta lämnar mannen pga för lite sex (enligt dem). Så sex är viktigt för kvinnor, men inte att som ensam man vilja ha sex, då är man endast ett "äckel", om man ska bedöma en del FL-kvinnors uttalanden.

  • Anonym (Äcklet)

    Bättre att vara ett äckel så länge man gör det man själv vill och inte lurar kvinnorna.

  • Anonym (Kajsa)

    Kvinna 44 och jag kan inte rösta.... För jag letar inte efter något av det, varken sex eller förhållande. Jag är singel sen 3 år och celibat sen 1,5 år och nöjd med det. Sex är ju bara att glömma pga förklimakterie och spiral med alla biverkningar. Ett förhållande innebär att jag måste lära känna en ny person och umgås, inget av det vill eller orkar jag. 

  • Anonym (Xref)
    Carolatom07 skrev 2023-05-12 13:40:57 följande:
    Även om det inte är så generellt så är det iallafall mycket vanligt. Har ofta tänkt på motsägelsen i att kvinnor å ena sidan säger sig inte gilla män som bara är ute efter sex, samtidigt som de ofta lämnar mannen pga för lite sex (enligt dem). Så sex är viktigt för kvinnor, men inte att som ensam man vilja ha sex, då är man endast ett "äckel", om man ska bedöma en del FL-kvinnors uttalanden.
    Så praktiskt om alla kvinnor vore likadana. Då skulle kanske du och Kaffedraken ha möjlighet att dechiffrera detta mysterium. Nu gör den ena kvinnan så och den andra sådär. Vilka hycklare.
  • Anonym (Mest efter...)

    Jag letar mest efter en kvinna med enorma tuttar att ligga med. Om tuttarna är enorma pga naturen, övervikt eller silikon spelar ingen roll. Om hon är vit, brun, svart eller ens ?ila, det spelar heller ingen roll.

    Skulle inte tacka nej till kärlek men det är underordnat.

  • Anonym (Xref)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-05-12 12:37:55 följande:
    Jag gjorde också det tidigare, men har förstått att förhållanden ofta är en illusion. Kvinnor tröttnar snabbt och börjar fantisera om andra. Kvinnor säger att män bara tänker på sex, det är snarare tvärtom. Båda förlorar i ett förhållande. Mannen kanske är nöjd, men med vetskapen att hon kommer tröttna ganska snabbt så tar det bort tjusningen. Kvinnor känner sig fångade med en och samma man, och hon längtar efter mer spänning, lust. äventyr.
    Låter som att du vet allt om kvinnor. Du måste ha många förhållanden bakom dig.
  • Anonym (L)

    Är man och vill hitta en kvinna att bli kär i för förhållande. Men om någon vill ha ett ONS med mig under tiden så kan jag tänka mig det med men det är inte min prio 1.

  • prospicientia

    Inget utav det. Dum formulering.

    Att träffa en eller flera kvinnor och ha sex är EN av de saker jag är intresserad. Men det är inte svaret på frågan.

    Helst skulle jag vilja ha ett förhållande, men jag söker inte någon att bli kär i, som det heter här.

    Dessutom kan jag ju vara intresserad av så mycket annat. Det skulle t.ex. vara underbart att träffa en kvinna att kunna resa runt med och ha en nära relation med  även om det inte var en strikt romantisk eller sexuell relation. Och så vidare...

     

Svar på tråden Singel: Vad letar du mest