Frivillig barnlöshet, hur vanligt är detta?
Känner för att dra upp detta känsliga ämne. Jag har länge tänkt att jag aldrig vill ha barn. Ja, på sätt och vis är det av "egoistiska" skäl, men jag vill helt enkelt inte bära eller föda fler ungar till världen. Jag vill inte vara en morsa eller förälder. Ja, det finns ideologiska skäl med bakom, men jag vill inte leva traditionellt. Jag hatar tanken på att vara ledsagare och förebild. Jag hatar tanken på att jag ska hålla på med barnuppfostran. Jag hatar tanken på att få söner. Jag hatar tanken på att se mina barn växa upp och bli fullständiga och oansvariga idioter. Jag hade hatat att bli bunden, nertyngd, nertrampad, anklagad för att vara dålig morsa, anklagad för att vara perfekt morsa, anklagad för att inte vara morsa...
Hur många är som jag? Finns ni? Ogillar ni också avkomma?
Jag har levt ett väldigt tufft liv med karriär, finans, drömmar, driv, ambitioner, kunskap, intelligens, intellekt, hyperintellektuell dessutom (INxJ, men lutar mest åt INTJ), empati, otålighet, erfarenheter, ideal, funderingar, tankar, känslor av uppgivenhet, tomhet, ensamhet, otillräcklighet, ständigt frånvarande i tanken, ständigt sökande efter nya och bättre kickar, intresserad av många ämnen, väldigt utbildad, hatad av många förmodligen, förödelse, envishet, extremt verbalt och nedslående situationer, manipulation och storsinthet, men av flera olika anledningar och jag är så jävla trött på det mesta. Jag är så jävla besviken på alla. Jag är så fruktansvärt less på konformitet, nihilism, stoicism, kapitalism, demokrati, demokratur, åsiktsförtryckare, MGTOW, sexism, antifeminism, män som hatar kvinnor för ingen orsak utan bara för att skuldbelägga och bränna häxor, eller borde jag säga batikhäxor? Det är likadant för varje dag, det är likadant för varje individ. Man kommer inte härifrån oavsett vad och hur man gör det, och då har jag både studerat och bott på andra platser. Jag har även jobbat utomlands. Livet är så fruktansvärt misär. Det blir inte enklare. Bara svårare. Bara så mycket skit.
Slagfältet är närvarande jämt. Det finns inget lugn, ingen harmoni, bara skitsnack och förvränga personer. Lär er tänka med er egen hjärna. Jag är så LESS på er.
Så, jag behövde rikta detta mot andra. Tack för läsningen