• erikaABC

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?

Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den? 
    Efter hur många duschar?
    Skriv gärna varför i kommentaren.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-02 22:43:23 följande:
    Något fel med att en familj delar handduk? 
    Tryck på "visa endast" under min signatur om du vill veta vad jag tycker om det. 
  • EpicF
    Anonym (Lilith) skrev 2023-06-03 03:24:15 följande:
    Tryck på "visa endast" under min signatur om du vill veta vad jag tycker om det. 
    Jag frågade vad det var som var fel med att personer i samma hushåll deler en vanlig handduk til händer? 
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-03 11:09:05 följande:
    Jag frågade vad det var som var fel med att personer i samma hushåll deler en vanlig handduk til händer? 
    Du skrev bara handduk och tråden handlar om dusch-handdukar.

Jag orkar inte skriva nån uppsats om bakteriespridning. Lätt att googla om du är intresserad. Eller så bryr man sig inte och delar handduk om man vill det. 
  • Anonym (gg)

Jag har min länge, tills den känns ofräsch, Två veckor kanske maximalt. Barnens behöver bytas oftare, men de sköter det själva.

• Anonym (gg)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-06-03 13:29:34 följande:
    Du skrev bara handduk och tråden handlar om dusch-handdukar.

Jag orkar inte skriva nån uppsats om bakteriespridning. Lätt att googla om du är intresserad. Eller så bryr man sig inte och delar handduk om man vill det. 
    Du blandar ändå bakterier med de i samma hushåll, det går inte att undvika.
  • mammabitch
    Anonym (Lilith) skrev 2023-05-30 05:43:05 följande:
    Vad torkar folk ansiktet med då? Och vad torkar de håret med? Om jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna som jag lägger i tvätten när de gått. 
    Lägger du gästerna i tvätten?
  • Anonym (gg)
    mammabitch skrev 2023-06-03 15:17:18 följande:
    Hahaha, ibland vill man det.
  • Anonym (Lilith)
    mammabitch skrev 2023-06-03 15:17:18 följande:
    Haha! Missade ett kommatecken. :) Men om man får vara språkpolis, vilket jag tycker kan vara lite roligt ibland: i en sån mening är det väl underförstått? Kanske kunde jag skrivit "När jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna och de handdukarna lägger jag i tvätten när gästerna har gått hem."? Man lär sig av sina misstag... 
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (gg) skrev 2023-06-03 14:46:53 följande:
    Du blandar ändå bakterier med de i samma hushåll, det går inte att undvika.
    Nej, såklart. Det har du rätt i. Själv känner jag att jag vill ha mina egna handdukar men det är ingen katastrof om nån skulle råka låna min handduk. 
  • EpicF
    Anonym (Lilith) skrev 2023-06-03 16:16:49 följande:
    Nej, såklart. Det har du rätt i. Själv känner jag att jag vill ha mina egna handdukar men det är ingen katastrof om nån skulle råka låna min handduk. 
    Känns rätt överdrivet att inte vilja dela handdukar med de man delar hushåll med. Sover ni i separata sängar också? Inget kramande etc? 
  • mammabitch
    Anonym (Lilith) skrev 2023-06-03 16:13:38 följande:
    Haha! Missade ett kommatecken. :) Men om man får vara språkpolis, vilket jag tycker kan vara lite roligt ibland: i en sån mening är det väl underförstått? Kanske kunde jag skrivit "När jag får besök hänger jag upp rena handdukar till gästerna och de handdukarna lägger jag i tvätten när gästerna har gått hem."? Man lär sig av sina misstag... 
    Sorry , kunde inte låta bli  ; P

• Anonym (gg)
    Anonym (Lilith) skrev 2023-06-03 16:16:49 följande:
    Jag har inget emot om någon i familjen lånar min handdduk, men om det är någon annan känner jag att det kan vara lite obehagligt.
  • Anonym (Lilith)
    EpicF skrev 2023-06-03 16:39:24 följande:
    Känns rätt överdrivet att inte vilja dela handdukar med de man delar hushåll med. Sover ni i separata sängar också? Inget kramande etc? 
    Då vet jag din åsikt. Det andra du frågar om har jag ingen lust att diskutera. 
    mammabitch skrev 2023-06-03 16:40:58 följande:
    Sorry , kunde inte låta bli  ; P

Haha, absolut ingen fara. Men hur skulle du ha formulerat den meningen? 
Svar på tråden Hur många gånger använder du duschhandduken innan du tvättar den?