• Anonym (Passagen_nostalgi)

Någon som saknar Passagen och dess forum?

Passagen lade väl ned både alias, debattforum och bloggsida runt 2013. Synd, då jag tyckte det var en bra sida att lära känna nya människor. Alias hade väl runt 1 miljon medlemmar, Passagens bloggsida var populär ett tag, där kändisar som Åsa Jinder och Bob Hansson hade sina bloggar, även en viss doktor Dahlqvist. Deras debattforum hade en hel del aktiva medlemmar men trollades tyvärr i slutet sönder va några personer som var ute efter att skapa oreda och osämja.

Det var högt i tak, och det gjorde kanske att en del tog ut på svängarna lite väl mycket.

• Svar på tråden Någon som saknar Passagen och dess forum?
  • Anonym (Daggmask)

Mest nostalgi. Minns att folk var lika otrevliga där och ville trycka ner.

Anonym (Daggmask) skrev 2023-06-06 11:06:40 följande:

Mest nostalgi. Minns att folk var lika otrevliga där och ville trycka ner.

Ja, åtminstone de sista åren blev det mer så. Minns särskilt vilket bråk det ständigt var på religionsforumet mellan troende och ateister, men även i politikforumen var det grov jargong.
  • Anonym (Daggmask)
    Anonym (Passagen_nostalgi) skrev 2023-06-06 11:54:24 följande:
    Ja, åtminstone de sista åren blev det mer så. Minns särskilt vilket bråk det ständigt var på religionsforumet mellan troende och ateister, men även i politikforumen var det grov jargong.
    Jag hängde på relationsforumen och där vimlade det av dom som visste bäst och talade om för andra hur man ska vara.
  • Anonym (Kaffe?)

Jag var aktiv med en blogg och hade mycket kommentater med andra bloggare. Det var bara snälla ord i vår krets och det blev faktiskt någon bloggfika med andra bloggare. Flera bloggare lade ner och även jag slutade uppdatera. Blev lite snopen när jag förstod att allt på Passagen var borta. Det var lite som att tappa sin historia. Synd för det var många roliga episoder och kommentarer som försvann.

• Anonym (Nope)

Inte det minsta, bloggar känns ju helt passé år 2023 då vi har poddar och vloggar istället. Åsa Jinders blogg?! Haha nej tack.

Anonym (Kaffe?) skrev 2023-06-06 16:24:15 följande:

Jag var aktiv med en blogg och hade mycket kommentater med andra bloggare. Det var bara snälla ord i vår krets och det blev faktiskt någon bloggfika med andra bloggare. Flera bloggare lade ner och även jag slutade uppdatera. Blev lite snopen när jag förstod att allt på Passagen var borta. Det var lite som att tappa sin historia. Synd för det var många roliga episoder och kommentarer som försvann.

Jag hade också en blogg på passagen, under namnet Entangler (vet inte vad jag fick det ifrån men det lät lite coolt). Fick också en del bloggvänner som jag utbytte intressanta tankar och funderingar med.

Jag saknar bloggemenskapen som var. Man kommenterade varandras bloggar. Idag är det ju mer som att de som bloggar gör det mest för sig själva, som en dagbok.

En av mina dåvarande bloggvänner har jag som fb-vän idag.

Jag gillade stämningen på Passagen överlag, även om det fanns en del "troublemakers".
  • Tecum

Jag saknar Passagen, även om det var bråk och personangrepp där också var stämningen bättre och folk var mer öppna och benägna att lyssna på andra. På FL upplever jag att i synnerhet kvinnor är väldigt misstänksamma och tolkar allt till det värsta. Jag hade flera kvinnliga vänner på Passagen men inte en enda här under alla år.

Tecum skrev 2023-06-06 16:44:24 följande:

Jag saknar Passagen, även om det var bråk och personangrepp där också var stämningen bättre och folk var mer öppna och benägna att lyssna på andra. På FL upplever jag att i synnerhet kvinnor är väldigt misstänksamma och tolkar allt till det värsta. Jag hade flera kvinnliga vänner på Passagen men inte en enda här under alla år.

Kan bara hålla med dig. Fick också en del kvinnliga vänner där, och tonen kunde vara rå ibland, men också hjärtlig. Och en del udda personligheter, både bland bloggare och i debatterna, som var lite "skruvade" men ändå underhållande.

• Anonym (Användare)

Jag saknar också passagen och jag var med ända till dom gjorde om sidan till en reklamsajt 

• AndreaBD
    Anonym (Passagen_nostalgi) skrev 2023-06-06 16:50:53 följande:
    Kan bara hålla med dig. Fick också en del kvinnliga vänner där, och tonen kunde vara rå ibland, men också hjärtlig. Och en del udda personligheter, både bland bloggare och i debatterna, som var lite "skruvade" men ändå underhållande.
    Demonen? Skrattande
  • Tecum
    AndreaBD skrev 2024-02-08 21:59:31 följande:
    Demonen? Skrattande
    Ja, med ett flitigt användande av versaler mitt i meningarna...
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2024-02-09 19:21:20 följande:
    Ja, med ett flitigt användande av versaler mitt i meningarna...
    Det minns jag inte. Jag kommer bara ihåg lite märkliga åsikter. 
  • Anonym (Användare)
    AndreaBD skrev 2024-02-08 21:59:31 följande:
    Demonen? Skrattande
    Den användaren kommer jag inte ihåg  
  • Anonym (Kul_menbråkande)

Framförallt på politikdebattsidan var det alltid bara en massa tjafs, bråk och aggessivitet. Stackars moderatorn för politikdebatterna gav upp till sist eftersom han aldrig lyckades styra upp diskussionerna och fick alltid påhopp från forumets SD-anhängare och ytterhöger.

Fanns en avdelning som hette "Vardagsprat" eller liknande där det var kúl att hänga. Tyvärr fanns sabotörer även där som ville förstöra diskussionerna. Fanns en  kvinna där som kallade sig "Sensation6" och som hade en tagen bild av en snygg kvinna på sitt alias, senare visade hon en verklig bild på sig själv och visade sig vara en åldrad, rynkig kärring, haha.

Var ju en salig blandning personer som bloggade på deras bloggportal, tillochmed porrskåderspeleskor. Bob Hansson har jag aldrig gillat, han är för flummig på något sätt.

Svar på tråden Någon som saknar Passagen och dess forum?