• dayana

    Hur lyckliga är ni ihop?

    Hej! 


     Jag behöver skriva en uppsats i min avslutning på en kurs och behöver så mycket hjälp som finns! Jag vill göra det bästa arbetet i ämnet relationer mellan par,  utifrån en kvinna perspektiv. Skriv så mycket du vill på dessa frågor, samt så  ÄRLIGT som möjligt för annars är mitt arbete meningslöst, och stort tack för förhand!!
    1. Om ni är i en parrelation, hur länge har ni varit ihop?
    2. Hur lycklig uppskattat du att du är på skala 0-10 (10 är högst)  samt varför den siffran?
    3. Hur många tidigare parrelationer har du haft?
    4.  Har du barn? hur många  och är de stora eller små?
    5. Skulle du rekommendera att leva i parrelation/gifta sig till andra kvinnor?
    6. Andra tankar?


    STORT TACK!!!

  • Svar på tråden Hur lyckliga är ni ihop?
  • Anonym (Nej tack till mansbebisar.)

    Vet ej om du är seriös med din tråd, men tycker den är lite intressant.

    1. 13 år och 3 månader. Vi var 16 och 17 när vi blev tillsammans. 
    2. 9? Väldigt lycklig ♡ inte psykos lycklig, men uppskattar verkligen min vardag och det jag har i den. 
    3. Inga.
    4. Har ett barn i min mage som växer ♡. 

    5.  Nja. Rekommendera känns konstigt att göra. Varför skulle min livsstil vara bättre än en som vill vara singel? 
    Förhållanden/giftermål känns tyvärr ofta som en kvinnofälla. Så jag uppskattar när mina vänner lever i fungerande relationer. Men om han (oftast hetrosat) är skit- ja då rekommenderar jag SJÄLVKLART henne att klippa dövikten och leva ett värdigt liv utan mansbebsiar. 

    6. Vi lever i ett patriarkat. Det är många som blir förtryckta och utnyttjade i alla olika sorters förhållanden. 

    Jag rekommenderar folk att vara tillsammans med den som gör de lycklig. 
    Och du bör inte vara lycklig när du blir behandlad som städhjälp fast du är "frun i huset". 

  • AndreaBD

    1. 15 år. 
    2.  9. Man är inte nykär längre, men är ändå glad varje dag över att ha honom. 
    3.  4 eller 5. Beror på vad man räknar som relation.
    4.  Tre barn, från tidigare förhållanden, alla vuxna.
    5.   Generellt ja. Men bara om man hittar en verkligen lämplig person. Inte till varje pris.

  • dayana

    tack 🥂


    Anonym (Nej tack till mansbebisar.) skrev 2023-06-23 22:54:57 följande:

    Vet ej om du är seriös med din tråd, men tycker den är lite intressant.

    1. 13 år och 3 månader. Vi var 16 och 17 när vi blev tillsammans. 
    2. 9? Väldigt lycklig ♡ inte psykos lycklig, men uppskattar verkligen min vardag och det jag har i den. 
    3. Inga.
    4. Har ett barn i min mage som växer ♡. 

    5.  Nja. Rekommendera känns konstigt att göra. Varför skulle min livsstil vara bättre än en som vill vara singel? 
    Förhållanden/giftermål känns tyvärr ofta som en kvinnofälla. Så jag uppskattar när mina vänner lever i fungerande relationer. Men om han (oftast hetrosat) är skit- ja då rekommenderar jag SJÄLVKLART henne att klippa dövikten och leva ett värdigt liv utan mansbebsiar. 

    6. Vi lever i ett patriarkat. Det är många som blir förtryckta och utnyttjade i alla olika sorters förhållanden. 

    Jag rekommenderar folk att vara tillsammans med den som gör de lycklig. 
    Och du bör inte vara lycklig när du blir behandlad som städhjälp fast du är "frun i huset".


  • dayana
    AndreaBD skrev 2023-06-24 08:46:07 följande:

    1. 15 år. 
    2.  9. Man är inte nykär längre, men är ändå glad varje dag över att ha honom. 
    3.  4 eller 5. Beror på vad man räknar som relation.
    4.  Tre barn, från tidigare förhållanden, alla vuxna.
    5.   Generellt ja. Men bara om man hittar en verkligen lämplig person. Inte till varje pris.


    Tack 😊
Svar på tråden Hur lyckliga är ni ihop?