Det låter som att du inte är nöjd, och det tänker jag är en rimlig känsla om man är strax över 30 och vill ha barn och också bor hemma hos någon annan.
Att du är lite olycklig är ett tecken på att du inte har huvudet i sanden och det bör förvaltas konstruktivt. Precis som andra påpekar är du ung, du har också haft en relation och mängder av människor längtar efter familj och ett mer meningsfullt liv.
Jag tänker att man faktiskt inte kan beställa en relation, men att man kan ta hand om sig själv och förbereda sig för det där livet man vill ha. För att träffa någon behöver du träffa folk i allmänhet, eller dejta och för att någon ska vara intresserad behöver du leva den typ av liv som andra vill leva ihop med dig.
I min värld är det dags att gå och träna, äta nyttigt och faktiskt fokusera på att försöka må bra. Lycka kommer när den kommer, men att vårda sig själv är alltid viktigt. Särskilt när man är missnöjd. Och unna dig lite spa, eller nya kläder, makeup eller något annat som du inte riktigt orkat/hunnit/tänkt på.
Att känna sig misslyckad en period i livet är fullständigt rimligt, det drabbar de flesta. Grejen är att inte bara sätta sig ner och tycka att man inte kan ta sig vidare, utan faktiskt se livets faser som just faser.